Tweedehands PC

Pagina: 1
Acties:

• forzaracing
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Dag iedereen,

Wij gaan binnenkort verhuizen en we hebben een deskop nodig voor wat te surfen, streamen en downloaden. We willen niet het snelste systeem maar gewoon een dat vlot zijn werk doet (internet, youtube, streams, vuze, ...). Gamen doen we niet dus ik denk dat een dure videokaart een overbodige luxe is.

Het systeem dat wij op dit moment voor ogen hebben is onderstaande, zouden jullie ons wat tips willen geven en ons kunnen zeggen als dit aan onze verwachtingen gaat voldoen?

Ik was eventueel misschien aan het denken om een goedkope kleine SSD te kopen voor het OS Systeem en nog een upgrade van de RAM naar 8gb (gewoon voor de luxe).

CPU: I5-2400
Mem: 2x 2GB DDR3
Disk: Seagate 2TB ST2000DM001
OOB: Intel VPRO

Alvast bedankt!

Groetjes,
Onwetend nerdje

Verwijderd

Als je voor gamen niet gebruikt, kan je het beste kijken naar een intel nuc systeem.
Lekker klein. Je kan het overal kwijt.
Zijn genoeg bij "vraag en aanbod" verkijgbaar.

Externe hardeschijfje en hoppa :)

pricewatch: Intel NUC NUC6i5SYK

• forzaracing
Dag Axa,

Merci voor de tip, ziet er goed uit! :)

Helaas heb ik het systeem dat ik hierboven heb omschreven al aangeschaft maar krijg ik hem binnenkort pas. Zou dus willen weten als ik eventueel nog wat upgrade'jes moet doen om het systeem echt vlot draaiende te krijgen.

Merci!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:09:
Als je voor gamen niet gebruikt, kan je het beste kijken naar een intel nuc systeem.
Lekker klein. Je kan het overal kwijt.
Zijn genoeg bij "vraag en aanbod" verkijgbaar.

Externe hardeschijfje en hoppa :)

pricewatch: Intel NUC NUC6i5SYK
Dat is alleen zinvol als je weinig ruimte hebt of hem in het zicht hebt/grote pc lelijk vind. In elk ander geval beperk je jezelf gigantisch in uitbreidingsmogelijkheden en kan het goedkoper in een normale desktop. En sneller.

Kwa upgrades: Je mist alleen een SSD. Zet die erin, en je bent compleet. Het kost niet al te veel, en het maakt je hele PC-beleving vele malen sneller dan werken vanaf de conventionele HDD

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Dan denk ik dat je met de eerder genoemde upgrades dus het toevoegen van een SSD en het geheugen van 4 naar 8gb een heel eind komt. Bij voorkeur in die volgorde. ;)

Interpolis, glashelder!

Verwijderd

Wat heb je ervoor betaald?

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Misschien ook nog even handig om te vermelden wat voor een voeding er in zit (als je dat weet). Als dat 1 of ander vaag merk à la MS-tech is, en op leeftijd, dan zou ik die ook vervangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Dat is alleen zinvol als je weinig ruimte hebt of hem in het zicht hebt/grote pc lelijk vind. In elk ander geval beperk je jezelf gigantisch in uitbreidingsmogelijkheden en kan het goedkoper in een normale desktop. En sneller.

Kwa upgrades: Je mist alleen een SSD. Zet die erin, en je bent compleet. Het kost niet al te veel, en het maakt je hele PC-beleving vele malen sneller dan werken vanaf de conventionele HDD
Was ook alleen voorgesteld als mediaspeler , internetten..
Als je upgrades wilt doen , dan lijkt het mij niet handig nee :P

• forzaracing
Heb hiervoor 175 euro betaald inclusief 22 inch scherm.

En ok, merci iedereen, dan eens zoeken naar een SSD :)

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Het is wel nog steeds handig als we weten wat voor voeding erin zit, als het een ms tech of soortgelijke voeding is, is de kans aanwezig dat je je pc laat ploffen :P

• forzaracing
240 - 265 watt, dus denk wel dat deze ook aan een upgrade toe is dan :D

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

forzaracing schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:20:
240 - 265 watt, dus denk wel dat deze ook aan een upgrade toe is dan :D
Dat is niet perse nodig hoor. zolang het maar een beetje degelijk merk is. als je dit zelf niet kan vinden maak er even een foto van. Dan kijken wij wel.

EDIT: ik zie nu pas dat je de pc nog niet in bezit hebt? dan gaat dat foto maken ook moeilijk 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-03-2016 10:36 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• forzaracing
Het gaat om de standaardvoeding van een Dell Optiplex 990 :)

Verwijderd

forzaracing schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:49:
Het gaat om de standaardvoeding van een Dell Optiplex 990 :)
Ja maar wat voor een? Je hebt verschillende versies van die optiplex 990 (tower etc.). Als je 'm binnen hebt maak even een foto ervan.

• forzaracing
top! zal ik doen :D

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Ga er maar van uit dat voor een upgrade van ram en een SSD echt geen PSU upgrade nodig is. Hierbij neem ik aan dat je een Werkende pc hebt gekocht.
Sterker nog een SSD trekt in theorie minder stroom dan een HDD

Is het een cheap voeding op leeftijd daarentegen kan het nooit kwaad om deze toch even te vervangen.
Is het apparaat nog niet heel oud, gewoon laten zitten( denk dan aan >6-7 jaar)

[ Voor 24% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-03-2016 12:26 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Pagina: 1