Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangen modem van XS4ALL?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PureTryOut
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 16:31
Ik zou graag de modem van mijn provider (Fritz!Box 7360 van XS4ALL) vervangen voor een eigen (eentje die niet ook het router werk erbij doet). Aangezien dit de eerste keer voor mij wordt heb ik geen idee of dit makkelijk gaat. Zijn er bepaalde eisen waaraan de modem moet voldoen? Moeten er bepaalde dingen worden ingesteld?

Ik heb nog geen losse modem uitgezocht aangezien ik niet weet of er bepaalde instellingen nodig zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Beste antwoord (via PureTryOut op 24-03-2016 21:11)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PureTryOut schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:55:
In feite het enige wat de modem zou moeten kunnen in mijn ogen is het omzetten/doorgeven van de verbinding met XS4ALL naar de router.
En waarom kan een 7360 dat niet dan? Je kan daar, volgens mij, ook heel veel uitzetten en laten afhandelen door jouw WRT-device. Ik mis echt een motivatie/nut om een modem-slash-router aan de kant te schuiven en blind een modem-only device aan te schaffen.

Ik heb een Ziggo modem (met WiFi en andere meuk erin). Alles uitgezet behalve "wired internet" en mijn DLink-655 handelt alle verkeer af incl de WiFi, routing, VPN's etc.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 24-03-2016 20:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Je wil een nieuw modem neerzetten maar eentje die geen routing gaat doen? Ik neem aan dat je meer dan 1 device in huis hebt? En dat je mogelijk WiFi wil gebruiken? Heb je XS4All al gebeld? Om te vragen wat een mooi alternatief is om te kopen (en waar ze mogelijk ook nog bij kunnen helpen bij bepaalde problemen)?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

PureTryOut schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:47:
Ik heb nog geen losse modem uitgezocht aangezien ik niet weet of er bepaalde instellingen nodig zijn.
Wellicht maak je onze zoektocht naar het ideale modem makkelijker door aan te geven wat een modem in jou ogen wel moet kunnen of wat jou modem nu niet kan maar wel zou moeten kunnen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• PureTryOut
Ach sorry misschien wel handig. Ik heb op het moment al een losse router met OpenWRT. Deze zou ik graag het hoofdnetwerk over laten nemen (dus DHCP(?)), echter wordt dit op het moment gedaan door de modem zelf. In feite het enige wat de modem zou moeten kunnen in mijn ogen is het omzetten/doorgeven van de verbinding met XS4ALL naar de router.

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

PureTryOut schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:55:
In feite het enige wat de modem zou moeten kunnen in mijn ogen is het omzetten/doorgeven van de verbinding met XS4ALL naar de router.
En waarom kan een 7360 dat niet dan? Je kan daar, volgens mij, ook heel veel uitzetten en laten afhandelen door jouw WRT-device. Ik mis echt een motivatie/nut om een modem-slash-router aan de kant te schuiven en blind een modem-only device aan te schaffen.

Ik heb een Ziggo modem (met WiFi en andere meuk erin). Alles uitgezet behalve "wired internet" en mijn DLink-655 handelt alle verkeer af incl de WiFi, routing, VPN's etc.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 24-03-2016 20:59 ]

• PureTryOut
Omdat ik hier eigenlijk nooit aan gedacht heb, ik ben redelijk nieuw in dit soort dingen.
Dus in feite laat je de modem gewoon de DHCP uitdelen aan puur de router, en laat je de router de rest doen?

Ik zie nu dat de Fritzbox ook een optie heeft om allen poorten open te laten naar 1 specifieke apparaat in mijn network, dus dat zou het port forwarden ook doorgeven aan de router.

Bedankt voor jullie antwoorden, dit heeft mij op andere ideëen gebracht!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
DHCP en Wifi uitzetten in je Fritzbox ...

• SpaceKees_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-11 16:57
En misschien kan XS4all hierbij je gewoon helpen en van advies voorzien ?

Je kunt de mensen daar meestal heel prima bereiken en dergelijke vragen stellen.
Is mijn ervaring.

Verwijderd

Als je alleen Internet afneemt bij xs4all kan je ook een modem neerzetten zoals een Draytek Vigor 130, daarna kan je alles aansluiten wat je wilt.
Pagina: 1