Opgelicht door *knip* voor bijna 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosendal
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 14:07
Beste Tweakers,

Laat ik beginnen met zeggen dat ik net 2 uur op het politiebureau heb gezeten om aangifte te doen tegen de gebruiker "*knip*". Er is mij tijdens de aangifte geadviseerd om dit topic te starten.
Sommige delen uit mijn uitleg zijn letterlijk overgenomen uit het proces-verbaal. Wat ik er in ieder geval uitgelaten heb: Volledige namen, de imei, bankrekeningnummers en emailadressen.

Donderdag 10 maart 2016 zag ik op Tweakers V&A een iPhone 6S tekoop worden aangeboden. De prijs die werd gevraagd was 500 euro. De iPhone werd aangeboden door een persoon die zich op Tweakers kenbaaar maakt alszijnde "*knip*". De adverteerder is actief op Tweakers sind 27 mei 2007. De locatie die opgegeven werd in de advertentie was *knip*, Purmerend.

Op donderdag 10 maart 2016 had ik met "*knip*" contact via de website tweakers.net via de DM functie (hierna volgde uitleg wat dit is, maar dit zal ik iedereen besparen). Tijdens het berichtenverkeer die ik had met "*knip*" heb ik een IMEI nummer ontvangen van hem.

Ik heb van "*knip*" ook een foto gekregen van de iPhone die hij aanbood met in beeld mijn naam, zodat ik kon verifiëren dat hij een iPhone in bezit had.
Ik heb "*knip*" ook gevraagd of hij een factuur had. "*knip*" gaf aan dat hij deze had maar ik heb de factuur nooit gezien.
Uiteindelijk zijn we tot een overeenkomst gekomen voor de iPhone voor een bedrag van 488.60 euro inclusief verzenden. De verzendkosten waren namelijk 8.60 euro voor de aangetekende post. Vrijdagavond 11 maart heeft "*knip*" bevestiging gegeven van het ontvangen van de 488.60 euro.

Ik heb op donderdag 15 maart 2016 omstreeks 14:30 een pakketje ontvangen. In dit pakketje zou mijn aangekochte iPhone mooeten zitten. Ik zag na het openen dat het pakketje gevuld was met folders. Deze fodlers waren opgepropt in het doosje. De folders die in het pakketje zaten kwamen uit de omgeving Purmerend.
Nadat ik erachter was gekomen dat er niets in het pakktje zat heb ik contact opgenomen met de persoon op tweakers.net genaamd "*knip*". "*knip*" gaf aan in het berichtenverkeer dat hij de telefoon wel had verstuurd. "Ik heb jou de telefoon opgestuurd en heb hier de bon daarvan.".

Wat ik vreemd vond was dat op het pakketje dat "*knip*" mij had gestuurd geen retour adres zat. Ik ben er ook achter gekomen dat "*knip*" een review heeft geplaatst op 15 november 2015 ten aanzien van een goed dat hij had aangekocht bij het bedrijf "*knip*". "*knip*" had eerder een gelijke zaak zelf meegemaakt dus. Ik vond op *knip* dat "*knip*" een lege doos had ontvangen van het bedrijf. Ik heb met de eigenaar van dit bedrijf contact gezocht en de situatie uitgelegd. Deze manspersoon vertelde mij dat hij het nog steeds vreemd vindt dat het goed dat hij had verstuurd niet in de doos zat en dat ze er toen geen uitgebreid onderzoek van hebben gemaakt omdat het maar om 29 euro ging. De persoon van het bedrijf "*knip*" weet zeker dat de persoon genaamd "*knip*" in Hoorn woont en niet in Purmerend zoals bij zijn advertenties aangegeven staat.

Ik heb verder ook een iCloud activation lock check gedaan. Dan kan je zien dat de IMEI nog steeds gelockt is aaan een Apple account. ik heb dit gedaan voordat de iPhone verzonden zou worden en nadat ik erachter kwam dat de iPhone niet verstuurd was. In beide keren zat de IMEI van de aangekochte iPhone nog gelockt aan een Apple account.
Sinds vrijdag 18 maart heb ik geen contact meer gehad met "*knip*". Vanaf vrijdag 18 maart tot 23 maart heb ik alleen enkelzijdig contact gehad. Ik heb hem als laatste gemeld dat ik de volgende dag aangifte zou doen.

