Bij het vergelijken van de nieuwe Skylake U-processoren en hun grafische prestaties en de nVidia GeForce mobile chips valt mij op de Intel sneller is op basis van de Passmark score.
Als ik zoek bij 3Dmark Firestrike (1.1) kom ik geen HD 520 tegen alleen de HD 530 die bijvoorbeeld in in de Intel Core i5-6600K zit. Voor het gemak heb ik deze score gebruikt.
Waarom zou een fabrikant bij een snellere iGPU nog een losse dGPU plaatsen op basis van PassMark?
In FireStrike (1.1) is de 920M wel wat sneller, maar merk je dit?
Als voorbeeld de Acer Aspire E5-574G-504D
Deze heeft een Intel Core i5 6200U met Intel HD 520 iGPU met losse een Nvidia GeForce 920M grafische kaart.
Op basis van de PassMark punten zou ik zeggen dat het onzin is dat deze losse kaart erin zit.
De iGPU en de dGPU werken toch niet samen?
Verschil is natuurlijk wel dat de GeForce apart geheugen heeft voor zichzelf.
De Intel HD moet zijn geheugen delen en halen uit de processor en RAM, wat langzamer is.
Kortom zie ik wat over het hoofd waardoor het toch zinvol is om bij een Core i5 6200U een Nvidia GeForce 920M te plaatsen? Of is de verschil in prestatie ook minimaal?
Als ik zoek bij 3Dmark Firestrike (1.1) kom ik geen HD 520 tegen alleen de HD 530 die bijvoorbeeld in in de Intel Core i5-6600K zit. Voor het gemak heb ik deze score gebruikt.
Grafische chip | Passmark | FireStrike (1.1) |
Intel HD 520 | 779 | 1189 (530) |
Nvidia GeForce 920M | 667 | 1232 |
Waarom zou een fabrikant bij een snellere iGPU nog een losse dGPU plaatsen op basis van PassMark?
In FireStrike (1.1) is de 920M wel wat sneller, maar merk je dit?
Als voorbeeld de Acer Aspire E5-574G-504D
Deze heeft een Intel Core i5 6200U met Intel HD 520 iGPU met losse een Nvidia GeForce 920M grafische kaart.
Op basis van de PassMark punten zou ik zeggen dat het onzin is dat deze losse kaart erin zit.
De iGPU en de dGPU werken toch niet samen?
Verschil is natuurlijk wel dat de GeForce apart geheugen heeft voor zichzelf.
De Intel HD moet zijn geheugen delen en halen uit de processor en RAM, wat langzamer is.
Kortom zie ik wat over het hoofd waardoor het toch zinvol is om bij een Core i5 6200U een Nvidia GeForce 920M te plaatsen? Of is de verschil in prestatie ook minimaal?
[ Voor 0% gewijzigd door KillerDream op 24-03-2016 12:06 . Reden: typo ]