Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Ik ben op zoek naar degelijke en betaalbare micro-usb kabels voor het opladen van smartphones en aansluiten van randapparatuur via deze connectie. Echter wil ik niet het grote geld betalen voor een degelijke kabel en dus wil ik jullie ervaring horen omtrent het aankopen van micro-usb kabels.

Ik heb al meermaals goedkopere kabels uit China besteld, maar mijn telefoon gaf telkens aan dat deze traag oplaadt en dat was ook zo. Daarnaast gaf randapparatuur vaak de melding van ingeplugd / uitgeplugd, omdat de kabels goedkoop en niet stabiel waren. Ik zou dus graag degelijke micro-usb kabels willen aanschaffen.

Dit is een voorbeeld van een kabel die moeilijk doet vanuit China. Ook de goedkopere kabels uit de Action waren niet goed.

Wat zijn jou ervaringen? Plaats eventueel een link waar jij ze hebt aangekocht. Bij deze hoop ik dan ook in de toekomst met degelijke micro-usb kabels te kunnen werken die niet al te duur zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAndy9797 op 24-03-2016 00:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

"Grote geld"? Ik weet niet wat jij met je kabeltjes of telefoons doet, maar als je geen dubbeltjeskabel koopt werkt het echt wel.

Wat heb je zelf al bekeken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb nooit dit soort problemen gehad met USB-kabels. Als je een specifiek voorbeeld wilt van een kabel die gewoon werkt: http://www.dx.com/p/usb-t...-phone-white-black-231000

Deze kabel vond ik wel mooi omdat hij braided is. Hij is vrij stevig en heeft geen problemen met opladen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop mijn kabels meestal hier:
http://www.allekabels.nl/...keyword=usb%20micro%20usb
Je kan hun advies vragen, als je twijfelt welke kabel te nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Ten eerste moet je het nog iets beter afbakenen?
-Hoeveel kabels wil je?
-Hoeveel wil je er max. voor betalen?
-Wat wil je er specifiek mee opladen?
-Wat bedoel je met randapparatuur aansluiten via deze connectie?

Gebruik zelf altijd de originele oplader die bij het product wordt geleverd.
Mocht een kabel sneuvelen heb ik altijd nog wel eentje liggen en wacht ik tot er eentje in de aanbieding is bij bijvoorbeeld de Mediamarkt voor 5-10 euro. Mocht die het niet doen is het eenvoudiger om terug te gaan naar de winkel dan dat je 3x een slecht kabeltje besteld uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Purehz schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:21:
Ten eerste moet je het nog iets beter afbakenen?
-Hoeveel kabels wil je?
-Hoeveel wil je er max. voor betalen?
-Wat wil je er specifiek mee opladen?
-Wat bedoel je met randapparatuur aansluiten via deze connectie?

Gebruik zelf altijd de originele oplader die bij het product wordt geleverd.
Mocht een kabel sneuvelen heb ik altijd nog wel eentje liggen en wacht ik tot er eentje in de aanbieding is bij bijvoorbeeld de Mediamarkt voor 5-10 euro. Mocht die het niet doen is het eenvoudiger om terug te gaan naar de winkel dan dat je 3x een slecht kabeltje besteld uit China
1 of 2 kabels zou ik wel handig vinden. De prijs heb ik echt geen idee van, maar 20 euro vind ik teveel. Het dient om mijn tablet (2.1A) en telefoon (2A) op te kunnen laden en randapparatuur zoals een QI-charging plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Haal zelf wel regelmatig spul uit China, je moet gewoon niet voor t goedkoopste gaan.
Dan kun je ook verwachten dat het niks is.. Kijk eens verder, let op sites die betrouwbare recensies hebben.

Is dit niet wat?
http://www.banggood.com/B...m-for-QC2_0-p-998319.html
1 meter lengte, 2,1A opladen, high transfer speed, 500 beoordelingen waarvan 9 negatief. Heb zelf goede ervaringen met Banggood, bestelde mijn Xiaomi powerbanks en oordopjes daar altijd.

2meter versie:
http://www.banggood.com/B...ed-Micro-B-p-1026355.html

daarnaast is er ook een 2.4A variant voor nog sneller laden indien je telefoon dit ondersteunt.

Tot slot adverteren ze met 18 maanden garantie, dan ben je overtuigt dat je een degelijk product hebt. Of ze komen het natuurlijk niet na, kan ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
MrAndy9797 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:33:
[...]
... en randapparatuur zoals een QI-charging plate.
Beetje off-topic maar voor zover ik weet hebben QI platen een hogere spanning (12v) dus die hebben een eigen voeding en mogen in principe geen voeding krijgen via een usb kabel.

Ik heb laatst de goedkoopste usb-kabels van Conrad besteld en die laden mijn telefoon ook niet fatsoenlijk. Voor het project waar ik ze nodig had heb ik ze kapot geknipt en als je ziet wat voor een dunne draadjes daar inzitten is dat niet wonderlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door GWBoes op 24-03-2016 11:59 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
GWBoes schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Beetje off-topic maar voor zover ik weet hebben QI platen een hogere spanning (12v) dus die hebben een eigen voeding en mogen in principe geen voeding krijgen via een usb kabel.

Ik heb laatst de goedkoopste usb-kabels van Conrad besteld en die laden mijn telefoon ook niet fatsoenlijk. Voor het project waar ik ze nodig had heb ik ze kapot geknipt en als je ziet wat voor een dunne draadjes daar inzitten is dat niet wonderlijk.
Ik heb hier gewoon een QI plaat, die werkt met een 5 volt adapter en kabel;)
Maar die banggood kabel heb ik zelf ook en werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
Dutchdeveloper schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:00:

Ik heb hier gewoon een QI plaat, die werkt met een 5 volt adapter en kabel;)
Ok, had ik niet verwacht. Mijn Nokia DT-900 doet het op 12v en dat leek me ook wel logisch door de extra verliezen in de energieoverdracht.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Compizfox schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:57:
Ik heb nooit dit soort problemen gehad met USB-kabels. Als je een specifiek voorbeeld wilt van een kabel die gewoon werkt: http://www.dx.com/p/usb-t...-phone-white-black-231000

Deze kabel vond ik wel mooi omdat hij braided is. Hij is vrij stevig en heeft geen problemen met opladen.
Sorry maar dat is geen enkele garantie. Heb al meermaals meegemaakt dat DX goedlopende producten simpelweg vervangt door goedkopere, kwalitatief slechtere producten onder het zelfde artikelnummer. Die reviews heb je dus niets aan.

Hoe dik of stevig of "genuine" een USB-kabel er ook uit ziet, als het van een shady chinese aanbieder komt kun je er bijna vergif op innemen dat er flinterdunne aluminium adertjes in zitten. Zelfs op nederlandse websites als allekabels.nl is het een gokje wat je koopt.
Let op dat er omschreven is dat het om koperen aders van AWG26 of lager (=dikker) gaat. Geen garantie dat je dat ook daadwerkelijk krijgt, maar als je bij een Europese shop besteld heb je dan iig iets om je op te beroepen om de koop ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

mcDavid schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:12:
[...]
Sorry maar dat is geen enkele garantie. Heb al meermaals meegemaakt dat DX goedlopende producten simpelweg vervangt door goedkopere, kwalitatief slechtere producten onder het zelfde artikelnummer. Die reviews heb je dus niets aan.
Ik heb nooit gezegd dat er een garantie is. Alleen dat die kabel het bij mij prima doet (net als alle andere kabels die ik heb, overigens).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic is voor individueel aankoopadvies, niet voor "plaats hier links naar webshops die goede kabels verkopen". Daarom, een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.