[ADSL] Uncappen (hier staat niet HOE btw)

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Het _SCHIJNT_ dat een adsl (fast) verbinding niet in de modem gecapped is op 1024Kbit Dl en 256Kbit Up maar bij de KPN zelf, en dat het voor iemand die bij de KPN werkt mogelijk is deze te uncappen en je dan alleen nog afhankelijk bent van de snelheid van de ADSL techniek zelf en het netwerk van de provider zelf, klopt dit? Want anders moet ik namelijk maar even wat KPN mensjes bellen :P

Verwijderd

Het zou me niets verbazen als het zo is, volgens mij is t bij Chello precies t zelfde.

• Aphax
Nou ik ben HEEEL erg benieuwd of iemand hier met een kennis bij KPN hun connectie al heeft laten uncappen en wat voor snelheden hij dan haalt :P

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
KPN capped de snelheid bij de centrale. bij het normale abbo geven ze je maar 7% van de totale verbindings snelheid. :(

cistron echter die geeft je de max snelheid die met ADSL mogenlijk is. 128KB upload en 2MB download :9~

edit:

uiteraard niet gegarandeerd maar de tests wijze hoge snelheden uit. (rond de 800KB p/s)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 23 juni 2001 02:07 schreef twiekert het volgende:
KPN capped de snelheid bij de centrale. bij het normale abbo geven ze je maar 7% van de totale verbindings snelheid. :(

cistron echter die geeft je de max snelheid die met ADSL mogenlijk is. 128KB upload en 2MB download :9~

edit:

uiteraard niet gegarandeerd maar de tests wijze hoge snelheden uit. (rond de 800KB p/s)
2mb download? 8 mbit/s download zul je bedoelen. Uiteraard afhankelijk van afstand en lijnkwaliteit!

Verwijderd

Was t dan ook niet 2mbit up en 8 mbit down ipv 128kbit up en 2mbit down :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Yep, Cis biedt 8Mbit down en 2Mbit up, dat is de maximale snelheid die je met ADSL kunt halen. De garantie is tenminste 2Mbit downstream.

Wat betreft de lijnkwaliteit; in Rotterdam en Delft haalt men gemiddeld zo'n 6Mbit. Ook de verhalen van KPN, dat er maximaal 6% ADSL-lijnen in een aderbundel kunnen is onzin. Testen bij studentenhuizen wijzen uit, dat 60% geen significante snelheidsverliezen oplevert. Bovendien heeft iedereen 2 telefoonlijnen in zijn huisaansluiting, waarvan er (ook bij ISDN) vrijwel altijd maar 1 van gebruikt wordt, zeker in gewone woonwijken. Meer dan 50% ADSL-lijnen zul je dus niet tegenkomen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En nu nog eventjes een antwoord op de oorspronkelijke vraag, want die was ook wel interessant. :)
De DSLAM's van KPN hebben inderdaad de optie om per aansluiting of per aansluitingsgroep de snelheid aan te passen. Zo zijn er voor de verschillende abonnementen verschillende usergroups. Het probleem zit 'm echter bij de providers. Die bieden de gebruiker een bepaalde snelheid aan voor een bepaalde prijs. KPN kan/mag dus niet zomaar de snelheid omhoog gooien.

De ISP's die via Mxstream werken krijgen gewoon een grote fiber van KPN, die ze later weer onder de users verdelen zegmaar. Ik weet niet of ze hierbij zelf nog de snelheid beperken. Maar dan nog, KPN mag volgens de overeenkomst niet zomaar end-users hogere snelheden geven.

Deze info heb ik overigens van een ex-KPN medewerker. En nee, hij kan niets vertellen over de uitrol van Mxstream, dus jullie hoeven m'n ICQ niet te flooden met vragen >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik heb zo'n verbinding met de ut :7

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wow als dat echt waar is dat het in de centrale's gebeurd zou wel gigantisch wreed zijn :7
M'n vader werkt daar nog wel es in die centrale's :7

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op zaterdag 23 juni 2001 03:00 schreef qball het volgende:
Was t dan ook niet 2mbit up en 8 mbit down ipv 128kbit up en 2mbit down :?
ja typefoutje van mij bij de download snelheid. KB is kilobyte. dus 128kilobyte upload en 1024kilobyte down.

