Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 21:32
Ik had een oude laptop met Windows Vista, nu heb ik op de laptop Windows 7 geinstalleerd.
Alles werkt prima alleen als ik de laptop opstart moet ik elke keer kiezen tussen Windows 7 en Windows Vista. Allebei staan ze geinstalleerd op een hardeschijf. Welk bestandje moet ik verwijderen of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Google gewoon eens naar iets als: Remove dual boot Windows. Je bent echt niet de eerste met dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 23-03-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Waarom heb je bij het installeren van W7 niet eerst alle partities verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Start -> Run -> MSCONFIG

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

MAX3400

Daar kan je inderdaad opties instellen, maar als er alleen maar W7 gebruikt zal worden, staat Vista er ook nog steeds op, en dat zou je niet moeten willen denk ik.
Als ik de topicstarter zou zijn, zou ik W7 alsnog schoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Je kan de partities van vista zoeken en verwijderen maar het best is om de pc op te starten vanaf een cd / usb en dan alle partities te verwijderen en win 7 opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:06

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Werkt de vista optie nog? Zo niet hoef je enkel je MBR aan te passen. Anders inderdaad de partitie met vista verwijderen.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzWilliam
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-05 21:32
Het liefst maak ik heel de laptop leeg en installeer windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WilliamKlink schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:57:
Dat kon gisteren om 22:08 toch ook, voordat je het topic startte? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WilliamKlink schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:57:
Tijdens de setup waar je Windows 7 installeerd word er gevraagd waar je dat wil doen. Verwijder hier iedere partitie die er is zodat je alleen nog lege niet toegewezen ruimte hebt. Dan is de schijf leeg en kan je op volgende drukken om de installatie te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:37
Een andere optie is om de tijd dat je het scherm ziet heel kort te zetten en je laptop standaard naar Windows 7 laten booten. EasyBCD is hierbij je vriend. Daarmee kun je ook je bootoptie naar Vista verwijderen en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:24
Het beste is om Windows 7 even opnieuw te installeren. Nu staat alles waarschijnlijk door elkaar op 1 schijf.

Vergeet niet tijdens de setup de bestaande partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken (en even snelformatteren).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Helaas voldoet jou topic (nog) niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  • Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines of onze Tweakers Search) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  • (en als je gezocht hebt) Op welke termen heb je gezocht?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en vul je topicstart aan...

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 01-04-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je in zo een situatie zitten, kan je zoals max3400 al aangaf 1 bootregel verwijderen.
Je kan dan Computer openen.
Daarna klik je op het station waar de oude Windows op staat met je rechter muisknop en gaat naar tabblad beveiliging.
Daar maak je jezelf Eigenaar van de schijf, en geef je je account waar je op dat moment in werkt volledig beheer (ook op alle onderliggende objecten).
Daarna kan je alles verwijderen van de schijf waar je oude Windows op stond, en hoef je dus ook niet te formateren.
Je kan ook formateren, als je dat makkelijker vindt.
Mocht je het toch zo doen met machtigen en verwijderen, zet dan even tijdelijk je prullenbak uit op die partitie via de eigenschappen van die partitie, aangezien al die inhoud toch al te veel is voor je prullenbak.
De kans is ook groot dat je een melding krijgt dat het dan te groot is voor de prullenbak, met de vraag het definitief te verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 17:50 ]

Pagina: 1