Wat de politie gaat doen kan ik niet zeggen. Ze hebben me verteld dat, om erachter te komen aan welk account de iPhone is gelockt, ze een BOB nodig hebben. BOB staat voor Bijzondere OpsporingsBevoegdheid. Hiermee kunnen ze de IMEI blacklisten, zodat de telefoon met geen enkele simkaart nog werkt en kunnen ze bij Apple locatie en accountgegevens opvragen.

Ik nodig iedereen uit om ervaring en advies te delen. Waaronder ook *knip*, om alsnog weer te reageren via DM en/of dit topic. Voor de gebruiker "*knip*" heb ik nog een aantal specifieke vragen:

1. U zegt een bon te hebben van het pakket, ontvangen van het postkantoor.
Wat staat er als gewicht op de bon van het postkantoor?
Op het pakket staat 828 gram. Als ik het weeg kom ik op 837 gram. Dit verschil komt mogelijk doordat mijn weegschaal niet geijkt is.

2. Waarom geen retour adres op het pakket?

3. Waarom was de iCloud lock nog actief voor en na het verzenden?
Als deze nog aan uw account gelockt is kan u hem opsporen als u hem daadwerkelijk verzonden heeft.

4. Waarom heb ik nooit een factuur ontvangen?
We zijn overeengekomen dat ik zowel de telefoon als de facturen van Apple en Vodafone zou ontvangen.

Als iets onduidelijk is of als er mogelijk onjuistheden in mijn verhaal zitten zal ik het verduidelijken en verbeteren. Wat ik in ieder geval nog ga doen is PostNL benaderen en horen wat zij er van vinden.

Bedankt.

TLDR: 490 euro overgemaakt naar "*knip*", leeg pakket ontvangen, ontkenning, geen reactie, aangifte, dit topic gestart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vraag me af waarom er geen communicatie is geweest; de betreffende user heeft de 22e nog gewoon zitten posten op T.net: *knip*

Wel vervelend om te lezen (weer) dat er blijkbaar oplichting plaatsvindt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 15:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ik heb dit zelf ook al eens gehad, maar dan bij een bekende van mij die het naar mij verstuurde, bleek dat een medewerker van postnl de telefoon eruit had gejat en had opgevult later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Je hebt er echt helemaal niets aan nu, maar wellicht in de toekomst;

altijd afhalen bij wat hogere bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:26
Dutchdeveloper schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb dit zelf ook al eens gehad, maar dan bij een bekende van mij die het naar mij verstuurde, bleek dat een medewerker van postnl de telefoon eruit had gejat en had opgevult later
Hier moest ik ook meteen aan denken. Zeker bij een nieuwe iPhone begint het brein van veel mensen rare stuiptrekkingen te maken.

Die €8,60 verzendkosten betreft een aangetekende verzending neem ik aan? ( http://www.postnl.nl/vers...erzendopties/aangetekend/ ) Sta je dan nu ook met lege handen omdat je getekend hebt?

Bedankt in ieder geval voor het delen van je verhaal, zorgt er ook bij mij voor om wat terughoudender te handelen met v&a, helaas ook op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Michielgb schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:00:
[...]
Die €8,60 verzendkosten betreft een aangetekende verzending neem ik aan? ( http://www.postnl.nl/vers...erzendopties/aangetekend/ ) Sta je dan nu ook met lege handen omdat je getekend hebt?
Ja, je mag het pakket niet openmaken voordat je tekent. En twee, alleen de verzender mag de claim starten; niet de ontvanger.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er al aan gedacht dat het vrij eenvoudig is in een omgeving van een postdienst? Folders bij de hand, weegschaal bij de hand, tape bij de hand. Soortgelijk gewicht om geen argwaan in het traject te wekken en gaan.

Misschien moet je dus ook bedenken of het zinnig is zo snel op oplichting over te schakelen - niet echt bevorderlijk voor de dialoog.

