Touch ID herkent soms de vingerafdruk niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:38
Ik heb het al eens gevraagd in dit topic, maar niet echt een antwoord gekregen van iemand die het herkent. Ik heb sinds begin januari de 6s. Af en toe herkent hij de touch id niet. Hij geeft dan aan: Touch ID herkent uw vingerafdruk niet. Als ik er dan nog eens mijn duim op leg staat er: Uw toegangscode is vereist om Touch ID in te schakelen. Ik moet dan handmatig de code invullen om te ontgrendelen. Als ik hem daarna weer vergrendel, dan kan ik hem daarna weer moeiteloos ontgrendelen met touch-id.

3 scenario's mogelijk:

1. Een bug in iOS 9.x die nog niet is geplet in 9.3
2. Het is een issue met de 6s serie.
3. Een fout in mijn reservekopie.

Scenario 1, zou best kunnen. Kwalijk iets dat die bug dan nog niet geplet is, als het een (bekende) bug zou zijn. Maarja het kan wel, want in mijn iPad Air 2 heeft ook een bug onder 9.3 die echt is gekomen sinds de update naar ios 9.

Nu vrees ik voor scenario 2. Ik heb namelijk sinds afgelopen zaterdag een andere iPhone 6s gekregen ter vervanging van die andere 6s (had wat issues) En deze huidige 6s vertoont vandaag nu voor het eerst ook weer het issue.

Scenario 3 is ook mogelijk, echter lijkt het mij sterk. Heb namelijk ook 2 jaar de 5s gehad en die vertoonde nooit die melding. Wel héél toevallig dat het optrad nadat ik een paar dagen de 6s had. Dus om nu helemaal de iPhone dagen of zelfs wekenlang zonder enige backup te gaan gebruiken om het te testen, is voor mij een brug te ver. En ik denk dat scenario 3 het minst waarschijnlijke scenario is.

Wat denken jullie hiervan? Misschien iemand met een 6s (of andere apple apparaat met touch id) die dit issue herkent?

[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 23-03-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Misschien vind je hier http://www.iculture.nl/dossiers/touch-id/ tips om je vinger(s) opnieuw te scannen. Staan zinvolle tips in voor als je issues hebt met accuraatheid.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:07
4. Je vinger is te droog of vuil?

De iPhone 6S doet het echt supersnel. Maar soms tijdens het werk werkt het niet meer. En dan heb ik het over sleutelen aan industriele spullen, die zijn een beetje vuil. Niet de wiellagers van je auto verwisselen.

Daarnaast heb ik soms erg droge handen, en dan werkt het ook niet. Sterker nog, het hele touchscreen werkt dan minder goed.

Maar even alle speculatie terzijde. Heb je al eens geprobeerd je vinger opnieuw aan te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Bedankt beide. Ik heb op mijn 2de 6s de vingerscanner opnieuw ingesteld zaterdag. En zoals ik al zei: op het moment dat de scanner het niet doet, dan toets ik de code in. Daarna lock ik hem. En daarna kan het zijn dat de scanner het weer dagen of weken goed doet. Dus het is niet dat mijn vingers vet/vies ofzo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:07
Je weet ook dat je na een aantal mislukte pogingen sowieso je code moet invullen?
Als hij in je broekzak aan heeft gestaan heeft hij misschien al een aantal pogingen geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
jeroen3 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:10:
Je weet ook dat je na een aantal mislukte pogingen sowieso je code moet invullen?
Als hij in je broekzak aan heeft gestaan heeft hij misschien al een aantal pogingen geregistreerd.
Dat is een mogelijkheid. Maar volgens mij heb ik hem nog gebruikt nadat ik hem uit mijn broekzak haalde toen ik thuis kwam. Maar ik ga daar in elk geval op letten om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dennis_rsb schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:56:
...

3. Een fout in mijn reservekopie.

...
Scenario 3 is ook mogelijk, echter lijkt het mij sterk. Heb namelijk ook 2 jaar de 5s gehad en die vertoonde nooit die melding. Wel héél toevallig dat het optrad nadat ik een paar dagen de 6s had. Dus om nu helemaal de iPhone dagen of zelfs wekenlang zonder enige backup te gaan gebruiken om het te testen, is voor mij een brug te ver. En ik denk dat scenario 3 het minst waarschijnlijke scenario is.

Wat denken jullie hiervan? Misschien iemand met een 6s (of andere apple apparaat met touch id) die dit issue herkent?
Optie 3 kan je afstrepen. De reservekopie kan geen invloed hebben. Er wordt geen reservekopie gemaakt van je vingerafdruk, en je kunt deze dus ook niet restoren vanuit een reservekopie. Voor meer info lees dit Apple Support artikel over de security aspecten van Touch ID

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Whieee schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:26:
[...]

