Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 20:51
Beste Tweakers.

Momenteel zit ik met een vraag over een Sony Bravia 26 inch LCD TV met type nummer : KDL-26P2530 ( 2007 )
Wanneer de TV in standby staat geeft de 220V voedings printplaat een zacht zoemend geluid.
Zodra ik de TV aanzet wordt dit zoemende geluid wat harder, op een manier dat het irritant wordt tijdens het TV kijken.

Nu heb ik de TV open gemaakt en deze printplaat bekeken, het geluid blijkt te komen uit de volgende onderdelen op deze plaat, deze heb ik aangegeven op de foto hieronder.

Grote foto : https://s-media-cache-ak0...f567b8ab0b3fca3df9c3e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/d3/ff/61/d3ff61fb278f567b8ab0b3fca3df9c3e.jpg

Ik neem aan ( een groot vermoede ) dat ik een nieuwe voeding nodig zal hebben, en dat deze niet meer te maken valt ?

Wat mij verder ook opviel, is dat de TV een 10 seconde nodig heeft om zijn beeld op te warmen.
Wanneer je de TV aanzet vanuit standby modus is het beeld erg donker van kleur, en is deze pas na 10 seconde goed zichtbaar.
Ik dacht er ook aan dat dit misschien door de voeding zou komen, dat de TV niet genoeg spanning meer krijgt.

Ik hoop dat er misschien hier iemand is met wat meer technisch inzicht om mij verder te helpen. :)
Alvast erg bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet.
René

[ Voor 3% gewijzigd door Sincery op 24-03-2016 22:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-09 14:47
Dat gezoem komt van een trafo vandaan. Daar kan je niks aan doen. Het komt gewoon omdat er stroom doorheen loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
Klopt wat je zegt.
Ik heb nog eens geluisterd, de trafo maakt een tikkend geluid, soort ratel achtig.
De andere twee componenten met de gele en blauwe tape maken een zoemend geluid.
Als de TV op standby staat is het erg zachtjes, en als de TV aan staat is het vrij goed te horen als je er één a twee meter vanaf zit, wat ook vrij irritant is.

Ik heb een vermoede omdat de TV -+ 10 seconde nodig heeft om goed beeld te creëren dat het voedings gedeelte aan het slijten is. ( Zover ik weet heeft een LCD TV geen opwarmtijd nodig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Staan de condensatoren op die print misschien bol?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
strandbal schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:31:
Staan de condensatoren op die print misschien bol?
Daar heb ik naar gekeken, maar alles ziet eruit zoals het behoort te zijn.
zoals op de foto aangegeven zijn het puur de 3 onderdelen die aangegeven staan die irritante geluiden maken.
De 2 onderdelen die naast elkaar zitten ( met blauwe en gele tape eromheen ) maken nog het meeste geluid.