Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Goeiendag,

Ik probeer al tijden om mijn Xbox One een open NAT te geven. Ik heb al van alles geprobeerd (port forwarding, DMZ) maar het is me nog niet echt gelukt. Misschien doe ik wel gewoon iets fout of is het helemaal niet mogelijk. Ik zou enige hulp hiermee zeer op prijs stellen. De Xbox is draadloos verbonden met een standaard router van TELE2 (MediaAccess TG789bvn). Op dit moment heb ik geen poorten geforward en ook geen DMZ zone ingesteld, je zou dus kunnen stellen dat ik vanaf scratch moet beginnen.

Zou iemand mij kunnen helpen om mijn Xbox een open NAT te geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17
http://portforward.com/networking/static-ip-xbox-one/

Begin dus wel met het instellen van een vast IP-adres voor je One; zodra je je blijft baseren op DHCP, gaat het per definitie (random) de mist in.

Vergeet ook niet dat je voor sommige games nog aparte poorten moet toevoegen om bijvoorbeeld de lobby-chat te verstaan.

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 24-03-2016 13:15 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
Alvast bedankt MAX3400 ik heb gedaan zoals jij zei:
IP instellingen handmatig ingevoerd op de Xbox:
IP: 192.168.1.94
Subnetmasker: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1
Primaire DNS: 192.168.1.1
Secundaire DNS: 192.168.1.1

Ik heb mijn twijfels of de DNS wel goed is ingesteld zo, de console geeft in elk geval nog steeds NAT:strict aan. Hoe moet ik nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 08:03
Ruben de Boer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:38:
Alvast bedankt MAX3400 ik heb gedaan zoals jij zei:
IP instellingen handmatig ingevoerd op de Xbox:
IP: 192.168.1.94
Subnetmasker: 255.255.255.0
Default gateway: 192.168.1.1
Primaire DNS: 192.168.1.1
Secundaire DNS: 192.168.1.1

Ik heb mijn twijfels of de DNS wel goed is ingesteld zo, de console geeft in elk geval nog steeds NAT:strict aan. Hoe moet ik nu verder?
Waarom heb je, je DNS naar je router verwezen?
Tenzij dat die ook een DNS-servertje bevat kan ik mij niet voorstellen dat dit gewenst is.

Geeft je xbox strict aan?

EDIT:
wijzig je DNS is naar 8.8.8.8 en secundair naar 8.8.4.4
Dit zijn de DNS servers van Google.

[ Voor 7% gewijzigd door stijn1309 op 24-03-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
stijn1309 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:41:
[...]

Waarom heb je, je DNS naar je router verwezen?
Tenzij dat die ook een DNS-servertje bevat kan ik mij niet voorstellen dat dit gewenst is.

Geeft je xbox strict aan?
Ik heb ff cmd.exe --> ipconfig /all
daar stond de DNS server op 192.168.1.1, daar heb ik ook de subnetmask en default gateway gekopieert, ip adres niet natuurlijk ;)

Xbox geeft nog steeds strict ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 08:24

nexhil

BAM!

Misschien even je xbox one helemaal uit en aanzetten nadat je de poorten in router hebt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

secundaire DNS moet nooit de zelfde zijn als je primare. vul maar 8.8.8.8 in bij secundaire.

Verder; Ik had ook problemen met de xbox one, port-forwards deden niets. Ging van avarage naar strict zelfs.
Nu allow-related ingesteld en gewoon geen NAT gebruikt.
Omdat de xbox-one zelf de verbinding maakt wordt de route terug gewoon goed gemaakt en werkt alles wel. (open NAT zelfs).

Mocht de allow-related niet kunnen bij jou,
Kijk dan ook eens wat je firewall door laat.
Dus de juiste porten naar je xbox via NAT en in de firewall die porten doorlaten (naar je xbox).

EDIT:
Primaire DNS zou ik wel laten staan zoals ie staat. Bijna alle routers van providers doen aan DNS-server of DNS-relay. dus gewoon daar het ip van je router laten staan.
De secundaire is de back-up er van, daar kan je de google versie pakken (8.8.8.8)

[ Voor 18% gewijzigd door HellStorm666 op 24-03-2016 13:45 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
HellStorm666 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:44:
secundaire DNS moet nooit de zelfde zijn als je primare. vul maar 8.8.8.8 in bij secundaire.

Verder; Ik had ook problemen met de xbox one, port-forwards deden niets. Ging van avarage naar strict zelfs.
Nu allow-related ingesteld en gewoon geen NAT gebruikt.
Omdat de xbox-one zelf de verbinding maakt wordt de route terug gewoon goed gemaakt en werkt alles wel. (open NAT zelfs).