Er worden verschrikkelijk veel pakketten gestolen op deze manier. En helaas zorgt de postwet ervoor dat je de postdienst niet eens kan aanspreken - dus die lopen er ook niet hard voor terwijl het vaak zeer aannemelijk is dat eigen personeel steelt.

Maar dat is wel waar het onderzoek (door verkoper) gestart moet worden. Het helpt daarbij wellicht om PostNL te voorzien van aangiftes van beide partijen, zodat verklaard staat wat verzonden is en wat ontvangen is. Leugens in een aangifte zijn strafbaar. Ook de folders zijn relevant; welke bezorger had toegang tot die folders?

Ik ga de referenties naar de verkoper hier uit het topic halen. Hij is door ons benaderd dat verwacht wordt dat hij pro-actief is. Echter is het ook niet onredelijk te wachten op onderzoek van PostNL - anders dan bij een consumentenkoop.
Ga er in ieder geval in eerste instantie van uit dat dit voor jullie allebei heel vervelend is en het beter is samen te werken.

Uiteindelijk is in dit geval de verzender verantwoordelijk voor het pakketje. Dus wat als er niets uit het onderzoek van PostNL komt is de volgende vraag als oplossing. Maar ook daar ga je vooral met termen als oplichter niet veel bereiken kwa goodwill.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 13:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Rosendal schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:35:
Beste Tweakers,

Laat ik beginnen met zeggen dat ik net 2 uur op het politiebureau heb gezeten om aangifte te doen tegen de gebruiker "*knip*". Er is mij tijdens de aangifte geadviseerd om dit topic te starten.
Sommige delen uit mijn uitleg zijn letterlijk overgenomen uit het proces-verbaal. Wat ik er in ieder geval uitgelaten heb: Volledige namen, de imei, bankrekeningnummers en emailadressen.
Heeft de agent in kwestie ook aangegeven waarom hij vond dat je hier een toppic zou moeten openen?
Had hij hier een doel mee?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosendal
Floppus.
Ik heb er natuurlijk aan gedacht het het een postNL medewerker zou kunnen zijn, maar hoe moet een postNL medewerker weten in welke pakketjes iets van waarde zit? Op verzoek heb ik de aanbieder foto's gestuurd van het pakket en deze persoon heeft daarop niet ontkend het pakket zo verpakt te hebben. Naar aanleiding van de radiostilte aan de kant van de verkoper is het bijna onmogelijk om geen aannames te doen ten aanzien van de verkoper.
Ik refereer ook duidelijk nooit naar de verkoper als "de oplichter". Alleen in de titel wordt het woord "opgelicht" gebruikt, omdat dit de gebruikelijke term is voor dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosendal
Saffie_time schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:20:
[...]

Heeft de agent in kwestie ook aangegeven waarom hij vond dat je hier een toppic zou moeten openen?
Had hij hier een doel mee?
De agent vond dit gepast aangezien de verkoper via de DM niets meer liet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosendal
Dutchdeveloper schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:52:
[...]

Dit biedt hoop. Kunt u mij stap voor stap uitleggen hoe u hier toen achter bent gekomen en hoe het is opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rosendal schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:25:
Floppus.
Ik heb er natuurlijk aan gedacht het het een postNL medewerker zou kunnen zijn, maar hoe moet een postNL medewerker weten in welke pakketjes iets van waarde zit? Op verzoek heb ik de aanbieder foto's gestuurd van het pakket en deze persoon heeft daarop niet ontkend het pakket zo verpakt te hebben. Naar aanleiding van de radiostilte aan de kant van de verkoper is het bijna onmogelijk om geen aannames te doen ten aanzien van de verkoper.
Ik refereer ook duidelijk nooit naar de verkoper als "de oplichter". Alleen in de titel wordt het woord "opgelicht" gebruikt, omdat dit de gebruikelijke term is voor dit soort situaties.
In de directe dialoog met verkoper leun je wel heel zwaar op oplichting. Niet vergeten dat jullie heel goed in hetzelfde schuitje kunnen zitten. Dat je daar nog steeds geen rekening mee houdt en het liefst tegen alles aanschopt omdat je denkt dat het iets oplost blijkt wel uit het statement dat je zegt dat hij niet ontkende het zo verstuurd te hebben: ik lees namelijk helemaal geen reactie waar ingegaan wordt op de verpakkingswijze.

