Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vpn Router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ruben123321
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-10 14:58
Beste tweakers,

Ik heb een pc met 2 internet poorten. op de 1 zit gewoon aan het netwerk en de ander wil ik dus aan een wifi router. Op deze pc heb ik vpn die wil ik dus door routen naar die router, maar ik heb geen idee hoe dat moet... zie foto's voor meer info

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gsn0jIr.png

/R

Beste antwoord (via ruben123321 op 24-03-2016 19:33)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat kan op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G1zz4dH.png

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12

FreakNL

Well do ya punk?

Geen idee wat je wilt zo

Kun je niet beter een router kopen die Tomato of dd wrt doet? Kun je daarmee via vpn inbellen en dan met met rules of vlans het verkeer danwel via vpn danwel via gewoon internet laten lopen

• ruben123321
nou kijk ik heb maar 1 vpn account tot mijn beschikking die router heeft aleen een 100mbit switch wat ik eigenlijk te traag vind dus doorlussen naar mijn pc is dus geen optie ik wil dat mijn pc zijn vpn netwerk door stuurt naar de router terwijl ik het ook op me pc kan gebruiken

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Zou je in Jip en Janneke taal willen uitleggen wat je wil bereiken?
Verder dan gelijk welke devices in jouw netwerk zitten en waarvoor de VPN is...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Frogmen
  • Niet online
Maak een tekening is veel duidelijker en waarschijnlijk los je daarmee al je eigen vraag op.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je wilt dus de VPN verbinding delen met het draadloze wifi netwerk?

• ruben123321
ik heb een plaatje gemaakt heel simpel in paint

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uJB57Bj.png

nu weet ik dus niet hoe mijn pc het internet moet door geven aan mijn router hoe en waar moet ik dit instellen maar dit internet daar moet dus wel vpn op staan

• lier
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Waarom wil je je pc verantwoordelijk maken voor het bieden van een vpn tunnel aan de wifi router? Zou het niet logischer/mooier/beter zijn om een router verantwoordelijk te maken hiervoor? Ben (nog steeds) benieuwd wat je hiermee wil bereiken!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ruben123321
Nou omdat ik maar 1 account heb voor die vpn en wat ik hier mee wil berijken is dat ik netflix internationaal kan kijken

• ruben123321
En om de switch in mijn router te gebruiken vind ik te traag want dir is maar 100 mbit en op deze manier kan ik ook makkelijker van server switchsen

Acties:
  • Beste antwoord

• Dav1d
  • Niet online
Dat kan op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G1zz4dH.png

• ruben123321
Dat werkt dus niet...

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik zou niet de standaard vpn pakken van windows maar eerder OpenVPN.

Wat je wilt doen is eigenlijk het volgende :

- je wifi stick waarover je je vpn wilt laten binnenkomen geef je een statisch ip met de juiste gateway (router)
- op je router stel je port forwarding in dat de poorten voor vpn (1173 default geloof ik) doorverwijst naar het ip adres wat je net statisch hebt gemaakt .

als iemand dan verbinding maakt naar je vpn (externip:port) word de verbinding door je router doorgestuurd naar de pc op de wifi stick.

Daarna zou je gewoon verbinding moeten kunnen maken.

Dit principe is eigenlijk hetzelfde voor met je huidige vpn , dus je hebt zoiezo wel iets aan deze uitleg (ondanks dat je geen openvpn gebruikt).

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
ruben123321 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:00:
ik heb een plaatje gemaakt heel simpel in paint

[afbeelding]

nu weet ik dus niet hoe mijn pc het internet moet door geven aan mijn router hoe en waar moet ik dit instellen maar dit internet daar moet dus wel vpn op staan
Als je PC de VPN tunnel opbouwt betekent dat niet dat je router ook een VPN heeft. Die is alleen een doorgeefluik geworden.

Plaatje hierboven was bijna goed...

Op Ethernet wil je de internet verbinding delen. Dus delen instellen op Ethernet

Alles moet via de VPN lopen. Dus verbinding via thuisnetwerk Ethernet 2

Via Ethernet heeft men dus internet als de VPN tunnel aktief is.

Maar al met al....wil je je hele thuisnetwerk over de VPN laten lopen waarom geen router die als openVPN client kan werken? Zoals de Asus RT serie?

[ Voor 3% gewijzigd door kwakzalver op 24-03-2016 17:36 ]

• Dav1d
  • Niet online
Het screenshot klopt wel. Het delen stel je in op de VPN interface, bij "Verbinding via thuisnetwerk" kies je voor "Ethernet 3".
"Ethernet 3" is de extra router van TS die hij wil voorzien van VPN ("Ethernet 2").
"Ethernet" staat buiten dit verhaal.

[ Voor 191% gewijzigd door Dav1d op 24-03-2016 18:20 ]

• ruben123321
thx Dav1d

dit heeft inderdaad geholpen weet niet waarom het voor heen niet lukte

/R

• Frogmen
  • Niet online
Helaas Netflix via VPN werkt volgens mij en mijn eigen ervaring niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• ruben123321
werkt tot nu toe nog prima tot ik van ip wissel

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Dav1d schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:01:
Het screenshot klopt wel. Het delen stel je in op de VPN interface, bij "Verbinding via thuisnetwerk" kies je voor "Ethernet 3".
"Ethernet 3" is de extra router van TS die hij wil voorzien van VPN ("Ethernet 2").
"Ethernet" staat buiten dit verhaal.
Mea Culpa.....de andere kant 'opgelezen'.....Daarom vondt ik het zo vreemd... _/-\o_
Pagina: 1