Repurpose huidige desktop, nieuw mITX systeem ter vervanging

Pagina: 1
Acties:

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:43
Ik zit er aan te denken om een dedicated Plex server op te zetten, hier heb ik alle geripte films/series/muziek op beschikbaar op al mijn mobiele apparaten. Momenteel draait die op mijn huidige desktop, en dat gaat op zich goed, maar ik merk het wel in het dagelijkse computergebruik als er veel mensen gebruik maken van de server. Het huidige systeem zou ik dus graag (deels) hergebruiken voor de Plex server, er moet dus een nieuw systeem komen om mijn werk op te doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem gebruik ik voornamelijk voor programma's in de categorie Adobe Photoshop, Illustrator, Premiere Pro, After Effects en Cinema 4D. Voor mijn studie gebruik ik SolidWorks ook regelmatig. Wordt dus voor behoorlijk pittige applicaties gebruikt.

Af en toe game ik wel eens, maar de GTX 660ti die ik heb is voldoende voor de games die ik speel (GRiD, TR2013 en Dishonored bijv.), die neem ik dus mee uit het oude systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb al een handjevol systemen zelf gebouwd, dus assemblage doe ik zelf.
Graag zou ik onder de 550 euro aan nieuwe onderdelen uit willen komen, of dat incl. of excl. verzendkosten is maakt me niet zo heel veel uit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel het volgende systeem staan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 0,-€ 0,-
1Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5€ 0,-€ 0,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 108,95€ 108,95
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 3€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 64,95€ 64,95
1Corsair Enthusiast TX750M€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 153,-€ 153,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 326,90

Deze zou ik graag deels hergebruiken voor de Plex server. Voor de Plex server heb ik nog een kleinere boot SSD liggen, een simpel videokaartje heb ik ook nog liggen, RAM en HDD's worden nieuw aangeschaft. De GPU, RAM, SSD en HDD uit het oude systeem mogen dus mee naar het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag zou ik op mijn bureau een kleiner mITX systeem hebben staan.
Denk dat het volgende lijstje wel ongeveer doet wat ik wil, processor zou weer een stukje sneller zijn, onder andere fijn bij renderen in Cinema/SolidWorks, Adobe programma's zijn over het algemeen wel snel genoeg, maar kleine upgrade op dat vlak lijkt me ook niet vervelend. Vind de RVZ01 een hele interessante kast, die zou ik mogelijk onder mijn bureau willen ophangen of anders rechtop neerzetten op mijn bureau, maar als er een andere interessante mITX kast is, sta ik daar uiteraard ook voor open.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1231 V3 Boxed€ 261,51€ 261,51
1Gigabyte GA-B85N Phoenix€ 77,92€ 77,92
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 89,90€ 89,90
1Silverstone Argon AR06€ 39,99€ 39,99
1Silverstone SFX 450W Bronze€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,82

Hier zullen dus de pricewatch: Asus GTX660 TI-DC2OG-2GD5, pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16 pricewatch: WD Red WD30EFRX, 3TB en pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB bij worden gebruikt om weer een compleet systeem te vormen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet persé merkvoorkeur, maar de optie om OS X te draaien op het systeem trekt me wel. Dus een Gigabyte moederbord heeft wel mijn voorkeur. Dit heb ik al eens eerder gedaan voor een klant en dat is me toen wel goed bevallen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou dus graag een mITX systeem willen. Mijn huidige systeem is erg stil, ik begrijp dat dat lastig is te realiseren met een mITX behuizing, een beetje geluid mag dus wel maar ik wil geen stofzuiger in mijn kamer.

Ga je overklokken?
Mits de nieuwe processor en moederbord dat ondersteunen zou ik dat wel doen (ik weet dat de xeon en B85 dat niet doen), maar is geen vereiste.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat het (vrij lange) verhaal een beetje duidelijk is en ik zou graag willen weten of ik met het nieuwe lijstje goed zit, of dat ik beter voor andere componenten kan gaan, bepaalde onderdelen toch beter mee kan nemen naar de Plex server of juist niet.

TL;DR:
Huidige systeem zal hergebruikt worden als Plex server, aantal componenten gaan mee naar nieuwe systeem maar moet aangevuld worden met nieuwe componenten. Is mijn nieuwe lijstje zo goed?

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:43
BUMP

begrijp dat het een lang verhaal is, maar zou toch graag feedback hebben op mijn plan :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ziet er prima uit op het eerste gezicht. Overigens moet het systeem wel redelijk stil kunnen zijn, zoiets als hieronder kan bijvoorbeeld ook. Alleen is dit met DDR4 zodat je nog extra geheugen erbij moet kopen. Maar dit hieronder zou bijvoorbeeld goed stil moeten kunnen zijn, mits goed ingesteld natuurlijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI (rev. 1.0)€ 102,-€ 102,-
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 89,90€ 89,90
1Noctua NH-L9x65€ 41,-€ 41,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 57,50€ 57,50
1Corsair SF450€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,90

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

Skylake Xeons werken alleen op moederborden met C232- en C236-chipsets.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat weet ik, maar dat zit nog niet vastgeroest. :X Intel ook altijd met hun ideeën. :z

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• fastandfourier
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

fastandfourier

Veel voor weinig

Dan heb ik niks gezegd, sorry. Wat een stel helden op sokken ook weer daar bij Intel.
Pagina: 1