Waterkoeling newbie welke koppelingen.?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmonizer
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-06-2022
Hallo , iedereen die dit leest.

Besloten om een nieuwe beast te bouwen en ondanks de zin en onzin va waterkoeling gaan we dit toch een keer doen . Het pompje wat er komt is waarschijnlijk de Xspc x20 750 v4. Het komt in een phanton 530 kast. Als het past een 360 slim push setup. Voorlopig alleen de cpu, lange radiator voor lage snelheid fans.
Komt boven in de kast gezien ik van mening bent dat warmte naar boven wil en dat de beste natuurlijke uitgang is.
Er komt een msi M5 bord met de 170 chi-set. Een 6700k proc en een 512gb Samsung 950 pro m.2 drive.
Ik denk een 970 Gtx maar dat moet nog even aangezien worden.

Nu vraag, ik wil hard tubing vanwege de mooie cleane setup. Maar welke en wat voor koppelingen moet ik voor gaan kijken . Ik zie koppelingen voor 25,- per stuk en 5 ,- per stuk . Wat is geschikt voor hard tubing . En wat is er te doen kwa tubing kwaliteit. Hoeft allemaal niet zo overdreven duur maar moet wel dicht zijn...
Elk advies op dit vlak is welkom , i am last in g 1/4 3/4 12 mm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:33
g 1/2 1/4 1/6 zijn de schroef maten die op je block/rad/pomp zitten. de meest gangbare is g1/4. vervolgens heb je een binnen en buiten maat. deze moet overeen komen met de slag/tubing die je gebruikt. en de fitting moet gemaakt zijn voor hardtubing.

Ja Hardtubing is mooi. maar ook lastiger te bouwen. Welke fittings goed zijn voor hardtubing weet ik niet. ben zelf nog lekker is de softtubing bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Highflow.nl daar weten ze alles over waterkoeling, stel je vragen daar in het forum.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
C47 fittingen met acryllic tube 12/10.
Gebruik zelf de fittingen van bitspower!

M.v.g.
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmonizer
bedankt voor de replys , ik heb met deze info wat lopen youtubben en zo weer het restje aangevuld aan informatie.Zo ook de info gekregen dat er 2 soorten pijpjes zijn in hard tubbing en acrilyt tubbing bagger is .Duure fittingen zijn niet echt nodig , als je kleurtje wilt betaal je gewoon 5 euro meer per fitting.
Ik zie de revolver fitting wel zitten en of de monsoon fittting. we will see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Acrylic bagger? Waar haal je die onzin vandaan? Idem als we het over hard tubing hebben, is er Glass / Koper / PETG / acrylic. PETG is het zachts van de 4. Waardoor het makkelijkst bewerkbaar is. Het lijkt veel op acrylic, breekt minder snel bij het zagen, maar is iets doffer. Acrylic is stukken helderder. En is op zijn plaats weer minder glas achtig als glas, wat voor zichzelf spreekt denk ik :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
Werk al jaren met acryll ik zal bitspower fittings nemen dubbele oringen. Wil je meer informatie of hulp bij het bouwen pb me maar help je graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmonizer
Bedankt voor de aanvulling. De dubbele ringen geven me wel een goed gevoel in ieder geval.
Inmiddels een XS ray blok in bezit.
Pagina: 1