Toon posts:

Kan geen games starten!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een laptop, met een I7-6700HQ en een GTX 950 met 16 gb ram. Maar tot mijn verbazing kan ik geen enkele game opstarten, maakt niet uit of het via steam is, of via dvd, of getorrent het werkt allemaal niet

De ene keer start het spel op maar krijg ik niet meer dan een zwart scherm met een muis, de andere start de game gewoon helemaal niet op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is geen specifike game maar werkelijk iedere game. DirectX is up-to-date, Framework is up-to-date, java is up-to-date en flash&shockwave is up-to-date.
Het probleem is op zowel windows 7 8 als 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende games geprobeerd, drivers geupdate, drivers verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, volledig windows geherinstalleerd. gegoogeld

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien de CPU uit Q3'15 komt, gok ik dat je nog garantie hebt. Maar ja, je post niet welk merk laptop je hebt maar wat zei de klantenservice van de leverancier en/of de fabrikant op jouw vraag?

Heb je ook alle settings in de BIOS al doorlopen om te kijken of daar geen rare overclocks in staan of dat de HD530 niet automatisch al standaard/enige GPU ingesteld staat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
ook al geswitcht tussen intel en Nvidea GPU (waarvan beide drivers up to date zijn)? en wat gebeurt er als je de GTX950 helemaal uit de kast haalt?

[ Voor 27% gewijzigd door ard1998 op 23-03-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@max3400 nee de laptop heeft geen merk, is een samengestelde laptop die vervoglens door een bedrijf in elkaar gezet is. Bios gecheckt, niks te vinden.

@ard1998 lijkt me geen goed idee om een video kaart uit mijn laptop te gaan halen...
Uiteraard heb ik geprobeerd om te switchen tussen de gpu's

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
Hoezo niet? Als je de gtx950 eruit haalt dan heb je nog steeds de APU. Misschien heb te een te zwakke stroomtoevoer?

Zou je de volledige lijst met onderdelen willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 16:14

Nibbz

Postmaster General

ard1998 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:57:
Hoezo niet? Als je de gtx950 eruit haalt dan heb je nog steeds de APU. Misschien heb te een te zwakke stroomtoevoer?

Zou je de volledige lijst met onderdelen willen posten?
Hij heeft een laptop ;)
Ik heb een laptop, met een I7-6700HQ en een GTX 950 met 16 gb ram.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Wat laat apparaatbeheer zien aan codes betreffende de gtx950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dolaf schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:06:
Wat laat apparaatbeheer zien aan codes betreffende de gtx950?
(oh hier zit de quote knop)
Als ik naar Aparaat beheer ga (heb engelse windows dus device managger) staat er alleen bij Display adapters Intel(R) HD Graphics 530 en de NVIDIA GeForce GTX 950M
Welke codes bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:09:
[...]

(oh hier zit de quote knop)
Als ik naar Aparaat beheer ga (heb engelse windows dus device managger) staat er alleen bij Display adapters Intel(R) HD Graphics 530 en de NVIDIA GeForce GTX 950M
Welke codes bedoel je precies?
Mijne is ook engels, komt goed uit :)
Bij properties (dubbelklik de gtx950) staat er een textvak met de naam Device Status, daar staat als ie het goed doet "This device is working properly." Wanneer er iets anders staat, zoals een code, ligt het probleem waarschijnlijk bij de gtx950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ga naar de persoon/het bedrijf waar je je geld uitgegeven hebt en zeg dat het ding niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Aangezien je aangeeft dat het probleem zich op verschillende windowsversies voordoet ga ik ervan uit dat je dus al reinstalls gedaan hebt.
Gezien de leeftijd van de laptop zou ik ermee naar het bedrijf gaan waar je hem gekocht hebt.

Wat jezelf nog even kan doen is in de bios kijken of die Nvidia als eerste word gebruikt. Of even die onboard intel graka uitzetten.

[ Voor 22% gewijzigd door arbraxas op 23-03-2016 22:15 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dolaf schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Mijne is ook engels, komt goed uit :)
Bij properties (dubbelklik de gtx950) staat er een textvak met de naam Device Status, daar staat als ie het goed doet "This device is working properly." Wanneer er iets anders staat, zoals een code, ligt het probleem waarschijnlijk bij de gtx950.
Er staat inderdaad This device is working properly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:12:
[...]

Er staat inderdaad This device is working properly.
Dan rest er nog een laatste hoop in mijn ogen.
De Windows Troubleshooter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dolaf schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:14:
[...]

Dan rest er nog een laatste hoop in mijn ogen.
De Windows Troubleshooter.....
Serieus? De enige tool in Windows die het over het algemeen erger dan beter maakt?

