pc start niet op na bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 8.093 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 748641

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een bios update uitgevoerd waarna de pc wel start maar niet werkt

Relevante software en hardware die ik gebruik
moederbord:H170M PRO-VDH (MS-7982)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Iets met jbat jumpercap,ik ben in paniek weet niet hoe dit op te lossen hopelijk kan iemand mij helpen, heb moederbord batterij er uit gehaald en weer terug gestopt maar niks pc start op alle fans gaan werken maar maar beeldscherm blijft dood werkt niet.
Zijn die jumpercaps los te kopen of hoor dat op je moederbord of krijg je het bij aankoop van je moederbord erbij weet het ff niet meer, heb ook niets zoiets gezien tijdens het uitpakken van moederbord.

Beste antwoord (via Anoniem: 748641 op 24-03-2016 19:56)

Anoniem: 683497

Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:04:
Dat pci kaartje is voor draadloos netwerk, die had ik nog liggen van m'n vorige pc en als ik het goed heb/had heeft deze moederbord ook geen draadloos netwerk ondersteuning, maar had hem al weggehaald en gaf het zelfde probleem dus daar zou het niet aan kunnen liggen denk ik.
Maar heb de pc nu achtergelaten bij een expert die gaat er naar kijken, de ssd schijf waar besturing enzo op zitten die is iig 100% goed dus hopen maar dat die het kan fixen.
Als ik meer weet over de oorzaak hiervan zal ik het meteen posten zodat mensen er ook baat bij hebben die soortgelijke situaties mee gaan maken hoop het natuurlijk niet, fingers crossed 😔😔
Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:38:
laatste actie was zeker de bios update ga ik ook nooit meer doen, koop volgende keer liever een nieuwe moederbord.
De oorzaak is dus dat je vanuit Windows hebt geflasht, dit gaat wel vaker fout, niet alleen bij MSI. Als je gewoon de BIOS file op een FAT32 geformatteerde USB stick zet en vanuit de BIOS zelf flasht en de stappen volgt van de website kan er vrij weinig mis gaan, behalve als de stroom uitvalt. En het is al helemaal sterk dat je CPU hierdoor kapot zou zijn gegaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Waarschijnlijk is je mobo overleden, een biosupdate hoor je ook niet zomaar te doen. Heb je het via Windows of via de bios zelf gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:05
Heb je een losse gpu erin zitten ?
Probeer dan eens je monitor op de aansluiting van je mobo aan te sluiten.
Misschien staat hij op je interne gpu ingesteld.

Maar geef eens wat meer info over je systeem.
En zoals rhwerkman hierboven al vraagt, hoe heb je de bios geupdate ?

Bios reset is eenvoudig.
Computer uit, pinenntjes kortsluiten, pinnetjes weer vrij maken en weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
SpiriTNL schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 05:00:
Heb je een losse gpu erin zitten ?
Probeer dan eens je monitor op de aansluiting van je mobo aan te sluiten.
Misschien staat hij op je interne gpu ingesteld.

Maar geef eens wat meer info over je systeem.
En zoals rhwerkman hierboven al vraagt, hoe heb je de bios geupdate ?

Bios reset is eenvoudig.
Computer uit, pinenntjes kortsluiten, pinnetjes weer vrij maken en weer opstarten.
Met computer uit bedoel je natuurlijk stekker eruit en en je zou eventueel de bios ook kunnen resetten als je die batterij eruit haalt, dit heeft alleen zin als je de pc van het stroom haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Overigens is de jbat jumper niet voor je BIOS reset maar voor een externe batterij. Je moet iets als clr cmos zoeken, heeft 3 pinnetjes waar standaard al een jumper op zit.

Makkelijkste is je batterij eruit halen, een minuutje wachten, terugplaatsen en de boel weer aanzetten.

Als je bord geen backup BIOS heeft kan je nog wel eens SOL zijn. Misschien kan je via een USB stick reflashen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EmJJsumxH1IfSJNBZ4dh4JGV/full.jpg
^ screenshot van de handleiding; daar komt dus de JBAT1 naamgeving vandaan van topicstarter.

