Op mijn werk gebruiken we verschillende sql queries om data over orders op te zoeken. Om ervoor te zorgen dat alle gebruikte queries goed gebruikt worden en alleen het order nummer aangepast kan worden staan deze in een excel file. De queries staan verborgen en de gebruikers kunnen in een cel het ordernummer ingeven en doormiddel van een Button met macro wordt de query gekopieert Men plakt deze code daarna in het dbms en de benodigde data komt tevoorschijn.
Nu het probleem. 1 van deze qeuries werkt prima als je deze uit bijvoorbeeld word kopieert of handmatig intypt in het dbms. Echter zodra je deze in excel plakt en dan uit excel kopieert en daarna in het dbms invoert produceert dit de volgende error: SQLbuilder GetBusObjXML.
Andere queries werken gewoon prima als deze uit excel gekopieerd worden.
Ik heb de de hele code nagelopen zoals deze in excel wordt weer gegeven en in word, maar ik kan geen verschil ontdekken.
Als iemand enig idee heeft wat ervoor zorgt dat excel de code min of meer sloopt dan hoor ik het graag.
Nu het probleem. 1 van deze qeuries werkt prima als je deze uit bijvoorbeeld word kopieert of handmatig intypt in het dbms. Echter zodra je deze in excel plakt en dan uit excel kopieert en daarna in het dbms invoert produceert dit de volgende error: SQLbuilder GetBusObjXML.
Andere queries werken gewoon prima als deze uit excel gekopieerd worden.
Ik heb de de hele code nagelopen zoals deze in excel wordt weer gegeven en in word, maar ik kan geen verschil ontdekken.
Als iemand enig idee heeft wat ervoor zorgt dat excel de code min of meer sloopt dan hoor ik het graag.