Even je woede aan de kant zetten: die lost niets op. Hoe dan ook niet. Begin nou eens met de dialoog met hem - dat hij die stopte was ook niet juist, ergens wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:33:
[...]

In de directe dialoog met verkoper leun je wel heel zwaar op oplichting. Niet vergeten dat jullie heel goed in hetzelfde schuitje kunnen zitten. Dat je daar nog steeds geen rekening mee houdt en het liefst tegen alles aanschopt omdat je denkt dat het iets oplost blijkt wel uit het statement dat je zegt dat hij niet ontkende het zo verstuurd te hebben: ik lees namelijk helemaal geen reactie waar ingegaan wordt op de verpakkingswijze.

Even je woede aan de kant zetten: die lost niets op. Hoe dan ook niet. Begin nou eens met de dialoog met hem - dat hij die stopte was ook niet juist, ergens wel begrijpelijk.
Tsja, kan de TS nou ook geen ongelijk geven, om zo een bedrag mag je best wel een beetje zuur doen ;")
Overigens is de kans like 99,99% dat het hier om oplichting gaat, cloud nog locked etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 13:48
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:35:
[...]

Tsja, kan de TS nou ook geen ongelijk geven, om zo een bedrag mag je best wel een beetje zuur doen ;")
Overigens is de kans like 99,99% dat het hier om oplichting gaat, cloud nog locked etc..
Assumption is the mother of all fuck ups. Heb je kunnen ontdekken of het pakket misschien voor een tweede keer is dichtgeplakt? En wat Floppus zegt, wellicht dat je met een andere tone of voice meer bereikt en zo samen tot een oplossing kunt komen.

Wellicht dat je gegevens kan achterhalen en zo alsnog telefonisch in contact kan komen ofzo?

Persoonlijke ervaring: Ik neem een moederbord over van een mede tweaker en communicatie verloopt wat stroef. Hij zou het moederbord voor het weekend opsturen maar in de week daarna niets meer gehoord. Wat blijkt, zondag in het ziekenhuis terecht gekomen... Ik was al bang dat ik opgelicht terwijl het toch even anders was...

[ Voor 19% gewijzigd door YaaD op 24-03-2016 15:41 ]

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zuur doen: ja. In het eerste bericht aan verkoper het al hebben over oplichting maakt het niet dat je mensen stimuleert om te helpen. Wat verkoper betreft kan koper net zo goed telefoon + geld proberen te krijgen.

*even* een beetje moeite je in te leven.

En die 99,99% mag je onderbouwen, want ik zie erg weinig wat hier direct wijst op oplichting. Met een account van 9 jaar oud waarvan alle persoonsgegevens bij Tweakers bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
YaaD schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:37:
[...]

Assumption is the mother of all fuck ups. Heb je kunnen ontdekken of het pakket misschien voor een tweede keer is dichtgeplakt? En wat Floppus zegt, wellicht dat je met een andere tone of voice meer bereikt en zo samen tot een oplossing kunt komen.

Wellicht dat je gegevens kan achterhalen en zo alsnog telefonisch in contact kan komen ofzo?
Ik veronderstel niks. Alleen redeneer ik even vanuit mijzelf. Als ik een iphone zou verkopen aan iemand voor 500€ en vervolgens blijk dat hij/zij een leeg pakketje heeft ontvangen, dan ben ik toch vanuit mijn kant direct bereid om te helpen en het op te lossen. Als je onschuldig bent, is er geen reden om niet te reageren. Dan kan je zelfs ook meteen begrijpen dat de koper zo reageert en veronderstelt dat er vanuit de aanbieders kant iets fout is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 13:48
assn schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:40:
[...]