Met een beetje creativiteit heb je helemaal geen jumper nodig; de platte kop van een schroevedraaier werkt ook vrij goed om de 2 pins met elkaar te verbinden. Of anders een stukje aluminiumfolie (wat dan weer geen contact mag maken met de overige delen van het moederbord).

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 24-03-2016 07:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goedemorgen allen dank voor de reacties, heb de biosupdate gedaan via de MSI live update 6 gedaan (dus is via Windows gegaan denk ik) en als ik het goed begrijp is z'n jumpercap puur bedoeld om even kortsluiting te maken op je moederbord?
Ik heb er echt een slapeloze nacht van gehad pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MSI Live Update is leuk maar alleen als je 100% zeker weet/wist dat er geen andere zaken in de weg zitten zoals een virusscanner of iets dergelijks.

Wat je kan doen: zet de nieuwste BIOS-versie op USB-stick (staat ook in de handleiding), voer de stappen uit die ik gepost heb om je CMOS te clearen, start de PC, ga de geresette BIOS in en via M-Flash (in de geresette BIOS) kan je de nieuwste versie vanaf USB inlezen en flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie nu trouwens ook dat bij debug led op moederbord het cpu ledje blijft branden als ik het aanzet??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je hebt hierboven een aantal zeer goede adviezen gekregen, ga daar eerst eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dank voor jullie reacties om mij te helpen, ik ben nu bezig om de nieuwste bios versie op USB stick te zetten, maar waar ik tegen aan loop is dat m'n pc alleen maar opstart en fans laat draaien maar ik heb geen beeld of via DEL in bios komen.
Hoop dat een van jullie me kan vertellen dat als de download klaar op USB het allemaal automatisch gaat, en de stappen die je genoemt hebt heb ik uitgevoerd maar hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:10
Zoals SpiriTNL ook al aangaf, heb je een losse videokaart? Zo ja, sluit dan de stekker van je beeldscherm aan op je moederbord in plaats van op de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Je hebt dus ook al je computer volledig uitgezet, de stroomkabel eruit gehaald en de bios batterij op je moederbord 1 minuut lang eruit gehad? Dit zou namelijk je bios volledig moeten resetten.

Probeer, zoals Wizxt aangeeft, ook nog even zonder videokaart op te starten. Dus videokaart uit je PC halen en je monitor kabel aansluiten op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee heb er nog geen losse videokaart in dat was m'n laatste stap die ik moest nemen, en de download van de laatste bios versie doe ik op laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben helemaal ten einde raad krijg de biosupdate niet eens gedownload op USB op mijn laptop.
Weet ff niet meer wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-07 06:47
Reageer nou eens op de zaken die echt kunnen helpen!
stin00 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:51:
Je hebt dus ook al je computer volledig uitgezet, de stroomkabel eruit gehaald en de bios batterij op je moederbord 1 minuut lang eruit gehad? Dit zou namelijk je bios volledig moeten resetten.
Daarnaast, volg die CLR CMOS afbeelding die eerder gepost is. Met klagen kom je nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
en probeer ook zonder videokaart. als je bios gereset is gaat die automatisch op interne videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik heb m'n pc volledig uitgezet batterij eruit gehaald en wat max3400 zei gedaan met jumpercap, en heb er geen videokaart in zitten monitor is op moederbord aangesloten.
Ik denk haast dat het nieuwe moederbord word.😓😓😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 12:21
Je zou dit kunnen proberen?

https://service.msicomput...AQdetail.aspx?formid=3046

( weet dat je geen beeld heb maar je zou de selecties kunnen proberen zonder beeld )

En anders Bios Reset proberen ( dit heb je al geprobeerd maar hieronder staat evt een andere methode erbij )

https://forum-en.msi.com/...31222.msg178956#msg178956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:18:
Ja ik heb m'n pc volledig uitgezet batterij eruit gehaald en wat max3400 zei gedaan met jumpercap, en heb er geen videokaart in zitten monitor is op moederbord aangesloten.
Ik ben zeker geen expert maar moet je de batterij er niet in hebben zitten om een reset van CMOS uit te kunnen voeren? Tenminste, in mijn onschuld ga ik ervanuit dat je (zwak-)stroom moet hebben om het moederbord te laten weten dat er een reset moet plaatsvinden?