Optie 3 kan je afstrepen. De reservekopie kan geen invloed hebben. Er wordt geen reservekopie gemaakt van je vingerafdruk, en je kunt deze dus ook niet restoren vanuit een reservekopie. Voor meer info lees dit Apple Support artikel over de security aspecten van Touch ID
Maar kan het niet een andere fout in de backup zijn? Ik heb overigens eens wat uitgetest na aanleiding van jeroen3 zijn post. Na ongeveer 5 keer foutief te unlocken, dus bijvoorbeeld met een niet geconfigureerde touch id vinger, dan krijg je inderdaad die melding. Zou het dan dat zijn joh?! Dus dat ik onbewust in mijn broekzak de telefoon laat aangaan en/of dat ik met een andere vinger de homebutton soms indruk om te tijd te bekijken :D

Edit: Ik ga het in de gaten houden of het komt door tevaak foutief unlocken. Mocht het weer voorkomen terwijl het daar niet aan ligt laat ik het sowieso weten. Als iemand dit probleem herkent uit mijn topicstart, graag reactie.

[ Voor 11% gewijzigd door dennis_rsb op 24-03-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
5. Touch ID is vies

Het kan ook zijn dat jou touch id niet helemaal schoon is met al die vingervet of stof dat daar op zit, dan herkent het jou vinger niet. Het klopt inderdaad als je na een aantal keer niet lukt met touch id, dat je dan op de oude manier moet inloggen.

Ik las dat je 5s had gehad hiervoor, de touch id van 6s zooo veel sneller, als je het lichtjes aan raakt dan registreer het al, dus ik denk dat er niks mis is met jou iPhone, gewoon puur even wennen aan de snelle touch id en af en toe vinger of touch id schoonvegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Annoyingmouse op 24-03-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
jeroen3 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:10:
Het lijkt mij idd een combinatie van dit met misschien wat vieze vingers of vieze vingerafdruksensor. Alleen is het me niet helemaal duidelijk hoe vaak dit gebeurd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Yibsel schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:24:
5. Touch ID is vies

Het kan ook zijn dat jou touch id niet helemaal schoon is met al die vingervet of stof dat daar op zit, dan herkent het jou vinger niet. Het klopt inderdaad als je na een aantal keer niet lukt met touch id, dat je dan op de oude manier moet inloggen.

Ik las dat je 5s had gehad hiervoor, de touch id van 6s zooo veel sneller, als je het lichtjes aan raakt dan registreer het al, dus ik denk dat er niks mis is met jou iPhone, gewoon puur even wennen aan de snelle touch id en af en toe vinger of touch id schoonvegen.
Ik begrijp dat als de touch-id vies is o.i.d. dat hij het dan niet doet. Maar zoals ik al zei, zodra hij constant weigert, en ik toets dan de pincode in. Daarna doet hij constant goed. En de vinger is net zo vies/schoon als voordat hij weigerde.

En inderdaad de touch id van de 6s is veel sneller als van de 5s, zeker fijn!
Hoedje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:20:
[...]

Het lijkt mij idd een combinatie van dit met misschien wat vieze vingers of vieze vingerafdruksensor. Alleen is het me niet helemaal duidelijk hoe vaak dit gebeurd.
Het probleem treed niet heel vaak op. Ik heb bijvoorbeeld sinds afgelopen zaterdag mijn nieuwe 6s in gebruik, en gisteren trad het probleem pas voor het eerst op. Soms treed het zelfs nog minder vaak op. (Dit laatste was althans bij mijn vorige 6s die ik had) Maar soms een paar dagen achter elkaar. Er is niet een bepaald patroon in te ontdekken hoe vaak het probleem voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heel herkenbaar dit probleem. Mijn 6S vertoont af en toe dezelfde kuren. Ik heb ook heel af en toe dat het lockscreen compleet niet meer reageert. Even locken en unlocken en alles werkt weer. Ik zet mijn geld op een iOS bug.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Het is inderdaad een wijder probleem. Ik heb het ook op mijn 6 plus. Hoeveel vingers heb je ingesteld? Een vriendin van mij heeft een onbruikbare vinger voor touchid (dat komt eens in de zoveel 1000 keren voor), maar daardoor wel mijn komplete toestel verpest. Instellen was geen probleem, maar gebruiken lukte niet. Na verwijderen van die vinger was er niets aan de hand. Het kan dus ook daadwerkelijk aan je vinger liggen, of de duim van je vrouw/vriendin/goudvis.

Ik zit met hetzelfde probleem en heb nog steeds het voornemen om er eens wat aan te doen (heb er nog een ander persoon in staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb het probleem ook. Ff de touch id en je vinger goed afvegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
supersnathan94 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:00:
Ik heb het ook op mijn 6 plus. Hoeveel vingers heb je ingesteld?
Mijn beide duimen staan ingesteld. In de praktijk unlock ik hem vrijwel altijd met mijn linkse duim.

[ Voor 13% gewijzigd door dennis_rsb op 25-03-2016 10:48 ]

Pagina: 1