Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
https://plus.google.com/+NikCollection/posts/AFGsG2Di7EK
Today we’re making the Nik Collection available to everyone, for free.

Photo enthusiasts all over the world use the Nik Collection to get the best out of their images every day. As we continue to focus our long-term investments in building incredible photo editing tools for mobile, including Google Photos and Snapseed, we’ve decided to make the Nik Collection desktop suite available for free, so that now anyone can use it.

The Nik Collection is comprised of seven desktop plug-ins that provide a powerful range of photo editing capabilities -- from filter applications that improve color correction, to retouching and creative effects, to image sharpening that brings out all the hidden details, to the ability to make adjustments to the color and tonality of images.

Starting March 24, 2016, the latest Nik Collection will be freely available to download: Analog Efex Pro, Color Efex Pro, Silver Efex Pro, Viveza, HDR Efex Pro, Sharpener Pro and Dfine. If you purchased the Nik Collection in 2016, you will receive a full refund, which we’ll automatically issue back to you in the coming days.

We’re excited to bring the powerful photo editing tools once only used by professionals to even more people now.
.

Alleen een beetje sneu als je er ooit voor betaald hebt (eerder dan in 2016), je geen refund krijgt...
Ik gebruik de plugins al geruime tijd, tot tevredenheid. Vind het ideale extra gereedschappen voor Photoshop. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 15:28
Wauw. Ben ik even blij dat ik hem nog niet gekocht heb vorig jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Even voor de absolute noob in fotobewerking: Ik ben zojuist vandaag begonnen te kijken naar eenvoudige foto en videobewerking en kwam dit tegen.

Het zijn plugins maar heb je hier dan ook een "hoofdprogramma" voor nodig? zo je welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Indoubt schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:43:
Even voor de absolute noob in fotobewerking: Ik ben zojuist vandaag begonnen te kijken naar eenvoudige foto en videobewerking en kwam dit tegen.

Het zijn plugins maar heb je hier dan ook een "hoofdprogramma" voor nodig? zo je welke?
Ja, een hoofdprogramma als Adobe PS of LR.
https://www.google.com/nikcollection/

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Snapseed is ook echt een heel fijn programma voor op de mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:28

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben benieuwd of dit betekent dat Google de software laat doodbloeden. Hoewel Snapsneed het goed doet, heeft Google sinds het overkopen van Nik (september 2012) slechts één update uitgebracht voor de Nik Collection.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
g0tanks schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:54:
Ik ben benieuwd of dit betekent dat Google de software laat doodbloeden. Hoewel Snapsneed het goed doet, heeft Google sinds het overkopen van Nik (september 2012) slechts één update uitgebracht voor de Nik Collection.
Maar mis je iets dan in de Nik Collection? Het kan ook gewoon zijn dat het compleet is en het doet wat het moet doen. Dan zijn er toch ook geen updates nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PdeBie schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Maar mis je iets dan in de Nik Collection? Het kan ook gewoon zijn dat het compleet is en het doet wat het moet doen. Dan zijn er toch ook geen updates nodig?
De mogelijkheden qua presets zijn nog redelijk beperkt (flares, overlays etc.), dat zouden ze nog aan kunnen vullen maar verder is het een prima programma. Zelf gebruik ik het niet maar heb er wel mee gespeeld, er zitten veel mogelijkheden in :)

Eerder had je Picasa wat wel makkelijk werkt maar tegenwoordig zijn er amper meer desktop applicaties te vinden die zo makkelijk werken. Het barst overigens van de open-source LR clonen en online photo editors..

[ Voor 16% gewijzigd door Ventieldopje op 25-03-2016 17:23 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 17:54

grimson

domeingrommer

g0tanks schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:54:
...Hoewel Snapsneed het goed doet, heeft Google sinds het overkopen van Nik (september 2012) slechts één update uitgebracht voor de Nik Collection.
https://support.google.co...tion/answer/4400822?hl=en
Ik tel ruim 14 updates sinds die tijd ;)

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 17:44

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Oh fijn, ooit mee gespeeld maar gebruikte het niet vaak genoeg om te kopen maar als het gratis is dan komt ie gewoon op m'n pc :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 08:25

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Google onderhoud de software wel, maar er zijn geen echte updates meer geweest.

En als je kijkt wat de laatste drie updates waren in 2015 waren dit bug fixes. In 2015 waren dit er 3 en als dit afzet tegen het jaar ervoor etc. Dan kan ik goed begrijpen dat dit het beeld schept dat Google geen echte plannen meer heeft met de software. Dit was het gevoel dat ik er wel bij kreeg als betalende klant.

heb de Software nog wel op mijn macbook staan, maar op de nieuwe iMac niet meer geïnstalleerd. Komt waarschijnlijk ook dat ik de Macphun Creative kit heb draaien en deze ook erg goed werkt. De ontwikkelaars zijn/waren ook voor grootste deel afkomstig van NIK.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gisteravond de software gedownload. Ik zie echter dat het HDR programma er niet tussen zit. Ligt dat aan mij? Of mist die inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:29

Polariteit

Fietsende fotografeur

PdeBie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:38:
Gisteravond de software gedownload. Ik zie echter dat het HDR programma er niet tussen zit. Ligt dat aan mij? Of mist die inderdaad.
Ik heb het idee dat die alleen voor ps is. Ik zie hem ook niet in LR namelijk. In PS wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
marceltuit schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:22:
[...]

Ik heb het idee dat die alleen voor ps is. Ik zie hem ook niet in LR namelijk. In PS wel...
Dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. Dat had ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de Viveza2. Nu kun je tenminste van 1 kleur (of ja, 1 controlpoint dan) alles veranderen zonder dat je alle objecten in de foto dan meeverandert. Stel je wilt iets meer kers-rood hebben, maar dan niet op andere roodtinten in de foto, dan kan dat nu, weliswaar wordt dan toch alles binnen het controlpoint aangepast, maar ja, tenminste niet meer op de hele foto. Kon je maar gewoon zelf het gebied aangeven, zou handiger zijn.
Zal vast en zeker met photoshop kunnen, maar dat gebruik ik niet.

Ik weet alleen niet wat de structure slider precies doet...lijkt een beetje op een clarity+sharpness slider alleen niet zo goed...

Ook de sharpener vind ik erg fijn. Je kunt zelfs microcontrast (local contrast?) toevoegen. Veel fijner dan lightroom zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 31-03-2016 20:17 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
PdeBie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:38:
Jawel hoor, die heb je wel, alleen hij zit ergens anders. Selecteer in Lightroom 2 of meer foto's, rechts klikken en dan exporteren naar...... tadaa.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dit is echt relaxed!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:29

Polariteit

Fietsende fotografeur

PdeBie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:47:
[...]

Dat zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. Dat had ik nog niet geprobeerd.
Gevonden, in Ontwikkelen module van Lightroom en dan CTRL-H... opent ie opeens Efex HDR ipv de standaard LR-HDR functie... 8)

Is ook dat ik per ongeluk vergeet de ontwikkelen module af te sluiten voor ik CTRL-H doe, anders was ik er niet achter gekomen 8)7
Pagina: 1