Mocht de allow-related niet kunnen bij jou,
Kijk dan ook eens wat je firewall door laat.
Dus de juiste porten naar je xbox via NAT en in de firewall die porten doorlaten (naar je xbox).

EDIT:
Primaire DNS zou ik wel laten staan zoals ie staat. Bijna alle routers van providers doen aan DNS-server of DNS-relay. dus gewoon daar het ip van je router laten staan.
De secundaire is de back-up er van, daar kan je de google versie pakken (8.8.8.8)
Ik heb de secundaire DNS aangepast, kun je uitleggen wat je bedoelt met allow related? is dat een optie in je router ofzo? is die speciefiek voor een apparaat zoals de xbox of voor de hele router? Ik heb daar namelijk nog nooit eerder van gehoord.

Ik heb ff in de router gekeken maar kan daar niks vinden over allow-related, ook kan ik daar niks vinden over een firewall (of moet ik hiervoor de firewall instellingen in de pc aanpassen?)

[ Voor 7% gewijzigd door HUIPI3 op 24-03-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ruben de Boer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:50:
[...]

Ik heb de secundaire DNS aangepast, kun je uitleggen wat je bedoelt met allow related? is dat een optie in je router ofzo? is die speciefiek voor een apparaat zoals de xbox of voor de hele router? Ik heb daar namelijk nog nooit eerder van gehoord.

Ik heb ff in de router gekeken maar kan daar niks vinden over allow-related, ook kan ik daar niks vinden over een firewall (of moet ik hiervoor de firewall instellingen in de pc aanpassen?)
Ik heb zelf een ubiquiti edge-router draaien, daar zit die optie wel in.
Maar verwacht niet dat die in de normalere routers zit.

Kan zijn dat er bij je NAT instellingen een optie is om te melden dat ie automatisch Firewall rules moet maken bij de NAT instellingen.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
Ik kan die opties niet vinden, ik kan echt weinig wijzigen. In de manual op deze pagina: http://technicolorgateways.nl/technicolor-tg789vn-v2/ staan veel meer opties dan dat ik heb, het product ziet er ook wel wat anders uit op de foto en bovendien heb ik de TG789bvn. Het lijkt wel alsof tele2 deze opties allemaal heeft uitgeschakeld. Ik heb inmiddels de poorten ook weer geopend (zonder resultaat) kan het iets uitmaken als ik te veel poorten open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ruben de Boer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:20:
Ik kan die opties niet vinden, ik kan echt weinig wijzigen. In de manual op deze pagina: http://technicolorgateways.nl/technicolor-tg789vn-v2/ staan veel meer opties dan dat ik heb, het product ziet er ook wel wat anders uit op de foto en bovendien heb ik de TG789bvn. Het lijkt wel alsof tele2 deze opties allemaal heeft uitgeschakeld. Ik heb inmiddels de poorten ook weer geopend (zonder resultaat) kan het iets uitmaken als ik te veel poorten open?
Elke port die je open kan een veiligheidsprobleem zijn.
Maar als je alle porten naar je xbox open (dus een NAT naar het ip van je xbox) dan staat alleen je xbox open. Dit zou niet heel veel uit moeten maken.
En als je geen NAS of andere apparatuur in je netwerk hebt die uitmaken (gevoelige data ed) dan moet het helemaal geen probleem zijn.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
Kwa veiligheid en dergelijke ben ik niet zo bang, heb de poorten alleen naar de xbox open. Ik heb alleen wel nog steeds een strict NAT, kan in de router geen enkele firewall instellingen vinden. Ik zal denk ik maar een mailtje naar TELE2 wagen of zij me daar verder mee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Ruben de Boer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:26:
Kwa veiligheid en dergelijke ben ik niet zo bang, heb de poorten alleen naar de xbox open. Ik heb alleen wel nog steeds een strict NAT, kan in de router geen enkele firewall instellingen vinden. Ik zal denk ik maar een mailtje naar TELE2 wagen of zij me daar verder mee kunnen helpen.
Je geeft aan de je Xbox One via Wifi verbonden is. Is de router waarop jij de NAT instellingen maakt ook daadwerkelijk het "Access Point" waarmee jouw Xbox One via Wifi verbonden is? Kom nog wel eens huizen/mensen tegen waarbij hun Xbox/PS via Wifi verbonden is met een Access Point wat volledig als router functioneerd. Oftewel: meerdere routers in je netwerk en in 9 van de 10 gevallen dan ook meerdere Firewalls.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ruben de Boer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:26:
Dit heb ik, maar dan icm een PS4, nooit goed aan de praat gekregen achter een TG789.
Ik heb bij Tele2 gewerkt, maar ook de verantwoordelijke collega's konden me hier niet verder mee helpen, anders dan de instructie over hoe je de port kan forwarden.

