Reacties metalen...

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik heb gehoord dat alu en koper samen in een waterkoeling setup niet zo goed is... maar wat gebeurt er dan eigenlijk? En hoe zit dit met messing en koper?
Ik wil nl. een geboord blok maken en om de gaten dicht te maken messing gebruiken (ligt hier genoeg, en koper niet) en daar proppen van draaien... maar gaat dit niet reageren met elkaar?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Met alu en koper krijg je het "batterij" effect. Het water komt dan onder spanning te staan. :Y)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 23:42 schreef Gizz het volgende:
Met alu en koper krijg je het "batterij" effect. Het water komt dan onder spanning te staan. :Y)
Jah, dat bedoelde ik. Maar is dat gevaarlijk? En is dat met messing en koper ook?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Niet opgelet tijdens scheikunde?
Er treedt een redox reactie op wat je metaal opvreet.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Heh, messing is een koper-zink legering...
Dus de combinatie (koper-zink) & koper kan zonder problemen :)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kan nog beter alu gebruiken dan messing, want messing geleid nog minder warmte als aluminium. (messing is trouwens een legering van koper en tin)

/edit/ oeps, ik las je post niet echt goed :P , maar volgens mij moet dat opvullen met messing niet al te veel problemen opleveren.

Verwijderd

Je waterkoeling werkt dan als een accu :(

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
yep , je schijnt het weer op te kunnen lossen door een zwakker metaal er in te zetten zodat daar de moleculen of atomen van gesnoeptworden en niet van je andere onderdelen, ook schijnt watterweter of een scheut koelvloeistof te helpen, Ik zelf het gewoon alles van koper puur voor de zekerheid

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:36 schreef psygho het volgende:
yep , je schijnt het weer op te kunnen lossen door een zwakker metaal er in te zetten zodat daar de moleculen of atomen van gesnoept worden en niet van je andere onderdelen, ook schijnt watterweter of een scheut koelvloeistof te helpen, Ik zelf het gewoon alles van koper puur voor de zekerheid
Je kan er inderdaad een opofferingsmetaal bijdoen. Dit moet dan een sterkere reductor zijn dan de reductor die al aanwezig is. Op die manier staat die sterkere reductor zijn elektronen (niet hele atomen!!!) af aan de oxidator. Dit is echter ook niet een ideale oplossing imho, want de oxidator zal die electronen opnemen en dus ook in losse ionen overgaan (oftewel oplossen in je water), samen met de gevormde ionen van die sterkere reductor....

Op die manier lost dus je blok koper langzaam op in het water, en komen er allemaal ionen in je water terecht die het water elektrisch geleidend maken....

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Op zaterdag 23 juni 2001 12:27 schreef _Hades_ het volgende:
(messing is trouwens een legering van koper en tin)
Tis toch echt 55-70% Cu en 30-45% Zn

Bron: BINAS
Pagina: 1