Ik veronderstel niks. Alleen redeneer ik even vanuit mijzelf. Als ik een iphone zou verkopen aan iemand voor 500€ en vervolgens blijk dat hij/zij een leeg pakketje heeft ontvangen, dan ben ik toch vanuit mijn kant direct bereid om te helpen en het op te lossen. Als je onschuldig bent, is er geen reden om niet te reageren. Dan kan je zelfs ook meteen begrijpen dat de koper zo reageert en veronderstelt dat er vanuit de aanbieders kant iets fout is gegaan
Misschien reageert ie niet omdat er wat is voorgevallen, geen internet meer heeft of omdat zijn moeder ernstig ziek is? Kan van alles zijn natuurlijk.

Vandaar ook mijn reactie om te proberen om via andere kanalen contact te krijgen. Met de vinger wijzen zal je in deze zeker niet helpen.

bl44t

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:38:
Zuur doen: ja. In het eerste bericht aan verkoper het al hebben over oplichting maakt het niet dat je mensen stimuleert om te helpen. Wat verkoper betreft kan koper net zo goed telefoon + geld proberen te krijgen.

*even* een beetje moeite je in te leven.

En die 99,99% mag je onderbouwen, want ik zie erg weinig wat hier direct wijst op oplichting. Met een account van 9 jaar oud waarvan alle persoonsgegevens bij Tweakers bekend zijn.
Aha, dus als ik nu bij mijn info me gegevens invul, dan kan ik ook mensen oplichten zonder echt verdacht te worden voor oplichterij omdat ik al jaren lid ben? Fair enough:)

Ik vind dat de koper nog redelijk rustig blijft, als student die in bezit is van een auto en ook nog eens rookt, is 500€ maanden sparen :) in mijn situatie zou dit dus een half jaar sparen zijn, als je dan opgelicht word, snap ik dat je gek word:)

Ik vind het alsnog ruiken naar een scam, vooral omdat het toevallig bij hem gebeurd is in het verleden, geen contact meer etc etc. Als ik in TS zijn schoenen stond, was ik ook overtuigd geweest dat hij opgelicht zou zijn door ehm.. knip! :+
En die 99,99% mag je onderbouwen,
O ja, ik was vergeten hoe concreet je op Tweakers altijd moet zijn met getallen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt dat wij er zo simpel naar kijken, dan moet je dat vooral denken. Wat in het profiel staat zijn geen geverifieerde woonadressen en dergelijke. Maar probeer het vooral!
Dan gaan we iets verder dan stilletjes na 2 jaar je andere account op slot zetten dat je stopte te gebruiken om een negatieve V&A beoordeling te omzeilen. Had je verder nog iets over integriteit en mentaliteit?

Jullie zien niet wat wij dagelijks zien, en hoe wij oplichters profileren. Er zit een keer een uitzondering tussen, maar over het algemeen kunnen we stellen dat verkoper in deze niet een typisch oplichtersprofiel heeft.

Mensen blijken niet meer in staat op logische wijze processen na te gaan en zichzelf in alle schoenen die betrokken zijn te plaatsen. Direct vingerwijzen en semi-publiek iemand oplichter noemen is dan ook veel makkelijker. Hoef je niet bij na te denken.

Dat TS zich klote voelt, daar heeft iedereen begrip voor. Wij ook. Maar hij is niet de enige die een mogelijke gedupeerde is. Wij sturen dus aan op dialoog en samenwerking. Als daar niets uitkomt, is er *altijd* nog tijd om actie te ondernemen.

Jaag eerst maar eens >10 jaar op oplichters. Dan praten we wel een keer verder.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:59:
[...]

Aha, dus als ik nu bij mijn info me gegevens invul, dan kan ik ook mensen oplichten zonder echt verdacht te worden voor oplichterij omdat ik al jaren lid ben? Fair enough:)

Ik vind dat de koper nog redelijk rustig blijft, als student die in bezit is van een auto en ook nog eens rookt, is 500€ maanden sparen :) in mijn situatie zou dit dus een half jaar sparen zijn, als je dan opgelicht word, snap ik dat je gek word:)

Ik vind het alsnog ruiken naar een scam, vooral omdat het toevallig bij hem gebeurd is in het verleden, geen contact meer etc etc. Als ik in TS zijn schoenen stond, was ik ook overtuigd geweest dat hij opgelicht zou zijn door ehm.. knip! :+

[...]