Verwijderd

Lijkt me toch dat je behoorlijk je baan op het spel zet als KPN medewerker als je dit soort geintjes flikt...
Behalve dat je fraudeert bij je werkgever naai je ook nog eens de ISP's, dus KPN zelf mag ook wat gaan verklaren bij haar contractanten :)

• Aphax
De vraag is alleen, of die werkgever uberheupt wel achterhaald kan worden :P

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54
Give it up.
Dat uncappen van modems (adsl of kabel) is tegenwoordig niet mogelijk. Er is geen enkele provider die nog bij de klant thuis de beperking legt. Je zal inderdaad een medewerker moeten kennen die dat voor je wil doen..en het lijkt me sterk dat je die kan vinden. Het is nml natuurlijk niet zo dat iedereen die rechten heeft.. Als ze erachter komen dat jij ineens wel erg snel gaat, is het dus niet zo moelijk om te achterhalen wie van de medewerkers banden met jou heeft...en die zal dan wel zwaar de zak zijn...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 11:37 schreef bramvrzt het volgende:
Yep, Cis biedt 8Mbit down en 2Mbit up, dat is de maximale snelheid die je met ADSL kunt halen. De garantie is tenminste 2Mbit downstream.
Nee hoor.

De garantie is dat je minimaal 2 Mbit als maximale snelheid hebt, en dat is heel wat anders als 2 Mbit gegarandeerd down.

Ze noemen dat voor ADLS Blue:
8 Megabit per seconde maximale downstream snelheid
1 Megabit per seconde maximale upstream snelheid
2 Megabit per seconde gegarandeerde bandbreedte voor on-net diensten
Maar dat is marketing-taal voor verbinding naar Cistron netwerk (die is 2-8 Mbit afhankelijk van de afstand naar de centrale).
Bij ADSL Blue heb je niet eens een gegarandeerde I-Net snelheid, dat wordt nog leuk over een jaartje als veel mensen Cistron hebben, en ze dus soms met ruim mindere snelheid zitten te surfen dan ze gegarandeerd dachten te hebben >:)

Bij ADSL Red heb je wel gegarandeerde I-Net snelheid:
8 Megabit per seconde maximale downstream snelheid
1 Megabit per seconde maximale upstream snelheid
512 Kilobit per seconde gegarandeerde bandbreedte naar het internet
2 Megabit per seconde gegarandeerde bandbreedte voor on-net diensten
(Hiermee dus meteeen bewezen dat die on-net term iets anders is dan naar het internet.)

512 Kbit is trouwens niet eens echt veel voor een abo van € 175,50 per maand.
Ok, het is wel gegarandeerd, maar het niet van het garantie niveau van een huurlijn (je mag bijv. 'maar' 100 Gbyte downloaden, dat is voor particulieren meer dan genoeg ja).

Voor die 2 Mbit gegarandeerde lijn betaal je per maand € 297 extra (en eenmalig € 108), dus totaal € 472,50 per maand.

P.S. de Euro is er sneller dan je denkt, dus heb ik alles in Euro's gedaan. Als je echt niet weet hoeveel een Euro waard is moet je minder achter je PC zitten en/of meer TV kijken. (€1 = fl.2,20371 dus alle Euro bedragen maal 2 en plus 10% doen.)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mn vader (die werkt dus bij de KPN en alles :) )
In de KPN-centrale is het enige fysieke wat ze daar doen is het verschil tussen analoog en ISDN.
Niks geen snelheid dat ligt helemaal bij de provider.
En daar ligt ook het probleem :(
Pagina: 1