Toon posts:

Belangrijke, veel bezochte informatieve website hosting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een website voor een relatief grote firma in België.
Ik heb altijd al kleine projecten gehad zoals café, restaurant, KMO en gebruikte als hosting meestal gewoon http://www.siteground.com. Ik heb een goede ervaring met Siteground en ben hier steeds uitermate tevreden over geweest.

Nu dat het einde nadert ben ik ook voor deze website opzoek naar een geschikte hosting. Heeft iemand ervaring met dergelijke grote projecten en wat is dan de beste oplossing tussen de vele hosting mogelijkheden?

Beter een server huren met ssl certificaat, of kan ik gewoon bij Siteground blijven?

Belangrijke info:
De website is een informatieve plaats, men kan er enkele contactformulieren terug vinden, maar verder is er geen interactiviteit in de vorm van betalingen, live chat, enz.

Bedankt voor de info!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:04:
...een relatief grote firma in België.
Relatief groot? Meten = weten dus het is bijna onmogelijk om een oplossing aan te raden aangezien er 0 info is over hoeveel bezoekers men heeft/verwacht, wat de gemiddelde data-transfer per bezoeker is etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp uw standpunt. Ik heb dan zelf ook niet genoeg info om te geven. Wat ik wel weet is dat gemiddeld 50.000 bezoekers actief surfen op de website per maand.

Zoals in mijn huidige post ook bijgeplaatst:
Belangrijke info:
De website is een informatieve plaats, men kan er enkele contactformulieren terug vinden, maar verder is er geen interactiviteit in de vorm van betalingen, live chat, enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 14:26
Je weet dan toch ook waar de huidige website (op) draait? Dan heb je al een goed uitgangspunt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 14:42
als je van uit gaat dat elke gebruiker 100 hits zou maken wat volgens mij enorm veel is en dat allemaal verdeelt over 16 uren per dag dan kom je uit op 2.9 hits per seconden.
volgens mij heb je daar niet een enorme webserver voor nodig om dat te serverven hoor.
het hangt natuurlijk ook af hoeveel code er moet draaien (CMS?).

(50.000*100)/(30*16*60*60) = 2.89 hits per seconde

[ Voor 0% gewijzigd door beun92 op 24-03-2016 15:17 . Reden: haakjes geplaatst ]

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:03:
gemiddeld 50.000 bezoekers [...] per maand.
Ik weet dat dat klinkt als heel veel, maar dat is heel weinig. Je kunt met eender welk pakket uit zolang je binnen je traffic blijft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

beun92 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:16:
als je van uit gaat dat elke gebruiker 100 hits zou maken wat volgens mij enorm veel is en dat allemaal verdeelt over 16 uren per dag dan kom je uit op 2.9 hits per seconden.
volgens mij heb je daar niet een enorme webserver voor nodig om dat te serverven hoor.
het hangt natuurlijk ook af hoeveel code er moet draaien (CMS?).

(50.000*100)/30*16*60*60 = 2.89 hits per seconde
+
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:03:
Ik begrijp uw standpunt. Ik heb dan zelf ook niet genoeg info om te geven. Wat ik wel weet is dat gemiddeld 50.000 bezoekers actief surfen op de website per maand.

Zoals in mijn huidige post ook bijgeplaatst:

[...]
Met goede CSS en nette code, kom je dan grofweg op 100KB/s aan dataverkeer. Dat zou je bij wijze van spreken nog op een Raspberry Pi en een ADSL-lijn kunnen hosten.

De inschatting hoe "druk" het wordt, lijkt op dit moment ondergeschikt aan de mogelijke budgetten; met een hosting-accountje (shared) bij elke hoster, moet je toch wel 100 hits per seconde kunnen verstouwen zolang de caching correct staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
beun92 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:16:
Dit moet je meten.

Zonder verdere informatie vind ik het erg naïef om aan te nemen dat de bezoekers uniform over de tijd en dag van de week verdeeld zijn. Het is logischer als ze voor het grootste deel tijdens de werkdag komen, of juist grotendeels daarbuiten.

Wanneer een bedrijf reclame maakt via een synchroon medium krijg je ook een forse piek. Ik denk dat wij wat meer details nodig hebben om hier een zinnig antwoord op te geven :).
  • Wat is het platform? Wat voor site is het? Heb je zelf benchmarks gedaan?
  • Hoe zijn de bezoeken van de huidige 50.000 unieke bezoekers verdeeld over de maand?
Pagina: 1