O ja, ik was vergeten hoe concreet je op Tweakers altijd moet zijn met getallen :)
Lekker éénzijdig beeld heb je.

Stel je bent verkoper. Je levert alle foto's die worden gevraagd, alle info,etc en verpakt uiteindelijk de telefoon en verstuurd deze na het ontvangen van het geld.
Zodra het pakket is afgeleverd komt de koper op hoge poten dat het pakket leeg is en dat je een oplichter bent en dat hij zijn geld terug wilt.
Lijkt er nogal op dat de koper probeert om een telefoon te scoren voor niks door nu ook nog jou te beschuldigen.

Gelukkig leven we in een land waarbij je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen. Toch? :>

En heb eens wat vertrouwen in Tweakers. Met deze userbase hebben ze echt eerder met het bijltje gehakt. En nee, ze vertellen niet alle details aan jou. Dat zou namelijk dom zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MuddyMagical op 24-03-2016 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rosendal schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:25:
Ik heb er natuurlijk aan gedacht het het een postNL medewerker zou kunnen zijn, maar hoe moet een postNL medewerker weten in welke pakketjes iets van waarde zit?
Hoeft helemaal niet? Gewoon kijken of een pakketje makkelijk open te maken is op een manier die later te verbergen valt en dan alle pakketjes waarvoor dat geldt openmaken in de hoop dat er iets waardevols in zit. Daarna de doos opvullen en weer dichtmaken.
Naar aanleiding van de radiostilte aan de kant van de verkoper is het bijna onmogelijk om geen aannames te doen ten aanzien van de verkoper.
Die radiostilte begon pas nadat jij meermaals aannames had gemaakt over een en ander en zelfs eiste dat hij het geld direct terug zou storten nog voordat PostNL onderzoek kon doen. Een van je laatste berichten voordat hij stopte met reageren was: "Jij weet zelf goed wat je gedaan hebt." Tot dat punt was hij gewoon beleefd. Nergens lijk je zelfs maar de mogelijkheid te overwegen dat de ander misschien onschuldig is. Ik kan me heel goed voorstellen dat de verkoper dan zoiets heeft van "zak er dan maar in."
Laat de titel nou net de meest prominent mogelijk plek zijn waar zo'n woord kan staan. ;)
Cloud nóg gelocked? Of Cloud wéér gelocked? Als het inderdaad een postbezorger was die hem meteen in gebruik heeft genomen is de telefoon misschien wel even unlocked geweest en daarna meteen weer in gebruik genomen.

[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 24-03-2016 16:31 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19:44
[...]

[...]

Studenten hebben chronisch geld te kort. Als je voor 500 euro een HALF JAAR moet sparen, dan moet je misschien geen auto hebben en niet roken, en als je dat dan wel doet, dan moet je misschien niet per se een iphone willen.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
[...]

[...]

De fout die jij nu maakt is de aanname doen dat de TS alles naar waarheid verteld. Je hoort nu 1 kant van het verhaal en trekt meteen je conclusie's.

Echter:
NMe schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:14:
[...]

Die radiostilte begon pas nadat jij meermaals aannames had gemaakt over een en ander en zelfs eiste dat hij het geld direct terug zou storten nog voordat PostNL onderzoek kon doen. Een van je laatste berichten voordat hij stopte met reageren was: "Jij weet zelf goed wat je gedaan hebt." Tot dat punt was hij gewoon beleefd. Nergens lijk je zelfs maar de mogelijkheid te overwegen dat de ander misschien onschuldig is. Ik kan me heel goed voorstellen dat de verkoper dan zoiets heeft van "zak er dan maar in."
Dit nuanceert de boel behoorlijk.
[...]

En nu? Is dat percentage, na de post van Nme, gedaald?

Tip: niet zo snel je conclusie's trekken....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_A_User schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:20:
[...]

