Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 09:57
Hallo allemaal,

Recentelijk heeft mijn werkgever thee over mijn Macbook Pro retina 2013 editie heen gegooid (RIP).
Ik krijg nu het volledige aankoopbedrag (rond 1500 euro) uitbetaald.

Nu zie ik overal op het internet dit soort artikkelen tegen:
http://www.macworld.co.uk...e-march-event-uk-3593988/

Hierin staat dat het al een jaar geleden is dat de vorige is uitgekomen.

Mijn vraag is, is het waard om hier op te wachten op zal ik de 2015 editie aanschaffen?
Ik gebruik mijn MBP voornamelijk voor programmeerdoeleinden, en ben vaak onderweg.
Op de zaak heb ik wel een iMac 27" ter beschikking (een uit 2009, met een harde schijf zucht)
dus ik kan daar wel gewoon verder werken.

Wat zouden jullie doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals altijd met dit soort vragen: heb je 'm nodig, dan koop je 'm nu. Kun je wachten, wacht dan tot de volgende iteratie. Je kunt dan of de oude modellen voor een gereduceerde prijs krijgen, of het nieuwste voor de huidige prijs. Als je ook kijkt op MacRumors Buyer's Guide lijkt het er sterk op dat er binnenkort een nieuw model aankomt, dus ik zou wachten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suprememaster90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:17
ik zou nog even wachten. Ik zag nog een gerucht op redmondpie komen over de nieuwe macbooks die in juni of juli zouden worden aangekondigd.

http://www.redmondpie.com...odels-coming-by-junejuly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
suprememaster90 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:55:
ik zou nog even wachten. Ik zag nog een gerucht op redmondpie komen over de nieuwe macbooks die in juni of juli zouden worden aangekondigd.

http://www.redmondpie.com...odels-coming-by-junejuly/
Hmm, dat is in juni pas :/..

Ze hebben het daar ook over de "Macbook Pro" maar niet in het specifiek over de Macbook Pro Retina, zouden ze die ook bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Uiteraard bedoelen ze die ook. Ik verwacht wel een nieuw design, maar goed wat hierboven ook wordt gezegd: Nu nodig = nu halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb het event van afgelopen maandag afgewacht maar toen er niets aangekondigd werd dinsdag gehaald. Ik kon niet langer wachten en heb er zeker geen spijt van. De volgende zal vast wel weer wat sneller zijn maar ik ben onder de indruk van de snelheid van deze. Was bij de BCC ook nog in de aanbieding dus dat hielp ook weer een beetje.

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
Damfransje schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:13:
Ik heb het event van afgelopen maandag afgewacht maar toen er niets aangekondigd werd dinsdag gehaald. Ik kon niet langer wachten en heb er zeker geen spijt van. De volgende zal vast wel weer wat sneller zijn maar ik ben onder de indruk van de snelheid van deze. Was bij de BCC ook nog in de aanbieding dus dat hielp ook weer een beetje.
Dat had ik ook gezien! Volgensmij om en nabij 200,- korting, zat wel vet te twijfelen.

Heb verder nog wat meer informatie opgezocht, maar het kan nog tot juli/augustus duren
voordat ze leverbaar zijn. Ik zit zwaar te twijfelen om ook gewoon een 2015 te halen, was
erg tevreden over de 2013 en vond hem dun genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
ja heb er volgens mij 1288,- voor betaald. Waren veruit de goedkoopste. Ik ben er tot nu toe in ieder geval heel erg blij mee. Succes met je keuze.

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
Bij twijfel: ja!

Ik kan niet meer zonder. Ik heb mn oude 2012 ff uitgeleend aan een vriend van school voor een dagje. Heb nog niet gehoord van hee waar ben je hier heb je je macbook terug dus ik gok dattie er erg tevreden mee is ;). Iedere keer weer weten ze mij weer te verbazen over de ongekende mogelijkheden. Ik gok dat de volgende NVME storage gaat krijgen. Dat wordt echt een feest.

