• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 08:03
heb een htpc voorzien van windows 10 en als moederbord een asus m3a78 pro. Na een windows update bleef het systeem hangen en is de stroom eraf gehaald. Nu krijg ik het ding niet meer opgestart, ik kom niet in de veilige modus of bios heb via usb een boot geprobeerd dit lukt ook niet en ook niet via de dvd.
Na het inschakelen komt de stroom op het moederbord zie de lampjes branden, ventilators gaan draaien, de dvd gaat aan echter de harde schijf toont geen teken van leven, er zitten 2 harde schijven in.
Deze heb ik inmiddels losgekoppeld en een andere harde schijf erin gezet maar niks..het systeem start niet op en ik kom helemaal nergens in. help.....
tips?

Verwijderd

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Post verder even de volledige specificaties.

• fv12
500 gb samsung harde schijf 7200 rpm
1000 gb samsung harde schijf
team elite 1 gb ddr II 800Mhz 2x
asus m3a78 pro
videokaart radeon hd 6570 16g ddr3

lampje op moederbordt springt aan dvd geeft teken van leven ventilators draaien dus voeding werkt correct ga ik vanuit

• fv12
geheugen en videokaart eruit gehaald geen piepjes etc....vrees dat het moederbord rip is.....

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Zet even je specificaties netjes neer, dat je maar 1g ram geheugen hebt lijkt me sterk. Dat alles draait betekent niet dat je voeding naar behoren werkt. Een deel van je 24 pin kabel kan ook kaduuk zijn gegaan, is maar een voorbeeld. Plug 1 stick ram erin en kijk dan even verder zonder onnodige randapparatuur.
Maar begin eerst even met al je specificaties correct op te schrijven. Hoe het er nu uit ziet lijkt het alsof je geen cpu hebt namelijk..

• fv12
behuizing silverstore nox media
cpu amd dual core E5200+.
2 keer 1 GB dual channel geheugen van team extreem
500 gb harde schijf samsung,sata2,seagate barracuda.
1000 gb samsung harde schijf
dvd rw sata2,dual layer.
asus m3a78 pro
videokaart radeon hd 6570 16g ddr3
draaiend op windows 10

zoals medegedeeld tijdens updaten bleef het systeem hangen en start nu niet op. de harde schijven tonen geen enkel teken van leven. deze heb ik vervangen door een andere harde schijf maar ook dit levert niks op

heb ondertussen diverse onderdelen zoals cpu intern geheugen videokaart harde schijven batterij losgekoppeld en weer aangesloten echter zonder resultaat

• robogeeka
Waneer heb je deze cpu op het mobo geplaatst? En heeft het daarvoor gewerkt?

Want volgens mij klopt je cpu voor geen meter. Een e5200 is naar mijn weten een pentium processor can intel lga 7xx daarnaast heeft jouw videokaart niet 16g vram..

pricewatch: Asus EAH6570/DI/1GD3(LP)
pricewatch: Intel Pentium Dual-Core E5200 Boxed
pricewatch: Asus M3A78 Pro

Kun je foto's van alles maken?

• fv12
ik heb dit systeem sinds 2009 en altijd gedraaid al een zonnetje
pricewatch: Sapphire Radeon HD 6570 2GB DDR3 is de videokaart

• robogeeka
Is dit:http://tweakers.net/pricewatch/144777/amd-athlon-64-x2-5200+-boxed.html misschien jouw cpu? En wat voor voeding heb je?

• fv12
ja dat is mijn cpu
cooler master RS-390-PMSP-A3 is de voeding

Verwijderd

fv12 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:01:
lampje op moederbordt springt aan dvd geeft teken van leven ventilators draaien dus voeding werkt correct ga ik vanuit
Ik niet, het zegt namelijk totaal niets over leverbaar vermogen.
Verder is jouw systeem al 6 jaar oud en is de kans groot dat er onderdelen gaan hemelen.
Om dat uit te sluiten kun je de troubleshooter die ik al gelinkt heb doornemen.
Post duidelijk wat je gedaan hebt en wat het resultaat was.
Op deze manier wordt het natte vinger werk, zo kom je nergens.

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding. Je huidige voeding kan slechts 216w op 12v leveren wat bedroevend weinig is voor een zogenaamde 390w voeding. Ook is de kwaliteit niet al te best en door de wirwar van kabels in de voeding door het afwijkende design is de koeling ook niet optimaal. Ik heb het idee dat hij aan z'n eindje is. Een test http://www.anandtech.com/show/2697/6 waarin ook vermeld wordt dat de voeding bij 80% belasting de geest gaf, wat ook al een indicatie van de kwaliteit, of het gebrek daaraan, is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:26:
Een test http://www.anandtech.com/show/2697/6 waarin ook vermeld wordt dat de voeding bij 80% belasting de geest gaf, wat ook al een indicatie van de kwaliteit, of het gebrek daaraan, is.
Dat klopt, ik heb een voeding uit die serie gehad. Zwaar belazerd.....

• robogeeka
Mag ik dan nu nogmaals vragen om een compleet lijstje van al je componenten? Ik heb de meeste info losgepeuterd. Zet nu alle juiste componenten in een lijstje, met wat je allemaal al geprobeert hebt, maar hoogst waarschijnlijk is het een kaduuke voeding die mogelijk ook jouw mobo heeft gesloopt.
Pagina: 1