[iPad 4] Software of hardware storing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Mijn vraag:
Wanneer mijn iPad 4 een tijdje aan staat (Lees 30 minuten - 45 minuten) dan gaat de iPad op een lijn random drukken. Het klinkt heel raar, ik weet het :). Wanneer de iPad dus aan staat en ik open een app waarmee je kan tekenen dan zie je dat de iPad in een brede lijn allemaal "drukt" dit is dus van de linker naar de rechterkant een rechte lijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad 4, iOS 9.3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Met iTunes compleet iOS opnieuw geinstalleerd
- Op Google rondgezocht

Zou dit een hardware matig probleem zijn? Of toch software matig? Het is namelijk erg apart dat dit pas gebeurt wanneer de iPad al een tijdje aan staat. Na een reboot werkt hij weer 30+ min goed en daarna begint het weer...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Op een lijn random drukken.. brede lijn drukt.. Ja, het klinkt raar. Is die teken software hier niet de relevante software? Ofwel merk je dit in één specifieke app of in meerdere apps. Zo ja welke app(s).

Als het met alle apps en meegeleverde apps is kan je nog een herstel zonder backup terug plaatsen proberen en anders je iPad laten onderzoeken op hardware faillure.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:09:
Op een lijn random drukken.. brede lijn drukt.. Ja, het klinkt raar. Is die teken software hier niet de relevante software? Ofwel merk je dit in één specifieke app of in meerdere apps. Zo ja welke app(s).

Als het met alle apps en meegeleverde apps is kan je nog een herstel zonder backup terug plaatsen proberen en anders je iPad laten onderzoeken op hardware faillure.
Ik had even paint software gedownload om te kijken waar hij drukt. Maar ook op het homescreen of in andere apps drukt de iPad er lekker op los.

Laten onderzoeken door een bedrijf doe ik liever niet, ik heb de iPad gratis gehad dus heb er geen behoefte aan om er geld aan uit te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Van iFixit om te controleren op hardware failure
"Press on the bottom of the screen, left but specially right of the home-button. Does the ghost-touching (iPad working on its own) start then?

If yes, you'll have to open it back up, either 1/to un-pinch the digitizer cable (mistake during installation causes touch-screen cable to be pinched between the top glass panel and the aluminum frame/case underneath); 2/possibly to replace the touch-screen it if the pinched cable is irreversibly damaged; 3/possibly just to apply some Kapton tape to isolate some parts of the touch-screen from the rest of the iPad."

Houd je jou iPad tijdens gebruik vast in portrait mode of landscape?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:42:
Van iFixit om te controleren op hardware failure
"Press on the bottom of the screen, left but specially right of the home-button. Does the ghost-touching (iPad working on its own) start then?

If yes, you'll have to open it back up, either 1/to un-pinch the digitizer cable (mistake during installation causes touch-screen cable to be pinched between the top glass panel and the aluminum frame/case underneath); 2/possibly to replace the touch-screen it if the pinched cable is irreversibly damaged; 3/possibly just to apply some Kapton tape to isolate some parts of the touch-screen from the rest of the iPad."

Houd je jou iPad tijdens gebruik vast in portrait mode of landscape?
Zojuist zo hard als ik kon op de onderkant van het scherm gedrukt, toen gebeurde er niks. Het is in portrait en in landscape mode. Zometeen nog maar een keer een hele verse iOS er op installeren denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door thorgal21 op 28-03-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Heb je het scherm toevallig een keer laten vervangen?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Ja das een defect touchscreen. Reparatie kost je iets van €90. Is opzich te doen voor een gratis iPad, maar als je er niet aan stoort dan lekker laten zitten.
Pagina: 1