Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop studie

Pagina: 1
Acties:

• Teamdsp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2023
Hoi mede Tweakers !

Voor school ben ik opzoek naar een laptop !
Wat ga ik met de laptop doen ? Aller eerst ga ik er niet op gamen. Het is puur voor school. De opleiding is Commercieel technicus hierin maak ik Inventor modellen en teken ik cad. Ook gebruik ik de software van Festo. Pneumatics / Hydraulics. Inventor assemblies zijn niet extreem groot. Het is wel de bedoeling dat ik de laptop ook voor mijn volgende opleiding kan gebruiken dit is de opleiding technische bedrijfskunde. School carrière gaat ongeveer nog 5 jaar duren. De laptop wil ik in de periode goed kunnen gebruiken.

Wat is je budget? €800-€1000
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Zie bovenstaande

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja vooral veel naar school. Ik hoef geen extreem lichte te hebben. Dit zijn consesies die je moet maken.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Als het maar goed is
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. De 6700hq processor spreekt mezelf erg aan ! Is geen must. SSD mag maar zet ik er net zo lief zelf in.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik vind het erg lastig !

Grt Dex

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Beste prijs/kwaliteit is naar mijn mening momenteel de pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701). Deze heeft als het goed is slechts tot morgen 70 euro korting. Samen met een VIP-code die je bij Dell kunt krijgen, kost de laptop uiteindelijk 836 euro inclusief verzenden. Dus je moet er wel snel bij zijn, mocht je hem willen. Ik heb hem zelf ook besteld. Er zitten wat nadelen aan uiteraard, maar zo'n krachtige machine is echt nergens te krijgen voor die prijs (i7-6700HQ en een GTX 960M). Enkele nadelen: niet de allerbeste kleurweergave en helderheid (zoals bij zoveel 'goedkopere' laptops), niet de beste trackpad, plastic behuizing, iets zwaarder dan gewenst, geen ssd (wel leeg M.2 slot ter uitbreiding). Ik heb er een topic voor geopend waarin ook wat links naar reviews te vinden zijn. Zie [Ervaringen] Dell Inspiron 15-7559 (Skylake). Ik concludeer uit de reviews dat het gewoon een prima ding is. Ik wilde eerst een XPS 15 halen, die naar mijn mening een van de beste van het moment is, maar dat is meteen even 600 euro erbij. Voor een laptop die bijna perfect is, zul je helaas je budget zo ongeveer moeten verdubbelen dus.

Verder zijn er natuurlijk wel opties. Kijk eens in de Pricewatch naar laptops met een i5/i7 5xxxHQ of 6xxxHQ processor, die volstaan allemaal. Als videokaart volstaat de gehele GTX 9xxM serie lijkt me. :) Maar ik denk dat de meeste <1000 euro laptops daarvan niet kunnen opboksen tegen die Dell.

[ Voor 15% gewijzigd door JoepD op 23-03-2016 22:57 ]

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-11 12:58
Ik sluit me volledig aan bij die vent hierboven :)

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• Teamdsp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09-2023
Dank voor jullie reacties !

Ik zit tussen 2 laptops in

Nummer 1 pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)

Nummer 2 de pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T

Nu heeft de dell een grotere accu en de asus ddr 4 en pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701). en een upgrade tot 32gb ram is mogelijk. Ook is de asus voorzien van meer high speed usb poorten. Daar in tegen trekt het design van de dell me meer. Lastig Lastig (Ik heb sinds gisteren een vip code van dell) Dus 899 voor de dell en 954 voor de asus heb een offerte liggen.