Thumbs-up notificatie verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0xXmpZ3o4EqzORdIax8QW6bX/full.png

Als ik kijk naar het notificatieoverzicht dan vind ik eigenlijk dat notificatie voor thumb-up te zwaar weegt ten opzicht van 'reageerde op'-notificatie. Ik ben van mening dat deze dan ook een heel stuk kleiner zou mogen zijn. Reageerde op en thumb-up lijken nu ook teveel op elkaar wat ook nog eens verwarrend werkt soms.

Dit kan veel beter, bijv:

- Bij Thumb-up notificatie geen avatar tonen zodat de hoogte kleiner wordt.
- Als er meerdere mensen een thumbs-up geven dan groeperen (bijv.: 4 mensen gaven een thumbs-up voor....) (geen idee of dit al gedaan wordt overigens)
- Slechts een visueel dingetje: praatwolkje links vervangen door thumb-up icoontje

Hierdoor krijg je dus dat een thumbs-up je overzicht minder overspoelt en zorgt dit er tevens voor dat Reageerde op en thumb-up makkelijker te onderscheiden valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 24-03-2016 11:02 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat een ander icoontje (bijvoorbeeld een duimpje in plaats van een wolkje) ook wel zou helpen bij het maken van onderscheid. Ik ben geen voorstander van een alternatieve weergave, dat maakt het overzicht alleen maar rommelig. Als je de thumbs-up notificatie echt geen meerwaarde vind hebben dan kan je dat natuurlijk helemaal uitzetten. Wellicht dat we nog iets kunnen doen met de container classname zodat je het eventueel met custom CSS aan kan passen, maar persoonlijk vind ik het er niet belangrijk genoeg voor...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Een ander icoontje en andere container classname zou al heel wat zijn.

En wat betreft het groeperen?
- Als er meerdere mensen een thumbs-up geven dan groeperen (bijv.: 4 mensen gaven een thumbs-up voor....) (geen idee of dit al gedaan wordt overigens)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Groeperen wordt vziw inderdaad gedaan zolang je de notificatie nog niet als gelezen hebt gemarkeerd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De thumbnails nemen wel erg veel ruimte in in notificatie-overlay. Dat zou wat kleiner kunnen in combinatie met een bredere overlay zodat de notificaties wellicht in veel gevallen over twee regels kunnen. Een afwijkend icoon voor thumbs-up-notificaties is ook wel duidelijker.

Ik zet het op mijn todo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Femme schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:38:
De thumbnails nemen wel erg veel ruimte in in notificatie-overlay. Dat zou wat kleiner kunnen in combinatie met een bredere overlay zodat de notificaties wellicht in veel gevallen over twee regels kunnen. Een afwijkend icoon voor thumbs-up-notificaties is ook wel duidelijker.

Ik zet het op mijn todo.
Heb eens zitten spelen met custom css. Heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kd2UBsrlvrfIRsk8YgaD3MGb/full.png

Is al wel een heel verschil op deze manier. Elk blok is nu 32 pixels in de hoogte kleiner geworden.

EDIT: Op verzoek hier de custom css ervan:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
/* AANPASSEN NOTIFICATIEMENU */

.userNotificationsPopup.notificationsPopup {
    width: 380px;
}

.notificationsPopup .notification .thumb {
    float: left;
    height: 30px !important;
    width: 30px !important;
    margin: 2px 10px 2px 0;
}

.notificationsPopup .notification .thumb img {
    width: 30px;
    height: 30px;
}

.notificationsPopup .no-notifications, .notificationsPopup .notification {
    line-height: 17px;
    padding: 8px;
    font-size: 8pt;
}

.notificationsPopup .notificationType {
    float: left;
    margin-right: 6px;
    margin-top: 12px;
}