€1288 is overigens wel een koopje. Kzou zeggen direct doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik heb zelf ook zitten wachten tot de Keynote afgelopen maandag en was dus wel ietwat teleurgesteld dat er geen nieuwe MacBook pro's zijn aangekondigd.
Omdat twee dagen geleden berichten verschenen dat in de zomer de nieuwe Macbooks geïntroduceerd zouden worden die erg lijken op de 12" MacBook (en dus waarschijnlijk veel poorten zullen gaan missen) stond m'n besluit vast om komende maand in New York (tijdens m'n vakantie) de 13" MacBook pro te gaan aanschaffen.
Nadat ik gisteren nog e.e.a. heb zitten nalezen over aanschaffen in Amerika heb ik moeten constateren dat het prijsverschil helemaal niet meer zo enorm is als ik dacht en het risico op naheffingen en boetes is me te groot om die gok zomaar te wagen, dus ik heb gisteravond via Apple de 13" MacBook pro 2015 besteld.
Omdat ik vrij lang het geduld heb kunnen opbrengen (serieus al drie keer eerder geconfigureerd maar bestelling niet daadwerkelijk geplaatst ) heb ik nu besloten voor 16GB te gaan i.c.m. de i7 cpu. Wel maar 512GB SSD, want de upgrade naar 1TB vind ik echt belachelijk duur. Tevens US toetsenbord besteld.

Als het meezit heb ik hem over een week in huis.

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
16gb en 512gb zijn een goede keuze geweest. Die i7 snap ik dan alleen weer niet helemaal. Behoorlijk prijsverchil voor iets wat maar erg weinig performance oplevert. Het blijft een dualcore CPU. Was het dan niet beter geweest voor de 15" te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
Deevay schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 07:03:
Ik heb zelf ook zitten wachten tot de Keynote afgelopen maandag en was dus wel ietwat teleurgesteld dat er geen nieuwe MacBook pro's zijn aangekondigd.
Omdat twee dagen geleden berichten verschenen dat in de zomer de nieuwe Macbooks geïntroduceerd zouden worden die erg lijken op de 12" MacBook (en dus waarschijnlijk veel poorten zullen gaan missen) stond m'n besluit vast om komende maand in New York (tijdens m'n vakantie) de 13" MacBook pro te gaan aanschaffen.
Nadat ik gisteren nog e.e.a. heb zitten nalezen over aanschaffen in Amerika heb ik moeten constateren dat het prijsverschil helemaal niet meer zo enorm is als ik dacht en het risico op naheffingen en boetes is me te groot om die gok zomaar te wagen, dus ik heb gisteravond via Apple de 13" MacBook pro 2015 besteld.
Omdat ik vrij lang het geduld heb kunnen opbrengen (serieus al drie keer eerder geconfigureerd maar bestelling niet daadwerkelijk geplaatst ) heb ik nu besloten voor 16GB te gaan i.c.m. de i7 cpu. Wel maar 512GB SSD, want de upgrade naar 1TB vind ik echt belachelijk duur. Tevens US toetsenbord besteld.

Als het meezit heb ik hem over een week in huis.
Wat een super ding! ik denk dat ik persoonlijk ga kiezen voor de entry-level i5, 16gb ram en 128GB RAM.

Ook bij mij resteert de vraag, waarom de i7? die is volgensmij 250 euro duurder en levert niet echt veel betere performance..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:11

Grin

Ride si sapis.

TheReenseM schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:13:
[...]

Wat een super ding! ik denk dat ik persoonlijk ga kiezen voor de entry-level i5, 16gb ram en 128GB RAM.

Ook bij mij resteert de vraag, waarom de i7? die is volgensmij 250 euro duurder en levert niet echt veel betere performance..
Pas op met de 128GB SSD, denk daar goed over na voordat je besluit daarmee toe te kunnen. Mijn mid 2011 MBA heb ik destijds geconfigureerd met 256GB en daar ben ik ruim vier jaar later nog blij om/mee(!).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
Grin schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:44:
[...]

Pas op met de 128GB SSD, denk daar goed over na voordat je besluit daarmee toe te kunnen. Mijn mid 2011 MBA heb ik destijds geconfigureerd met 256GB en daar ben ik ruim vier jaar later nog blij om/mee(!).
Bedankt voor de tip! Ik had hiervoor ook een 128gb SSD, Maar die kreeg ik niet voller dan 60gb.. Al mijn games en grotere bestanden heb ik op mijn computer thuis met 3x 1tb hardeschijven

Toch bedankt voor het nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:11

Grin

Ride si sapis.

