Hey allemaal, hopelijk kan iemand me helpen met het volgende: Ik ga binnenkort op een begeleide fotovakantie. Thuis heb ik een externe HD aan mijn pc hangen waar ik mijn foto's op bewaar en deze wil ik graag meenemen zodat ik tijdens de reis mijn gemaakte foto's daarop kan back-uppen. Helaas ben ik niet in het bezit van een laptop om dit te doen en mijn financiële reserve laat het (na het betalen van de reis) ook niet echt toe om een beetje een redelijke laptop aan te schaffen. Ik vroeg me daarom af of het mogelijk is om eea via een budget tablet te doen. Ik ben er al achter gekomen (en das voor mij al heel wat
) dat ik een tablet nodig heb met On The Go usb, maar veel verder dan dat kom ik niet met Google. Kan je dan tegelijkertijd de camera/sd kaart en de HD aan de tablet hangen, of moet ik eerste de foto's vanaf de camera naar de tablet importeren en dan vervolgens vanaf de tablet naar de HD? En heb ik dan wel voldoende opslagcapaciteit op de tablet? Het kunnen bekijken van de gemaakte foto's op de tablet zou zeker een plus zijn, omdat er tijdens de reis een aantal fotobesprekingen plaatsvinden waarvoor je een aantal gelukte of juist mislukte foto's moet inbrengen. Dat vind ik toch altijd beter te beoordelen op een wat groter scherm dan dat van mijn camera.
Ik gebruik een pentax K-r camera met SD kaartjes om de foto's te maken en ik schiet (uiteraard) in raw formaat. Op de pc thuis gebruik ik Lightroom voor bewerking, al is dat nu niet echt van belang. Mijn budget ligt helaas rond de €200,- al kan ik dat misschien oprekken tot €300,- mocht het echt niet anders kunnen.
Alvast dank voor het meedenken!
Marieke
Ik gebruik een pentax K-r camera met SD kaartjes om de foto's te maken en ik schiet (uiteraard) in raw formaat. Op de pc thuis gebruik ik Lightroom voor bewerking, al is dat nu niet echt van belang. Mijn budget ligt helaas rond de €200,- al kan ik dat misschien oprekken tot €300,- mocht het echt niet anders kunnen.
Alvast dank voor het meedenken!
Marieke