• PietjeP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Hallo allemaal,

Ik heb 3 jaar geleden onderstaande build gemaakt, en deze werkte tot gisteren perfect.
Echter Systeem start niet meer op, ventilatoren spinnen wel even op en gaan daarna weer uit en dit herhaalt zich continu.
Ik heb nu alle schijven en Cd Rom losgehaald en probleem blijft, ook met een andere voeding houd ik het probleem.
Verder heb ik na een reset een keer het geluk gehad dat de pc doorliep, echter dit is niet meer voorgekomen :-(
Mijn voorzichtige conclusie is of CPU of moederboard defect is.

Nu is mijn vraag is mijn conclusie juist en hoe kom ik erachter of het het moederbord is of de CPU ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD20EARX, 2TB€ 117,85€ 117,85
1Fractal Design Define Mini€ 87,95€ 87,95
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9€ 72,-€ 72,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,83€ 14,83
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 108,76€ 108,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,39

Verwijderd

Heb je het geheugen getest? Elk reepje apart testen, in elke geheugenbank. Als dat goed uit pakt Memtest uitvoeren met elk reepje apart.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 21:42
Kom je nog in de BIOS?

• PietjeP
Geheugen ook al reepje voor reepje geprobeerd, en ik kom niet in de bios (ik kom niet zover).
Er zijn ook geen piepjes te horen

[ Voor 13% gewijzigd door PietjeP op 23-03-2016 21:50 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 21:42
Als je alles hebt nagelopen op visuele defecten of losse voedingskabels etc. in je kast, dan zit er denk ik niet veel anders op dan ergens een werkend moederbord vandaan te halen en te testen. Heb je ook al eens alle externe kabels eruit gehaald (USB kabels etc.)? Ik heb wel eens een gelijksoortig probleem gehad, en toen leek het net een soort van 'kortsluiting' in een USB poort. Ik heb toen even met een USB stickje in alle poorten gefriemeld en toen werkte alles weer.

• PietjeP
Joep,

Op het moment heb ik alles los van het moederbord, dus ook usb connectoren.
Standaard bij mij, alles los van het moederbord, kijken of ik response krijg (piepjes omdat er geen geheugen aanwezig is) maar dat deed al niets. Hierna toch nog met de memory reepjes geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.

Bedankt voor je tip, was helemaal vergeten om op "vraag en aanbod" te kijken voor een ander bord.

• PietjeP
Na contact opgenomen te hebben met ASROCK, mag ik mijn moederbord onder RMA aanbieden :) :)
Toppie service d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door PietjeP op 25-03-2016 13:58 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Had je ook nog geprobeerd met een andere PSU? Als die brak is dan gaat een moederbord ook gekke dingen doen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Je verdenkt je moederbord, dus dan in PMG te place to be. Schopje daarheen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 20:58

Nemesizz

Untouchable

sypie schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:10:
Had je ook nog geprobeerd met een andere PSU? Als die brak is dan gaat een moederbord ook gekke dingen doen.
Dit dus.

Ik zou ook eerst een andere voeding proberen.

Zie het heel vaak voorbij komen, PC start niet door, maar ledjes en fans draaien dus voeding is goed... :F
Een ledje met 3V al licht geeft, of een fan draait met 7V maar je CPU niks doet als er slechts 10V door je 12V lijn komt denkt bijna niemand aan.

En een BIOS geeft geen piepjes als je CPU niet stabiel is als die bijvoorbeeld geen stabiele spanning krijgt.

Processors gaan echt zelden kapot, tenzij je er zelf vaak iets totaal verkeerds mee doet (ESD, overklokken, overvolten, of andere ongein).

Moederborden, tja die gaan wel vaker kapot, maar zonder een andere (goed werkende) voeding te hebben getest is het wel een beetje voorbarig om meteen die conclusie te trekken.

Maar goed, zo denk ik erover :P .

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 18:36
Haal je cpu er eens uit en plaats hem terug, kans dat hij weer aanspringt is het proberen waard.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• PietjeP
Sorry voor mijn late reactie, maar heb geen PC :-(

Ik heb nu alles uitgebouwd, en alleen mijn moederbord aangesloten samen met mijn voeding.
Nog steeds hetzelfde probleem, heb ook een andere voeding geprobeerd maar dat hielp ook niets.
Morgen ga ik in ieder geval het moederbord omruilen, dan kan ik die hoe dan ook uitsluiten.
Als het toch de processor is dan zal ik van beide een nieuwe moeten kopen.
Heb net alvast nieuwe koelpasta besteld voor de processor, hoop dat die morgen of uiterlijk woensdag binnen is.
Zodat ik het systeem weer in elkaar kan zetten (eerst op tafel, daarna pas in de kast)

mell33 : zal dan dus de processor er opnieuw inzetten, wil hem nu eigenlijk niet meer uit de ESD zak halen.

[ Voor 8% gewijzigd door PietjeP op 28-03-2016 17:59 ]

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 18:36
Kleine moeite ff je cpu erin en koeler erop voeding en vga en booten naar bios, resultaat!

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• PietjeP
Gisteren alles weer in elkaar gezet met het nieuwe moederbord, en het werkt weer :*)
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1