De PS4 in de DMZ plaatsen zorgde zelfs niet voor een type 1 NAT (open NAT)...

Na de overstap van Tele2 naar Tweak werkte het zonder portforwarding direct perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Gravit0n schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:35:
[...]

Dit heb ik, maar dan icm een PS4, nooit goed aan de praat gekregen achter een TG789.
Ik heb bij Tele2 gewerkt, maar ook de verantwoordelijke collega's konden me hier niet verder mee helpen, anders dan de instructie over hoe je de port kan forwarden.

De PS4 in de DMZ plaatsen zorgde zelfs niet voor een type 1 NAT (open NAT)...

Na de overstap van Tele2 naar Tweak werkte het zonder portforwarding direct perfect.
Ook wel eens meegemaakt met Speedtouch routers. Ondanks ik forwards instelde in de webinterface moest ik hetzelfde herhalen via telnet en dan werkte het wel. Op de TG789's kun je als het goed is handmatig een soort van bridge-mode configureren via DMZ. Zelf een goede router aanschaffen is dan ook een makkelijkere, maar duurdere, oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
Zou je dat eens kunnen uitleggen hoe je dat via telnet hebt gedaan? Dan wil ik dat wel eens proberen. Een andere router aanschaffen is me inderdaad te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Een goede eigen router hoeft niet duur te zijn: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X

Ik heb zelf de PoE5 van Ubiquiti (en 2x accespoint AC van hun).
Geweldige apparatuur, super stabiel en alles is in te stellen.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ruben de Boer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:24:
Zou je dat eens kunnen uitleggen hoe je dat via telnet hebt gedaan? Dan wil ik dat wel eens proberen. Een andere router aanschaffen is me inderdaad te duur
Niet elke router heeft/ondersteund Telnet. Je zou moeten kijken of jouw router Telnet ondersteund. Indien ja: mogelijk moet je het nog ergens op enable zetten (als het disabled staat). Als je het hebt aangezet kun je met een terminal programma (bijvoorbeeld Putty) telnetten naar je router. Je komt dan in de router configuratie maar dan direct in de configuratie. Je hebt dus geen mooi menu en knopjes etc, maar alles wat je doet doe je direct in de configuratie. In het geval van oude Speedtouch routers is dus wel eens gebleken dat instellingen die je uitvoerde gewoonweg niet in de config kwamen. Of dit ook zo is bij jouw router weet ik natuurlijk niet, maar wellicht is het het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
HellStorm666 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:48:
Een goede eigen router hoeft niet duur te zijn: pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X

Ik heb zelf de PoE5 van Ubiquiti (en 2x accespoint AC van hun).
Geweldige apparatuur, super stabiel en alles is in te stellen.
Die is inderdaad niet heel erg duur, zoiets zou ik later wel kopen maar ben nu nog een student dus probeer
het liever op een andere manier op te lossen
EricNL schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Niet elke router heeft/ondersteund Telnet. Je zou moeten kijken of jouw router Telnet ondersteund. Indien ja: mogelijk moet je het nog ergens op enable zetten (als het disabled staat). Als je het hebt aangezet kun je met een terminal programma (bijvoorbeeld Putty) telnetten naar je router. Je komt dan in de router configuratie maar dan direct in de configuratie. Je hebt dus geen mooi menu en knopjes etc, maar alles wat je doet doe je direct in de configuratie. In het geval van oude Speedtouch routers is dus wel eens gebleken dat instellingen die je uitvoerde gewoonweg niet in de config kwamen. Of dit ook zo is bij jouw router weet ik natuurlijk niet, maar wellicht is het het proberen waard.
Heb net telnet geprobeerd maar ook dit wordt niet ondersteund in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Ruben de Boer schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Die is inderdaad niet heel erg duur, zoiets zou ik later wel kopen maar ben nu nog een student dus probeer
het liever op een andere manier op te lossen
Tjah, dat is altijd lastig maar het feit blijft wel dat bij elke provider de standaard modem/router niet fantastisch is. Niet alleen met NAT, maar ook met Wifi. Hoe lastig het wellicht ook is, je doet er goed aan om éénmaal te investeren in een goede router. Bespaart je al gauw 5 jaar irritatie...

Pagina: 1