Doelbeelscherm modus osx

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
Mijn vraag
Ik heb hier op mijn werk een imac staan die ik als externe monitor wil gaan gebruiken voor mijn macbook pro.

Dit is volgens de apple site mogelijk (https://support.apple.com/nl-nl/HT204592), echter heb ik zelf geen thunderbolt kabel, wat ik wel heb 1 is een mini display naar dvi converter, en een dvi kabel. Nu kan ik via via een 2e converter krijgen (http://www.apple.com/nl/s...playport-naar-dvi-adapter)

Nu vroeg ik mij af, als ik aan beide zijde van de dvi kabel deze converter gebruik, of het dan lukt om mijn imac als doelbeelscherm te gebruiken? Of ontkom ik er niet aan zo'n veel te dure thunderbolt kabel te kopen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware is macbook 11,3 en imac 12,2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb aardig wat zitten googlen, maar niet zo direct een antwoord gevonden

Beste antwoord (via XO101 op 25-03-2016 10:06)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Target display mode werkt alleen met 2 minidisplayport macs of twee thunderbolt macs en dan alleen met de juiste bekabeling. Een thunderbolt kabel is echter vrij duur (€50). Dit vanwege de kabelkwaliteit en connectoren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Hi XO101,

Dit gaat niet werken. Met jouw generatie iMac werkt het alleen maar met een thunderbolt kabel.

Succes!

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 07:24

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nee, je moet een thunderbolt kabel gebruiken.
Deze kabel heeft namelijk een chip in de connectoren zitten die vereist is om een verbinding op te zetten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Target display mode werkt alleen met 2 minidisplayport macs of twee thunderbolt macs en dan alleen met de juiste bekabeling. Een thunderbolt kabel is echter vrij duur (€50). Dit vanwege de kabelkwaliteit en connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Laatst online: 02-10 16:20
Allen bedankt voor het antwoord, ik ontkom er helaas niet aan een veel te dure kabel te gaan aanschaffen.