Je zal ongetwijfeld mijn eerdere stappen gevolgd hebben maar de daadwerkelijke antwoorden (al dan niet puntsgewijs) geven ietwat een storend beeld waardoor we nu een beetje paniekvoetbal lezen/posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Is trouwens wel kansloos anno 2016 dat er zo weinig fabrikanten standaard dual en triple BIOS leveren....

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

nelizmastr schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:45:
Is trouwens wel kansloos anno 2016 dat er zo weinig fabrikanten standaard dual en triple BIOS leveren....
Bijna 25% van alle verkrijgbare moederborden in de Pricewatch sinds 01-01-2015, hebben een Dual-BIOS... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee krijg het met geen mogelijkheid aan de praat, ik heb alle stappen al meerdere malen geprobeerd en omdat het cpu ledje rood blijft branden op moederbord heb ik die zelfs eruit gehaald en weer terug geplaatst maar blijft hetzelfde doen.
Ik ga er zo mee naar een expert en laten nakijken, want zoals max net al aangaf is het nu voor mij idd paniekvoetbal en ben ik bang dat ik meer kapot maak dan me lief is.
Maar wil jullie allen toch van harte bedanken voor de reacties en suggesties echt ben er heel blij mee om te zien dat er toch nog zoveel hulpzame mensen zijn.
Bedankt allemaal mocht het probleem verholpen worden dan post ik het meteen hier zodat anderen weten wat ze moeten doen als ze met zoiets dergelijks te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 19:21
Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:18:
Voordat je hem weggooit kan je natuurlijk ook nog aan garantie denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
Niet dat je er iets aan hebt, maar mijn ervaring met een BIOS van MSI is niet echt positief te noemen. Vaak lijken hun BIOSsen maar half getest en als je dan gaat flashen krijg je daarna de problemen die jij nu ondervindt. Mocht het allemaal niet meer lukken kun je altijd nog Flashbios proberen: http://tweakers.net/shopr...-developments/shopreviews - http://www.flashbios.org/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-03 16:21
Je kan ook een nieuwe Bios chip bestellen voor een paar euro. Het mobo is echt niet dood! Probeer het te maken en zo niet neem anders contact op met MSI voor een nieuwe Bios chip.

Wel een les voor de volgende keer ALTIJD je Bios updaten met de Bios tool of via MS-DOS. NOOIT met de windows software.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 263284

rickboy333 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:21:
Wel een les voor de volgende keer ALTIJD je Bios updaten met de Bios tool of via MS-DOS. NOOIT met de windows software.
En misschien nog belangrijker: if it ain't broke don't fix it!
Met andere woorden: als het systeem goed werkt ga dan niet het bios / uefi updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, maar omdat het m'n eerste pc is die ik heb gebouwd wil ik natuurlijk heel veel bij leren en zodoende kwam ik dus via de site MSI op die update terecht, maar zoals gezegd wil aldoende leren en wat ik hiervan zeker heb geleerd is dat ik het idd niet moet repareren terwijl het nog gewoon perfect werkt.
Maar z'n bios chip hoe weet ik welke dat is en hoe repareer ik dat is dat er gewoon uit halen en nieuwe er in doen of moet het gesoldeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:35:
Jullie hebben gelijk, maar omdat het m'n eerste pc is die ik heb gebouwd wil ik natuurlijk heel veel bij leren en zodoende kwam ik dus via de site MSI op die update terecht, maar zoals gezegd wil aldoende leren en wat ik hiervan zeker heb geleerd is dat ik het idd niet moet repareren terwijl het nog gewoon perfect werkt.
Maar z'n bios chip hoe weet ik welke dat is en hoe repareer ik dat is dat er gewoon uit halen en nieuwe er in doen of moet het gesoldeerd worden.
Vergat nog te zeggen 'ain't broke, don't fix. Of oefen op een pentium 4 ;)

Voor de nieuwe Bios chip zou ik gewoon MSI support vragen of ze een nieuwe kunnen opsturen en hoeveel dat icl kost.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
rickboy333 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:56:
[...]
Voor de nieuwe Bios chip zou ik gewoon MSI support vragen of ze een nieuwe kunnen opsturen en hoeveel dat icl kost.
Dan moet je wel redelijk wat soldeerskills hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
stin00 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:36:
[...]

