SQL query vreemde error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazigeside
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Op mijn werk gebruiken we verschillende sql queries om data over orders op te zoeken. Om ervoor te zorgen dat alle gebruikte queries goed gebruikt worden en alleen het order nummer aangepast kan worden staan deze in een excel file. De queries staan verborgen en de gebruikers kunnen in een cel het ordernummer ingeven en doormiddel van een Button met macro wordt de query gekopieert Men plakt deze code daarna in het dbms en de benodigde data komt tevoorschijn.

Nu het probleem. 1 van deze qeuries werkt prima als je deze uit bijvoorbeeld word kopieert of handmatig intypt in het dbms. Echter zodra je deze in excel plakt en dan uit excel kopieert en daarna in het dbms invoert produceert dit de volgende error: SQLbuilder GetBusObjXML.

Andere queries werken gewoon prima als deze uit excel gekopieerd worden.

Ik heb de de hele code nagelopen zoals deze in excel wordt weer gegeven en in word, maar ik kan geen verschil ontdekken.

Als iemand enig idee heeft wat ervoor zorgt dat excel de code min of meer sloopt dan hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Blijkbaar zit er opmaak in het geen wat je in excel hebt staan. Staat de query in excel over meerdere kolommen?

Is de query ook qua 'lijnen' identiek? Misschien een stiekeme breakline achtig iets.

Misschien kun je de kolom als eigenschap meegeven dat het puur een 'string' is, of plaintext. Iets in die trend. Ik weet vrijwel zeker als je het eerst plakt in excel, daar kopieer en via notepad in je dbms zet, dat het goed gaat.

En sorry ik moet het zeggen maar: tering, kan er niet gewoon een fatsoenlijk 'CMS' gemaakt worden? Dit is ook gewoon vragen om problemen. Ik weet dat je er niets aan hebt, maar het is mijn taak om dit alsnog te vermelden :+

[ Voor 21% gewijzigd door Douweegbertje op 23-03-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazigeside
Nou ik heb de gehele query zelfs letterlijk uit word gekopieerd, in 1 cel geplakt, meteen weer gekopieerd en dan werkt het dus niet meer.

Je hebt je taak volbracht haha ;)

Edit, ik zal morgen eens je notepad optie proberen. Ik ben zelf geen database beheerder of iets. Ik maak alleen gebruik van deze queries, maar vind het wel interessant om een beetje mee te spelen en dingen uit te zoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door Wazigeside op 23-03-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Cool. Zet eens als ordernummer het volgende:

code:
1
1  DROP TABLE ORDERS

niet doen dus..
:+

In elk geval succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Douweegbertje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:46:
Cool. Zet eens als ordernummer het volgende:

code:
1
1  DROP TABLE ORDERS

niet doen dus..
:+

In elk geval succes.
Nee, dat is het verkeerde statement, truncate tabel orders is de juiste.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Laat me raden: smart quotes... :/

en Ipv "
en ipv '

Óf in je query óf in je database in de "xml".

Verder sluit ik me aan bij Douweegbertje: je beseft dat je hier een redelijke wooden table constructie hebt hé?

[ Voor 119% gewijzigd door RobIII op 24-03-2016 00:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJS
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-10-2021

PJS

Wilde zeggen "beste optie is in Notepad (Notepad++ is nog beter) plakken", maar dat is by far idd niet de beste optie.
Kan je de macro niet aanpassen, ODBC toevoegen en de data niet gelijk in Exel terugplakken? ;-)

Of macro zodanig aanpassen dat je het resultaat query direct in Klembord zet..

[ Voor 2% gewijzigd door PJS op 24-03-2016 09:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazigeside
Notepad geprobeerd en dat werkte inderdaad. Ik denk niet dat het erg gewaardeerd zou worden als ik de gehele order table zou verwijderen ;)

Bedankt voor de tips iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wazigeside schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:23:
Notepad geprobeerd en dat werkte inderdaad.
Als je nu eens de oude manier langs de nieuwe manier houdt: wat is het verschil? Copy/paste eens via word/excel naar notepad en zonder die omweg? Ik ben nu wel héél benieuwd wat het was (en ik wéd dat het de smart quotes zijn...)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01
Je weet dat je met Excel ook queries kunt doen op datasources eh? Als je die macro direct de query laat doen, heb je dat copy-paste gedoe iig niet meer.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1