Volgens mij is dit gewoon een gevalletje garantie; ongeacht of het een kant&klaar laptop was of custom-built, je moet ervanuit kunnen gaan dat het ding minstens 6 maanden meegaat en niet allerlei raar gedrag vertoont "uit het niets".

Neemt niet weg dat ik mijn vraagtekens stel bij mogelijke malware/infectie van de BIOS of de bootsectoren aangezien de topicstarter het niet zo nou lijkt te nemen met de legaliteit van de geinstalleerde produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
MAX3400 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:23:
[...]

Serieus? De enige tool in Windows die het over het algemeen erger dan beter maakt?

Volgens mij is dit gewoon een gevalletje garantie; ongeacht of het een kant&klaar laptop was of custom-built, je moet ervanuit kunnen gaan dat het ding minstens 6 maanden meegaat en niet allerlei raar gedrag vertoont "uit het niets".

Neemt niet weg dat ik mijn vraagtekens stel bij mogelijke malware/infectie van de BIOS of de bootsectoren aangezien de topicstarter het niet zo nou lijkt te nemen met de legaliteit van de geinstalleerde produkten.
Je weet maar nooit met de troubleshooter. Het is een beetje net zoals roulette waarbij de oplossing de groene 0 is.
Maar goed het kan inderdaad een malware zijn o.i.d. Wat mij dan weer vreemd lijkt is het feit dat alleen spellen niet op willen starten terwijl de rest (zo op het oog) gewoon prima zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:23:
[...]

Wat wil de garantie doen dan? lijkt me een software matig probleem, niet hardware matig aangezien alles werkt behalve games...

Virus kan bijna niet, heb een virusscanner draaien (f-secure) en en maar 1 spel getorrent, puur om te testen. Bovendien draaien er zover ik kan zien ook geen rare processen op de achtergrond (al snap ik dat een fatsoenlijk virus dit natuurlijk verbergt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Denk niet dat het malware is. Volgens mij is het gewoon een gevalletje van de verkeerde videokaart aanspreken. Of die Nvidia is wel defect, maar dat merkt je pas als je die aanspreekt. Dat is met spellen dus. Standaard werk als internet/filmpjes etc gaat waarschijnlijk via die Intel.

En wat wil je met garantie? Simpel, je laptop werkt niet naar behoren en heeft blijkbaar nog nooit naar behoren gewerkt. Dus garantie. Misschien is het iets dusdanig simpels als een instelling, een beetje fatsoenlijk bedrijf helpt je daarmee.
Of er is echt iets stuk. Dat "dit apparaat werkt naar behoren" is garantie tot aan de deur. Ja windows ziet je Nvidia. Daarmee is niet gezegd dat ie 100% goed is.

[ Voor 84% gewijzigd door arbraxas op 23-03-2016 22:33 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:28:
[...]

Wat wil de garantie doen dan? lijkt me een software matig probleem, niet hardware matig aangezien alles werkt behalve games...
3 volledige Windows-installaties verder incl. alle drivers & updates (kost je grofweg 3 tot 10 uur totaal werk??) en geen enkel spel start op? Het zou verbazingwekkend zijn als je in 3 afzonderlijke installaties exact dezelfde fout maakt met een bepaalde configuratie/driver dat in alle gevallen de games niet werken.

Verder mis ik enig ander bewijs dat alles goed werkt; de aanname dat je ons dat vertelt, lijkt me geen sluitend iets. Hoe gedraagt de machine zich als je zaken als Prime, AIDA, Furmark etc draait?

Wat mij betreft, met mijn kortzichtige vermogen tot troubleshooting, lijkt dit echt iets te zijn wat je niet ff oplost met een drivertje.

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 23-03-2016 22:34 . Reden: Tikfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Topic verplaatst naar hier, SPV

[ Voor 10% gewijzigd door Koekiemonsterr op 24-03-2016 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
Is het nu een gtx 950 of 950m :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Max3400 Ja, ik kan wel Furmark draaien, deze pakt mijn gtx en werkt zonder problemen (23 fps uit me hoofd 99% van de gpu)

@ard1998 het is een GTX 950M

@koekiemonsterr oh bedankt ;p

@dolaf troubleshooting heeft niet gewerkt ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
zijn alle games geinstaleerd via een online gamedistributeur (zoals steam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ard1998 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:52:
zijn alle games geinstaleerd via een online gamedistributeur (zoals steam)?
Nope, heb er momenteel 3 op staan, 1 is getorrent, 1 via steam en 1 via de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
Wat gebeurt er als je gaat gamen ZONDER drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ard1998 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:42:
Wat gebeurt er als je gaat gamen ZONDER drivers.
Als ik mijn video drivers uitzet, dan heb ik toch geen beeld meer? Hoe wil ik dit gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie geloven dit niet, maar ik heb een geluids driver geinstalleerd. en nu werkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
Vreemd, maar ik ben blij dat het opgelost is.
Pagina: 1