Auto's delen ervaringen (ver)huur en meerijden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 19:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Er verschijnen steeds meer websites op het internet waarbij je je eigen spullen kan verhuren zodat je er nog iets aan verdient.
Zijn er meer tweakers die dit doen en wat zijn jullie beweegredenen en ervaringen? Of juist totaal niet aan beginnen vanwege allerlei argumenten. ik zit vooral aan de kant van het aanbieden van de diensten, maar ik ben ook benieuwd naar wat de ervaringen zijn vanaf de andere kant van de deal.

Samenrijden:
Zo is er de website waar autoritten die je toch al maakt op kan zetten en andere mensen daar mee kunnen rijden.
De meeste ritten binnen nederland komen niet boven de 5 euro vanwege de afstanden die we afleggen, maar als je naar zuidfrankrijk gaat lopen de bedragen aardig op. Zelf bied ik ritten aan zodat mensen mee kunnen rijden. op de meeste ritten door duitsland heb ik een hoop mensen mee.
tot wel 12 personen per rit (van noord naar zuid), en halverwege allerlei mensen opgepikt en afgezet, was wel een geregel met zoveeeeeel mensen.

Auto verhuur:
Als ik zelf helemaal niet hoef te rijden staat mijn auto te huur voor 25 euro per dag. en de auto wordt regelmatig verhuurd. ongeveer 9 dagen per maand op dit moment.

Waarom doe ik het?
Financieel: financieel is dit voor mij niet aantrekkelijk. voor die 25 euro mogen ze 400km rijden, en na alle onkosten houd ik er maar 21 aan over. ofwel 5,2 cent per kilometer. oftewel dat ben ik meteen kwijt aan onderhoud, en bandjes en wasbeurten. onzin dus.
Die ene euro die echt overblijft op het eind ben ik dus toch wel een uur mee bezig alles bij elkaar. (auto gereedmaken, opleveren, eind inspectie extra wasstraat zo af en toe).

Mensen die meerijden zijn ook niet altijd aantrekkelijk. ik doe vaak wel het laagste tarief.en ben ik vaak 30 minuten of langer mee bezig per passagier (communicatie, afspraken maken, omrijden, wachten, afzetten, mensen die onderweg naar de wc moeten).
Het geld dat ik ermee verdien gaat meestal direct naar de wasstraat zodat ik weer een mooie schone auto heb. Of ik gebruik het geld voor de tolwegen in frankrijk :)

Waarom doe ik het wel?
Auto verhuur: tja anders rijdt mijn diesel maar 180km per maand en wegdoen valt mij op dit moment nog te zwaar. (afgelopen 5 jaar wel 200.000km op de teller gezet maar situatie is veranderd).
Mee rijden: Soms komen er toch bijzondere mensen in de auto zitten en zijn er intressante discussies.
Een aantal van de verhuur acties zijn aan mensen waar ik de auto toch wel aan zou uitlenen, maar op deze manier ligt er veel minder risico bij mij. dus ik verlaag op dat moment het tarief als een vriend mijn auto voor een dagje wilt lenen.

Risico's
Hier maak ik mij nogsteeds zorgen over. Op een dag zal iemand mijn auto totalloss rijden. hoeveel krijg ik dan terug. en wat als ik iemand meeneem in mijn auto met illigale intenties (drugs vervoer oid).

Toekomst, Ik zit er aan te denken om mijn auto verhuur duurder te maken, zodat ik er daadwaarkelijk iets aan verdien, en minder sjonnies aantrek. met ritten delen weet ik het nog niet. met andere mensen mee rijden op lange afstanden is toch gezelliger.

lijst met deel sites:
ritten delen:
www.blablacar.nl

auto delen:
www.snappcar.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Smuggler op 24-03-2016 13:08 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik laat niemand in cq op mijn voertuigen rijden, tenzij ik ze echt goed ken en vertrouw. In mijn auto's en op mn motoren hebben buiten mij 3 personen gereden sinds ik ze heb, mn pa, en 2 goede vrienden van me. Ik moet er niet aan denken dat een vreemde in mn auto zou rijden, je moet maar zien in wat voor staat hij terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ben je wel verzekerd als je je auto op die manier verhuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Notehoutelade schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:45:
ben je wel verzekerd als je je auto op die manier verhuurt?
Niet bij je eigen verzekeraar. Snappcar biedt een eigen verzekering aan via Allianz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 19:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Friespeuk schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:46:
[...]

Niet bij je eigen verzekeraar. Snappcar biedt een eigen verzekering aan via Allianz
Als ik mijn auto uitleen aan familie gaat dat altijd via Snappcar juist van de extra verzekering. no-way dat ik terug ga in schade vrije jaren en de schade alsnog zelf betaal.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Nope, doe aan geen van beiden en ben het ook niet van plan

Chauffeurtje spelen heb ik simpelweg geen zin in, daarnaast kost het me dan waarschijnlijk gewoon geld ipv dat het wat opbrengt

Auto uitlenen zou ik al sowieso nooit doen, ik ben zuinig op mijn spullen en weet vrijwel zeker dat een huurder dat niet is
Pagina: 1