een scheiding voor spellen en programma'sOp vrijdag 22 juni 2001 23:17 schreef MREn het volgende:
wat ga je er mee doen?
Verwijderd
is dit je enige hd in je bak?
DAn zou ik gaan voor 2x 7.5GB, is het efficientste, wanaf vanaf 8GB zit je met een clustergrootte van 8kB en anders van 4kB, dat scheelt heel veel als je veel kleine bestanden hebt (zoals temp. internte files)
DAn zou ik gaan voor 2x 7.5GB, is het efficientste, wanaf vanaf 8GB zit je met een clustergrootte van 8kB en anders van 4kB, dat scheelt heel veel als je veel kleine bestanden hebt (zoals temp. internte files)
ja, maar ben wel van plan om een extra te kopenOp vrijdag 22 juni 2001 23:21 schreef MREn het volgende:
is dit je enige hd in je bak?
Ja
dat hangt toch maar purr af wat je er zelf mee wilt doen hoeveel spellen hoeveel programma's, vind beetje nutteloos topic dit!
Ik hou van 1 grote partitie
(ik ben bang dat als ik er 2 maak en een bestan van zeg 600 mb weg wil zetten ik op bijde partities maar 500mb vrij heb)
Dus kies ik voor veel schrijven met allemaal 1 partitie (m'n raid controller wil niet meer werken
)
(ik ben bang dat als ik er 2 maak en een bestan van zeg 600 mb weg wil zetten ik op bijde partities maar 500mb vrij heb)
Dus kies ik voor veel schrijven met allemaal 1 partitie (m'n raid controller wil niet meer werken
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Ik zou er gewoon een grote partitie van maken. Bij schijven vanaf 20 GB deel ik ze in 2-en, nooit in nog meer partities. Dit om het overzicht te houden, aangezien er regelmatig schijven in en uit m'n PC gaan. Ook label ik de schijven met 1 en 2 (bijv. DeskStar1 en DeskStar2). Dan weet je welke je FDISK'd of formatteert.
Concrete Loop Watercooling
Hoezo nutteloos dat jij alles weet!!Op vrijdag 22 juni 2001 23:25 schreef Cue het volgende:
Jadat hangt toch maar purr af wat je er zelf mee wilt doen hoeveel spellen hoeveel programma's, vind beetje nutteloos topic dit!
Verwijderd
Ik zou zelf met Partition Magic een partitie van 3 gigabyte maken voor windows en programma's, en nog 1tje van 12 gigabyte voor de rest. Voor beide partities zou ik gewoon fat32 nemen met een clustergrootte van 8 of 16 kb.Op vrijdag 22 juni 2001 23:15 schreef vluggejapie het volgende:
Wat is het beste partitie voor een Hb met 15 Gb ruimte
Als je snelheid belangrijk vind moet je 16 kb per cluster kiezen. Maar dan neemt elk klein bestandje dus altijd minimaal 16 kb in beslag, en aangezien windows en spelletjes soms ook uit een heleboel kleine bestandjes bestaan kan dit resulteren in flink wat verspilde hd-ruimte (slack). Wil je toch een beetje een compromis tussen verspilde hd-ruimte en snelheid, dan zou ik voor een clustergrootte van 8 kb kiezen.
De nieuwste Partition Magic kan gelukkig vantevoren berekenen hoeveel verspilde hd-ruimte je gaat krijgen bij een bepaalde clustergrootte. Dus je kunt altijd zelf nog een beetje met die waardes knoeien.
Niks zinnigs te melden? plaats dan liever geen reactieOp vrijdag 22 juni 2001 23:25 schreef Cue het volgende:
Jadat hangt toch maar purr af wat je er zelf mee wilt doen hoeveel spellen hoeveel programma's, vind beetje nutteloos topic dit!
Edit: sorry, vluggejapie was me voor (vlug he
Precies ja, gewoon beetje met Partition Magic uitproberen.Op zaterdag 23 juni 2001 01:21 schreef PsyFlux het volgende:
De nieuwste Partition Magic kan gelukkig vantevoren berekenen hoeveel verspilde hd-ruimte je gaat krijgen bij een bepaalde clustergrootte. Dus je kunt altijd zelf nog een beetje met die waardes knoeien.
Ik heb ALTIJD al met partities gewerkt, en dat is uitermate prettig, alles apartzetten, en je kan ook gewoon een deel formatteren als dat nodig is zonder de rest van je data kwijt te raken
Kheb op m'n beide 40 GB schijven altijd elk 4 partities gehad
C: 3GB, D: 14.5GB, E: 12.5GB, F: 8GB.
Maarja zie maar....
M'n 20 GB schijf hebbik ook C: partitie voor Windows 3 GB en de rest voor de D: partitie, werkt goed hoor.
En ja, verder wel ALTIJD zo klein mogelijke clustergrootte, scheel veel in ruimte, snelheid merk je niet eens, geloof ik niks van.
Verwijderd
De verschillen zijn idd klein, maar ze zijn er wel degelijk. Bovendien scheelt het behoorlijk dat de fat kleiner is en dus voor een groter deel in de cache van je hd past. Daar haal je nog wel de meeste snelheidswinst mee.En ja, verder wel ALTIJD zo klein mogelijke clustergrootte, scheel veel in ruimte, snelheid merk je niet eens, geloof ik niks van.
En ik heb bijvoorbeeld apart een 30gb partitie voor mp3z en films waarbij ik de clustergrootte mooi op 32 kb heb gezet. Het zijn toch allemaal grote files, dus de slack is nog steeds minder als 1% dus waarom niet? En zolang ik geen hd-ruimte gebrek heb, heb ik vrijwel alle partities lekker op 16 kb gezet. Van alle partities is de slack op 16 kb nog steeds minder dan 5% dus dat valt heel erg mee. En als ik die hd-ruimte echt nodig heb, kan ik het met PM nog altijd veranderen naar kleinere clusters.
Ik heb trouwes op mijn 45 gig:
c: windows & programma's (3gig, 16 kb/cluster)
d: gamez (6 gig, 16 kb/cluster)
e: mp3z & moviez (30 gig, 32 kb/cluster)
f: rotzooi & installatiebestanden (5 gig, 8 kb/cluster)
(veel kleine bestanden & snelheid is niet belangrijk).
Pagina: 1