Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfnl2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07-2024

gandalfnl2000

I'm UniQue, just Like you

Topicstarter
De prijzen van de nieuwe telg in de line-up van Apple's tablet zijn wat mij betreft te rechtvaardigen. In dollars wel te verstaan. In Euro's vind ik de tendens die gaande is ronduit belachelijk.

Enkele adviesprijzen die op dit moment gehanteerd worden van dollar naar Euro's.

On-line games (XBL) kosten $60,00 naar €70,00
Sonos Playbar $699,00 naar €799,00
iPad Pro 9.7 inch vanaf $599,00 naar €689,00 (wat omgerekend $772,00 is)

De dollar prijs is niet substantieel veranderd met de periode dat US producten 1 op 1 werden omgerekend.
Waarom word de iPad Pro 9.7 inch dus niet voor €599,00 verkocht?

Ik zelf wilde er 2 kopen om onze iPad 4's te vervangen maar moet er nu toch wel even over nadenken. Het voelt voor mij een beetje als een rip-off.

Het zou mij ook niet verbazen als de prijs toch snel zou zakken naar €599,00 als blijkt dat veel gebruikers hetzelfde idee hier over hebben? Wat vinden jullie van deze ontwikkeling terwijl de Dollar nog steeds goedkoper is dan de Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
prijzen in de VS worden volgens mij vaak zonder btw vermeld, omdat iedere staat een andere belastingtarief heeft.

http://www.town-usa.com/statetax/statetaxlist.html

De euro-dollar verhouding is wel degelijk in het nadeel van de euro veranderd. Ergens tijdens die Griekse bankencrisis is de Euro eind 2014 ontzettend in waarde gedaald. ongeveer 1,5 dollar naar waar we nu zitten; 1,1 dollar.

Daarnaast ben ik het niet met je eens dat die prijs gerechtvaardigd is in Dollars. Het is praktisch een ipad Air, met een iets snellere processor en de mogelijkheid om die veel te dure pen en toetsenbord te gebruiken. Ik was ook van plan om eindelijk over te gaan naar de ipad pro vanwege het formaat, maar die 2GB houdt me nu toch echt tegen.

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In het ipad/apple event topic liep het onderwerp al, even lezen en je weet de ervaringen/uitleg etc.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Hoezo geen substantieel verschil? In mei 2011 was 1 euro ongeveer 1.48 dollar waard, vandaag de dag is dat 1.12 dollar. Dat is al een verschil van meer dan 32%. Bereken je de huidige prijsverschillen dan kom je uit op op verschillen van 31%, 28% en 29%.

Daarbij, zoals kapa al zegt, zijn er belastingen die vaak niet meegerekend worden in de VS.

Dat deze iPad Pro duur is, goh, het is een Apple product, wat verwacht je anders?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat je niet moet vergeten is dat de dollarprijs zonder BTW is, dat maakt het verschil al een stuk minder. Daarnaast heb je in NL ook nog extra kosten zoals de thuiskopieheffing en recyclingbijdrage. Dus nee, de prijs zal niet snel veranderen, tenzij de koersen dramatisch wijzigen (positief of negatief).

Dit is een discussie die al veelvuldig is gevoerd, nu en in het verleden. Nog een topic over dit onderwerp is wat teveel van het goede, dus deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.