Dual Monitor setup met 3 pc's

Pagina: 1
Acties:

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 13:21
Configuratie
Momenteel heb ik de volgende configuratie staan.
- Desktop PC (privé) met twee 24 inch schermen,
- Een werk PC van mijn vriendin met 1 24 inch monitor
- Twee werk-laptops met beide HDMI.

Wat is het probleem
Graag zou ik een mogelijkheid vinden om alle vier de pc's gebruik te laten maken van mijn -toetsenbord / muis en twee schermen- configuratie. Ik heb al gekeken naar een KVM switch voor 4 pc's, maar dan kan ik op maar 1 digitaal scherm vanuit mijn laptop aansturen.

Op het werk zie ik van die mooie display link apparaten staan die het mogelijk maken om via USB 3.0 twee schermen aan te sturen. Dit lijkt me wel wat, maar ik zit er eigenlijk niet op te wachten om continu te wisselen met dit usb stekkertje tussen alle pc's, laptops. Zeker omdat een veel gehoorde klacht is dat er al zoveel kabels liggen en mijn vriendin er dan niets meer van snapt ;)

Wat ik wel handig zou vinden is een USB switch die ik op zo'n "display-link" apparaat kan aansluiten. Dit zou het mogelijk maken om via een 'kvm switch'-idee kan wisselen op die USB stekker. Helaas kon ik dit niet vinden.

Ik ben vooral benieuwd naar mogelijkheden / ervaringen van jullie mede-tweakers.

Budget
Ik zat te denken aan 100, 150 euro

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VNC?

Je zegt ook niet precies welke OS'en er draaien dus het is zomaar mogelijk dat er niet 1 universele oplossing is of dat je met bepaalde andere zaken in de knoei gaat komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 13:21
Bedankt voor je reactie.

Mijn openingspost is inderdaad te kort omschreven. Bedank voor je vraag naar aanvullende informatie.
Alle OS'en draaien allen op windows 7. Wat het lastig maakt is dat de twee werklaptops en de werk-desktop gebruik maken van VPN / (login authenticaties), waardoor ik genootzaak ben deze hardware te gebruiken.

Mijn gevoel zegt daarom dat ik het moet zoeken in de richting van een hardware oplossing.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]