Studenten hebben chronisch geld te kort. Als je voor 500 euro een HALF JAAR moet sparen, dan moet je misschien geen auto hebben en niet roken, en als je dat dan wel doet, dan moet je misschien niet per se een iphone willen.
Oh dat ben ik ook helemaal met je eens hoor, ik loop rond met een Windows Phone van zo een 100€ dat zijn gewoon prioriteiten inderdaad. Maar als ik een iPhone zou willen kopen, zou ik daar gewoon voor kunnen sparen, zodra je hem hebt is het dan super leuk allemaal, word je opgelicht dan word je simpelweg gek:)

Of het dan iemand van de post is, of de verkoper, couldn't care less.. Ik zou gewoon me toestel willen krijgen waar ik voor heb betaald, en als het dan niet de verkoper is, zou ik van de verkoper op ze minst enige soort van inzet verwachten.

Persoonlijk zou ik ook voor een aankoop van zo een bedrag nooit via de post laten doen, maar gewoon ophalen, om dit zulk gezeur te voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:27:
[...]

Oh dat ben ik ook helemaal met je eens hoor, ik loop rond met een Windows Phone van zo een 100€ dat zijn gewoon prioriteiten inderdaad. Maar als ik een iPhone zou willen kopen, zou ik daar gewoon voor kunnen sparen, zodra je hem hebt is het dan super leuk allemaal, word je opgelicht dan word je simpelweg gek:)

Of het dan iemand van de post is, of de verkoper, couldn't care less.. Ik zou gewoon me toestel willen krijgen waar ik voor heb betaald, en als het dan niet de verkoper is, zou ik van de verkoper op ze minst enige soort van inzet verwachten.

Persoonlijk zou ik ook voor een aankoop van zo een bedrag nooit via de post laten doen, maar gewoon ophalen, om dit zulk gezeur te voorkomen.
Aangezien zo'n ding nieuw maar +/- 135 euro duurder is zou ik gewoon voor nieuw gaan, want dan heb je dit soort gezeik allemaal niet. ;)

Oh wacht, 6S, dan wordt het verschil inderdaad wel iets groter.

[ Voor 3% gewijzigd door Just_A_User op 24-03-2016 16:31 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:27:
[...]

Die inzet was er in dit geval gewoon. De verkoper gaf aan met PostNL te gaan praten. Dat was voor de TS niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Die inzet was er in dit geval gewoon. De verkoper gaf aan met PostNL te gaan praten. Dat was voor de TS niet genoeg.
Tsja, dat is nou ook niet bepaald helpen, dat kan je namelijk ook interpreteren als de schuld aan een ander doorgeven :) De verkoper kan ook wat meer moeite doen en er zelf achteraan bellen bijvoorbeeld, of een mail met CC naar de koper, dat zou de koper in kwestie toch wat meer vertrouwen en zekerheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is de reden dat ik dit soort transacties nooit over de post doe. Dit soort dure aankomen doe ik alleen face-to-face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosendal
Ik dacht bij mijn aannames alleen aan hoe ik het zou oplossen als ik met goede wil iets verkocht had en zou versturen en dat er vervolgens een lege doos aankwam.
Ik had de koper dan de eerstvolgende dag bewijs laten zien dat ik contact met de vervoerder had gehad. Als ik het te druk met werk had zou ik de koper overtuigen dat ik er echt zsm mee bezig zou gaan.

Ik vind ook dat we er samen uit moeten komen. Ik neem aan dat de verkoper aardig overdonderd is van alle aandacht. Ik zal verder afwachten wat er gaat gebeuren. De bal ligt nu bij hem.

Oprechte excuses in ieder geval als ik verkeerde dingen heb gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Ah kijk, dat is al een goede nuancering. De verkoper is waarschijnlijk net zo goed als jou beetgenomen, en een modje noemde al dat hij met PostNL contact op zal nemen. Wat moet hij dan nog meer doen om jou te overtuigen dat hij dat echt doet??

Ik begrijp ook dat het aangetekend verstuurd is, volgens de PostNL website is het dan tot 500 euro vergoeding mogelijk, dat bedrag zal dan dus gewoon terug komen.