Dan moet je wel redelijk wat soldeerskills hebben :P
Das mss wel een goeie, als het goed is zit die Bios chip in een socket en kan je die met een tangetje verwijderen. Maar zo niet dan zal je het mobo moeten opsturen en doen hun het voor je. Kijk eerst of de Bios chip direct op het mobo zit of op een socket zit.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Kan ook nog een bekend MSI probleem zijn.

Haal eens alle hardware uit je PC (geheugen, videokaart, hardeschijven en dvd/bluray speler(s).
Start dan je PC en laat deze even een paar minuutjes (op zwart scherm) draaien.

Daarna 1 voor 1 de hardware terugplaatsen, eerst het geheugen (1 module) en elke keer starten na het terug plaatsen.

MSI Liveupdate werkt praktisch niet via Windows in normale modus (admin rechten nodig voor flashen van Bios). Kan dus zijn dat je bios helemaal niet geupdate is!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:30

Nemesizz

Untouchable

rickboy333 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:46:
[...]

Das mss wel een goeie, als het goed is zit die Bios chip in een socket en kan je die met een tangetje verwijderen. Maar zo niet dan zal je het mobo moeten opsturen en doen hun het voor je. Kijk eerst of de Bios chip direct op het mobo zit of op een socket zit.
Helaas zijn heel veel BIOS chips tegenwoordig vast gesoldeerd.
Niet heel veel pinnen, maar toch een gepriegel als je geen/weinig soldeer skills hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:38
Kun je een goede foto maken van de bios chip? Als het zoals ik vermoed een SOIC of PLCC chip is kan ik hem zo voor je flashen als je uit de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag maar kan het aan de processor liggen dat die de geest heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:30

Nemesizz

Untouchable

Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:23:
Misschien een hele domme vraag maar kan het aan de processor liggen dat die de geest heeft gegeven.
Zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-06 11:31

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

dat kan ,.. dan gebeurd er ook vrij weinig ;)

Maar idd, onwaarschijnlijk

[ Voor 25% gewijzigd door evilweed op 24-03-2016 15:27 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 12:21
Ik zou de focus leggen op moederbord ( met iemand die er verstand van heeft )

Laatste actie was Bios update. Dus het zou zeer waarschijnlijk moederbord/bios zijn. Sluit dat als eerst uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Als je ff een foto van de bios chip maakt (gewoon goede foto in de buurt van de batterij) kunnen we zo zien of die makkelijk opnieuw te flashen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laatste actie was zeker de bios update ga ik ook nooit meer doen, koop volgende keer liever een nieuwe moederbord.
zzattack hoe post ik de foto hier heb van alles en nog wat geprobeerd maar lukt niet weet trouwens niet eens of ik überhaupt de goede foto heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
uploaden op imgur en dan hier linken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
lijkt ie niet tussen te zitten, normaalgesproken zit ie in de buurt van de knoopcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stel dat het probleem verholpen is kan het dan zo zijn dat ik er last van blijf houden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
zzattack schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:01:
Kun je een goede foto maken van de bios chip? Als het zoals ik vermoed een SOIC of PLCC chip is kan ik hem zo voor je flashen als je uit de buurt komt.
[/quote]

Dit soort boorden hebben blijkbaar een gesoldeerde SOIC chip op het mobo zitten. Die zou er volgensmij zo moeten uitzien:http://i.ebayimg.com/00/s/NjQwWDY0MA==/z/ILEAAOSwWTRWxmyO/$_35.JPG

Dus dat wordt moeilijk zoeken :( Als ik zo naar foto's kijk zou ik zeggen dat hij achter de Sata 3 poorten ligt.