Note: Gebruik op eigen risico :+

[ Voor 40% gewijzigd door Zeror op 30-03-2016 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb er een ticket voor gemaakt, vergelijkbare oplossing als in jouw voorbeeld alleen met dezelfde lettergrootte als nu. Tevens komt er dan meteen een 'markeer alles als gelezen' link in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Femme schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:02:
Ik heb er een ticket voor gemaakt, vergelijkbare oplossing als in jouw voorbeeld alleen met dezelfde lettergrootte als nu. Tevens komt er dan meteen een 'markeer alles als gelezen' link in.
Nou Femme, is het niet mogelijk om thumbs-up berichten afkomstig van dezelfde persoon, die kort na elkaar worden gegeven (met vaak maar enkele seconden tot hooguit enkele minuten ertussen) te groeperen? Dit overkomt mij dus met grote regelmaat, dat één persoon een forumthread van bijvoorbeeld de week ervoor doorleest, en dan aan alle berichten die ik heb geschreven een thumbs-up geeft. Vervolgens zit je dan dus met 5-10 aparte notificaties hiervoor.

Een voorbeeld: Tjeerd84 gaf mij vandaag zes maal een thumbs-up, alle zes binnen dezelfde minuut, en alle zes voor forumposts in dezelfde thread. Screenshot:

https://i.cubeupload.com/NK5vyh.png

Ik ben op de hoogte van de zeer handige "Markeer alles als gelezen" optie, die ik voor deze situaties ook gebruik. Maar voor het oog is het natuurlijk een ontzettend zooitje, al die verschillende notificaties onder elkaar, met steeds weer hetzelfde wat in het bericht staat. De naam is hetzelfde, het plaatje is hetzelfde, de naam van de thread is hetzelfde, de tekst is hetzelfde, de tijd is hetzelfde. ALLES is hetzelfde. Je krijgt gewoon voor het oog exact hetzelfde bericht, zes keer, binnen één minuut. Het enige wat anders is is de link, die leidt namelijk voor ieder bericht naar een andere forumpost. Maar dat zie je niet met het oog.

Kortom, voor het oog is het echt een zootje. Dit kan veel beter. :) De zes notificaties uit de screenshot zouden netjes gegroepeerd kunnen worden tot één notificatie, wat iedereen veel beter zal bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dusty-2011 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:02:
Kortom, voor het oog is het echt een zootje. Dit kan veel beter. :) De zes notificaties uit de screenshot zouden netjes gegroepeerd kunnen worden tot één notificatie, wat iedereen veel beter zal bevallen.
Maar hoe ga ik dan naar de desbetreffende berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rens-br schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:37:
[...]

Via https://tweakers.net/my.tnet/notifications/ ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
rens-br schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:37:
[...]

Het moet toch handiger kunnen, of niet? Eén optie is inderdaad (zoals Raven aangeeft) de link Bekijk recente notificaties linksonder in het notificatiescherm te gebruiken. En dat er daar dan zes aparte links staan, als het om zes thumbs-ups gaat.

Een andere optie is simpelweg de link iets kleiner te maken, maar nog steeds meer dan groot genoeg om ook met touch te bedienen. Denk aan een link die ongeveer een kwart van de grootte van de gebruikersafbeelding (avatar) beslaat, en waarin een cijfer staat. Dan krijg je zoiets als dit:

Tjeerd84 heeft zes thumbs-ups gegeven
voor jouw forumposts in [Feedback]
Best Buy Guide systemen:
1 2 3 4 5 6

De zes cijfers dienen als afzonderlijke links naar de zes thumbs-ups. De cijfers zijn aanzienlijk groter dan ze hierboven staan afgebeeld, groot genoeg om met touch bediend te worden. Een goede grootte voor de cijfers zou zijn een kwart van de grootte van de gebruikersafbeelding. (En hier bedoel ik de grootte van de gebruikersafbeelding in het notificatiescherm mee, die daar wat kleiner worden afgebeeld dan op het forum.)

[ Voor 6% gewijzigd door dusty-2011 op 03-11-2017 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dusty-2011 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 01:35:
[...]

Het moet toch handiger kunnen, of niet? Eén optie is inderdaad (zoals Raven aangeeft) de link Bekijk recente notificaties linksonder in het notificatiescherm te gebruiken. En dat er daar dan zes aparte links staan, als het om zes thumbs-ups gaat.
Helaas zie ik net dat daar ook links samengevoegd worden :/ , weliswaar geen thumbs up maar quotes. Ik dacht dat die daar afzonderlijk werden weergegeven, blijkbaar niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1