Staat of valt wel bij het accepteren van de claim bij PostNL. Daarom dus, zoals eerder genoemd, handig als er van 2 kanten aangifte gedaan wordt. Jij zou ook nog eens je pakketje geijkt kunnen wegen (gewoon naar PostNL toe gaan, die hebben geijkte weegschalen). Als het gewicht dan weer afwijkt, wordt het wel heel moeilijk voor PostNL om te ontkennen dat er gerommeld is (of in elk geval pleit dat de verkoper vrij van schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dorus schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:42:
Ik begrijp ook dat het aangetekend verstuurd is, volgens de PostNL website is het dan tot 500 euro vergoeding mogelijk, dat bedrag zal dan dus gewoon terug komen.
Reken je daarmee niet te rijk. Tenzij je kan bewijzen wat er in het pakket zat (en dat kan niemand) betalen ze een lage vergoeding op basis van gewicht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosendal schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:12:
Ik dacht bij mijn aannames alleen aan hoe ik het zou oplossen als ik met goede wil iets verkocht had en zou versturen en dat er vervolgens een lege doos aankwam.
Ik had de koper dan de eerstvolgende dag bewijs laten zien dat ik contact met de vervoerder had gehad. Als ik het te druk met werk had zou ik de koper overtuigen dat ik er echt zsm mee bezig zou gaan.

Ik vind ook dat we er samen uit moeten komen. Ik neem aan dat de verkoper aardig overdonderd is van alle aandacht. Ik zal verder afwachten wat er gaat gebeuren. De bal ligt nu bij hem.

Iemand publiekelijk uitmaken voor oplichting en aangifte doen er vervolgens verwachten dat deze zijn uiterste best gaat doen om het op te lossen?

Als ik die persoon was en het in goed vertrouwen verstuurd had zou ik nu toch allerminst blij zijn (helaas mag je in Nederland mensen publiekelijk uitmaken voor oplichter zonder dat er juridische consequenties aan zitten bron).

Wat meer communicatie was natuurlijk leuk geweest maar je kent zijn kant van het verhaal niet en misschien verdenkt hij jou van oplichting maar roept hij het niet van de daken.

EDIT: Om het even te nuanceren: Ik snap uiteraard ook dat het veel geld is en dat je boos bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:20
NMe schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:48:
Reken je daarmee niet te rijk. Tenzij je kan bewijzen wat er in het pakket zat (en dat kan niemand) betalen ze een lage vergoeding op basis van gewicht. 8)7
Dat dacht ik ook idd. Aangetekend betekent toch alleen dat de ontvanger moet tekenen ipv dat het pakket alleen maar afgegeven wordt? Dan had het beter als verzekerpakket verstuurd kunnen worden, dat kost ongeveer 14,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosendal schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:12:

d:)b
Je reactie was begrijpelijk maar niet zozeer constructief in deze fase. Wellicht komt het op jou nu over dat vanuit Tweakers de verkoper in bescherming word genomen terwijl jij met gebakken peren zit. Ook dat is niet de bedoeling: weet dat als een dialoog niet tot stand komt of er niet pro-actief door verkoper mee omgegaan wordt, we ook daar hard optreden.

Overigens heb ik verkoper aangeraden even te kijken naar wat hij in gang kan zetten en dan 1:1 contact op te nemen. Hier in het topic is niet de plek om er samen uit te komen anders dan "goede tijden, slechte tijden"-style. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:33
Heeft de verkoper nog gereageerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-royke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:49
Naar mijn weet worden pakketten toch afgewogen en staat dit ergens vermeld op het afgaven bewijsje van de aanbieder.
(Helaas is het pakket al opengeweest, maar dan zou je toch kunnen kijken of het gewicht nu nog overeen komt met het gewicht zoals bij afgaven bekend was).

Mocht dit op het afgaven bewijs staan dan kan/kon je hier wel uit halen of er is gesjoemeld na afgaven van het pakket

*Correct me if i'm wrong (Probeer een beetje mee te denken en dit kan een ieder van ons overkomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:20:
Dit is de reden dat ik dit soort transacties nooit over de post doe. Dit soort dure aankomen doe ik alleen face-to-face.
Exact mijn punt. Ik denk wel 2x na een betaling van meer dan 500 euro te doen per bank voor een telefoon, zonder deze gezien / getest te hebben.
Pagina: 1