Ik ga mijn eigen case engineeren en waarschijnlijk ook bouwen omdat de case die ik zoek niet bestaat. Ik vind overklokken met luchtkoeling en aparte heatsinks wel leuk. Veel cases beperken de efficiente tijdens het uitwisselen van componenten (vaak kriegelwerk). Heb veel erover nagedacht over hoe en wat (vooral het ventilatieconcept), zoals:
- Engineeren voor luchtkoeling;
- Minimaal m-atx (huidige mobo), misschien atx;
- Gehele mobo bereikbaar vanuit iedere positie door het simpel verwijderen van een kap (1 seconde werk);
- Geen vliegengaas als filter maar gewoon echte kwalitatieve casettefilters van genormaliseerd filtermateriaal, die echt stof filteren en die je kunt wassen (ja, dat gaat lukken);
- Ook simpel de storage en voeding kunnen uitwisselen;
- Hele moederbord visueel zichtbaar.
Ik heb mijn inziens twee opties, door mij toepasselijk genaamd de V3 en V6. Ik heb even snel even de twee opzetjes getekend om e.e.a. visueel te verduidelijken. Ik heb een aantal random componenten er even ingeplaatst, wat een duidelijker beeld van het concept. Eventueel komen er nog 3 temperatuurmeters (met wijzertjes natuurlijk) ergens in cases, maar dat zijn details voor later, ik moet ergens beginnen.
V6.... Het m-atx model is +/-450*300mm

V3.... Het m-atx model is +/-350*300mm (max 750 watt psu)

Ik heb moeite met kiezen. Welk concept vind jij het meest toepasselijk of het leukst en waarom? Uiteindelijk kies ik er een concept en ga ik die uitwerken.
p.s. ik hoop dat ik deze vraag als een apart topic in dit forum mag stellen.
- Engineeren voor luchtkoeling;
- Minimaal m-atx (huidige mobo), misschien atx;
- Gehele mobo bereikbaar vanuit iedere positie door het simpel verwijderen van een kap (1 seconde werk);
- Geen vliegengaas als filter maar gewoon echte kwalitatieve casettefilters van genormaliseerd filtermateriaal, die echt stof filteren en die je kunt wassen (ja, dat gaat lukken);
- Ook simpel de storage en voeding kunnen uitwisselen;
- Hele moederbord visueel zichtbaar.
Ik heb mijn inziens twee opties, door mij toepasselijk genaamd de V3 en V6. Ik heb even snel even de twee opzetjes getekend om e.e.a. visueel te verduidelijken. Ik heb een aantal random componenten er even ingeplaatst, wat een duidelijker beeld van het concept. Eventueel komen er nog 3 temperatuurmeters (met wijzertjes natuurlijk) ergens in cases, maar dat zijn details voor later, ik moet ergens beginnen.
V6.... Het m-atx model is +/-450*300mm

V3.... Het m-atx model is +/-350*300mm (max 750 watt psu)

Ik heb moeite met kiezen. Welk concept vind jij het meest toepasselijk of het leukst en waarom? Uiteindelijk kies ik er een concept en ga ik die uitwerken.
p.s. ik hoop dat ik deze vraag als een apart topic in dit forum mag stellen.