Maar ik zie wel een leuk PCI-E kaartje zitten op dat mobo. Leuk, maar kan een probleem zijn na een geflashte Bios als het een Pata of COM controller is. Probeer eens dat ding weg te halen en kijk eens of je de engel op je schouders hebt.
Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:18:
Stel dat het probleem verholpen is kan het dan zo zijn dat ik er last van blijf houden????
Nee, een Bios doet het of doet het niet.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat pci kaartje is voor draadloos netwerk, die had ik nog liggen van m'n vorige pc en als ik het goed heb/had heeft deze moederbord ook geen draadloos netwerk ondersteuning, maar had hem al weggehaald en gaf het zelfde probleem dus daar zou het niet aan kunnen liggen denk ik.
Maar heb de pc nu achtergelaten bij een expert die gaat er naar kijken, de ssd schijf waar besturing enzo op zitten die is iig 100% goed dus hopen maar dat die het kan fixen.
Als ik meer weet over de oorzaak hiervan zal ik het meteen posten zodat mensen er ook baat bij hebben die soortgelijke situaties mee gaan maken hoop het natuurlijk niet, fingers crossed 😔😔

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:04:
Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:38:
De oorzaak is dus dat je vanuit Windows hebt geflasht, dit gaat wel vaker fout, niet alleen bij MSI. Als je gewoon de BIOS file op een FAT32 geformatteerde USB stick zet en vanuit de BIOS zelf flasht en de stappen volgt van de website kan er vrij weinig mis gaan, behalve als de stroom uitvalt. En het is al helemaal sterk dat je CPU hierdoor kapot zou zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
Anoniem: 683497 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:59:
[...]

[...]

Als de CPU kapot zou zijn krijg blijft de Bios display op 00 (bij AMI) of 01 (bij Award) staan of gaat ie piepen als je een speakertje aansluit, OP heeft dit niet gemeld.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee helemaal geen piepjes of geluidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:53
Hier een jaar geleden hetzelfde overkomen met MSI moederbord. Via liveupdate vanuit Windows geflashed en tijdens update Blue Screen gekregen. Waarschijnlijk wegens Intel me Driver.

Gelukkig onder garantie nieuw moederbord gekregen. Ze kunnen niet zo makkelijk zien dat het jouw schuld is, mobo doet namelijk niks meer. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoor morgen of het gelukt is en anders gaat het terug richting allekabels waar ik de moederbord heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickboy333 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:43:
[...]

Als de CPU kapot zou zijn krijg blijft de Bios display op 00 (bij AMI) of 01 (bij Award) staan of gaat ie piepen als je een speakertje aansluit, OP heeft dit niet gemeld.
Ik zeg ook juist dat het sterk is (onwaarschijnlijk) dat zijn CPU kapot zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Anoniem: 748641 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:38:
Hoor morgen of het gelukt is en anders gaat het terug richting allekabels waar ik de moederbord heb gekocht
Een moederbord dood flashen (bricken) valt niet onder de garantie, wordt gezien als user-damage.
Maar wie weet heb je geluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wie weet anders word het een ander moederbord kopen, maar ga er vanuit dat het gefixt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik zou direct contact opnemen met MSI als dat kan. Waarschijnlijk gaat dat ook sneller, dan dat er een derde partij tussen zit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog niks gehoord van degene die m'n pc heeft, maar stel dat het niet lukt en in het gunstigste geval heb ik een nieuwe moederbord nodig welke raden jullie mij aan voor tussen de €100 en €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een update voor wat betreft de moederbord die het niet meer deed, ik heb de moederbord:H170M PRO-VDH (MS-7982) terug gestuurd naar fabrikant zijn inmiddels al twee weken verder en omdat ik niet kon wachten daarop heb ik een ander moederbord gekocht namelijk de ASUS H170 PRO en alles doet het weer gelukkig, en als ik de andere moederbord terug krijg denk dat het een nieuwe word ga ik die verkopen.
Maar mijn vraag is eigenlijk zijn er mensen die de ASUS H170 PRO hebben en wat hun ervaringen hiermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airsupreme
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik heb recent hetzelfde probleem gehad na een bios update.
Wat bij mij het probleem was is dat het systeem windows probeert op te starten van de verkeerde harde schijf.
Wat voor mij hielp was de overige harde schijven even los te koppelen en het systeem opnieuw op te starten.
Daarna werkte het systeem weer en heb ik de harde schijven weer verbondeb (pc eerst even uit natuurlijk)

Ik hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik hoop vooral dat het probleem na al die jaren al is opgelost. @Airsupreme even checken hoe oud een topic is als je reageert.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.