Graag gedaan! OS X en de daarbij behorende basis apps -een office pakket, etc- zijn gelukkig niet zo groot. Als je een beetje rustig aan doet hou je daarna nog 100GB over voor overige zaken/data; dat kan in vele scenario's prima volstaan.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
Grin schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:01:
Graag gedaan! OS X en de daarbij behorende basis apps -een office pakket, etc- zijn gelukkig niet zo groot. Als je een beetje rustig aan doet hou je daarna nog 100GB over voor overige zaken/data; dat kan in vele scenario's prima volstaan.
Precies, buiten het office pakket, Sublime Text 3, en Android studio gebruik ik sowiso niet heel erg veel andere tools op mijn laptop, 128 GB is genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
TheReenseM schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:13:
[...]

Ik zie net dat die variant E2.449,- kost. Dus je moet dan wel heel erg graag een 13" willen hebben, want voor E350 mee heb je dan een groter scherm, veel betere CPU en dGPU en nog steeds die 16GB en 512GB. Het performance verschil is echter wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
supersnathan94 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:10:
[...]

Ik zie net dat die variant E2.449,- kost. Dus je moet dan wel heel erg graag een 13" willen hebben, want voor E350 mee heb je dan een groter scherm, veel betere CPU en dGPU en nog steeds die 16GB en 512GB. Het performance verschil is echter wel enorm.
Zit wat in. Maar ik vind 15" te groot voor een laptop om even snel mee te nemen. Met mijn 2013 editie had ik ook nul problemen met de snelheid van de machine.

Dit is uiteraard 100% persoonlijk, toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
TheReenseM schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Zit wat in. Maar ik vind 15" te groot voor een laptop om even snel mee te nemen. Met mijn 2013 editie had ik ook nul problemen met de snelheid van de machine.

Dit is uiteraard 100% persoonlijk, toch bedankt!
Uiteraard Is deze snel zat ja, maar als portabiliteit een punt is dan snap ik dat de 13" dan beter is. De 15" is echt wel een stuk zwaarder. De 5557U is echter niet opgewassen tegen de 4870HQ (8600 vs 13200 Geekbench score). Dus daarom vind ik het dan die extra 350 nog wel waard. Ik ben van 13" juist overgegaan naar 15" in 2012, omdat het anders gewoon te klein was om mee te kunnen werken voor wat ik er mee doe, maar dat is nu met de retina schermen natuurlijk niet meer zo'n issue door de scaling die je kan toepassen naar hogere resoluties.

Uiteindelijk heb ik er ook maar een 11,6" air bij gekocht om snel mee te kunnen nemen. De 15" is dan wel fiks groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Mijn overweging om voor 13" te gaan is gewicht en formaat.
Ik heb een 15" HP ProBook doorgeschoven omdat die in de praktijk veel te zwaar is om hem de hele dag mee te zeulen. De 15" rMBP is niet veel lichter dan de HP, dus daarom voor mij geen optie.

Of de i7 helemaal z'n geld waard gaat zijn is natuurlijk afwachten, maar vooral omdat je achteraf niks meer kunt uitbreiden heb ik dat gokje gewaagd. Compleet met AppleCare en TB-GB adapter heb ik zo'n €2462 naar Apple mogen overmaken (via Slim.nl partnershop besteld).

Relax. nothing is under control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit mijn eigen ervaring. Je moet altijd kopen als je niet kunt wachten. Ik wilde eigenlijk in 2014 wachten op een MacBook Pro met Thunderbolt 3 en Skylake. Maar ja die zijn er vandaag de dag nog niet en ik heb ondertussen anderhalf jaar veel plezier een 15 inch MacBook pro. En ik heb ondertussen heel wat projecten mee gemaakt, dat was het wachten echt niet waard geweest. Dan had ik 2 jaar lang gewacht. Ondertussen heb ik meer kunnen doen(want de hardware die ik nu heb is beter en sneller wat ik daarvoor had).

15 inch is echt een krachtpatser, het is best licht in je tas maar qua formaat is het minder compact dan de 13 inch. De 13 inch is lichter en compacter, maar de 15 inch MacBook pro retina is even zwaar als de vorige 13 inch MacBook Pro. Hij is best licht voor zijn formaat. Maar je moet wel een tas hebben waarbij 15 inch past. Dat is niet elke tas. (zoals de normale Eastpaks, daar past die maar net in).
Pagina: 1