Upgraden of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shickm
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-10 23:44
Mijn vraag

Beste mede Tweakers, Ik zit een beetje in dubio, Wel of niet vernieuwen, of alleen mijn videokaart of toch alles maar.
Dit omdat mijn pc afentoe vast loopt ik denk zelf dat dit de VGA is en die zie dit probleem ook bij meerdere mensen naar voren komen op verschillende forums.
Moet ik alleen m'n VGA upgraden of toch maar overstappen naar een Intel setje.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik draai op win10, Daarbij speel ik World of warcraft, En wil misschien toch ook wel Division proberen.
Maar Heb nu met mijn huidige kaart wat problemen met WoW, Maar begreep van meerdere forums dat dit echt aan de kaart lag. Als er een pull word gedaan aan het begin van de raid dan heb ik de eerste 20 seconden een heel grote fps spike en kan ik gewoon niks. Het geluid gaat wel door. En afentoe loopt de pc vast en dan word het beeld zwart en krijg ik een soort scherend geluid en start hij opnieuw op.
Hardware Setup:

CPU : AMD FX-8350 Black Edition
Mobo: MSI 970 Gaming
VGA: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G LE
Geheugen: 8 GB Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8R
HDD: 1x Crucial MX100 256GB 1x OCZ Agility 3 120GB
PSU: SeaSonic M12II EVO 520 Bronze

Zoals hierboven al vermeld. Ben ik er zelf niet helemaal uit.....
Heb al een beetje zitten kijken naar I5 cpu's en setjes maar om eerlijk te zijn draait de boel best ok. Maar hoor graag jullie mening.

Groetjes

[ Voor 61% gewijzigd door Shickm op 23-03-2016 17:07 . Reden: Had per ongeluk al gepost zonder op te letten. Nu is alles toegevoegd ]

Beste antwoord (via Shickm op 23-03-2016 20:16)

Verwijderd

Wat zijn de temperaturen van cpu, mobo en graka?
Welke cpu koeler gebruik je?
Welke behuizing en hoeveel in- en outtake fans?

WOW is cpu bound en heel erg afhankelijk van de singlethread prestaties en dat is nou net niet het sterkste punt van een AMD cpu. In http://www.anandtech.com/bench/CPU/62 staat de FX8350 net boven een Pentium en onder een i3.

Een R9 380 zal overigens weinig aan de prestaties toevoegen tov een R9 270X icm een FX8350.

De voeding verdenk ik niet (een defect kan altijd) aangezien de voeding pas sinds 2,5 jaar op de markt is. Mocht deze wel defect zijn dan heb je nog garantie. Test eens met een andere voeding als deze voor handen is.

Hoe zit het met de OCZ ssd, is deze nog een beetje fris? Deze komt nog uit het tijdperk dat ssd's van OCZ van bedenkelijke kwaliteit waren. Laat er eens een diagnose op los http://crystalmark.info/download/index-e.html.

Alle reacties

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Wat...? Wat zijn je systeemspecs, wat voor monitor gebruik je? Je VGA upgraden? Je bedoelt een nieuwe videokaart kopen? Wat wil je nu precies...

Als je nu eerst eens de vragen beantwoordt die in je beginpost stonden en die jij verwijderd hebt, dan kunnen wij je ten minste helpen.

EDIT: zie je edit nu, excuus, wacht de update af.

[ Voor 11% gewijzigd door MightyPenguin op 23-03-2016 16:54 ]

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Shickm
Bedankt maar het is nu aangepast. Mijn excuses er ging even iets mis.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Al zou je al naar een R9 380(X) gaan zou je in sommige gevallen al grote performance winst merken. Echter ... een "upgrade" van GPU gaat geen vastlopers verhelpen (eerder het tegenovergestelde). Mogelijk loopt je voeding op zijn laatste beentjes of is de pc weer eens toe aan een herinstallatie. WoW moet, met de juiste settings en dus fatsoenlijk schone pc, ook geen probleem zijn voor een 8350+270+8GB.

Voordat je geld uitgeeft zou ik een herinstallatie doen. Als dat niet helpt voeding specificaties hier droppen.

De meeste mensen deugen!

• Shickm
Cassius schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:17:
Al zou je al naar een R9 380(X) gaan zou je in sommige gevallen al grote performance winst merken. Echter ... een "upgrade" van GPU gaat geen vastlopers verhelpen (eerder het tegenovergestelde). Mogelijk loopt je voeding op zijn laatste beentjes of is de pc weer eens toe aan een herinstallatie. WoW moet, met de juiste settings en dus fatsoenlijk schone pc, ook geen probleem zijn voor een 8350+270+8GB.

Voordat je geld uitgeeft zou ik een herinstallatie doen. Als dat niet helpt voeding specificaties hier droppen.
Bedankt voor je antwoord, Ik had al het gevoel dat mijn CPU en Mobo + Mem wel goed genoeg waren en merk hier verder om eerlijk te zijn ook geen problemen mee tot ik een beetje ga gamen, De vastlopers zijn ook sporadisch en niet te plannen. 95% van de tijd in WoW heb ik ook geen enkel probleem alleen bij Boss-Pulls tijden het raiden. Installatie is vrij recent (Halverwege februari). Drivers van de GPU zijn eergisteren opnieuw geinstalleerd met hiervoor eerst een DDU uit te voeren.

Qua specificaties kan ik niet meer vertellen over dat het een SeaSonic M12II EVO 520 Bronze is.

Verwijderd

Ja denk dat je een nieuwe voeding zou moeten aanschaffen misschien zou het door de voeding komen dat hij vast loopt op sommige momenten

• Shickm
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:27:
Ja denk dat je een nieuwe voeding zou moeten aanschaffen misschien zou het door de voeding komen dat hij vast loopt op sommige momenten
bedankt voor je reactie. wat kan je me aanraden?

[ Voor 107% gewijzigd door Shickm op 23-03-2016 19:42 ]

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

WOW is cpu bound en heel erg afhankelijk van de singlethread prestaties en dat is nou net niet het sterkste punt van een AMD cpu. In http://www.anandtech.com/bench/CPU/62 staat de FX8350 net boven een Pentium en onder een i3.

Een R9 380 zal overigens weinig aan de prestaties toevoegen tov een R9 270X icm een FX8350.

De voeding verdenk ik niet (een defect kan altijd) aangezien de voeding pas sinds 2,5 jaar op de markt is. Mocht deze wel defect zijn dan heb je nog garantie. Test eens met een andere voeding als deze voor handen is.

Hoe zit het met de OCZ ssd, is deze nog een beetje fris? Deze komt nog uit het tijdperk dat ssd's van OCZ van bedenkelijke kwaliteit waren. Laat er eens een diagnose op los http://crystalmark.info/download/index-e.html.

• Shickm
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:01:

Bedankt voor je informatie,

Mijn CPU Cooler is een Corsair H55i met op de Rad, 2x Corsair Air Series SP120 in push pull config en uitblazen aan de achterkant van PC, Aan de voorkant heb ik 2 dezelfde fans voor inblazende lucht,
Temp ga ik even nakijken.

Nogmaals bedankt
Groetjes

Verwijderd

Is de cpu ook nog overklokt?
Pagina: 1