Toon posts:

iPhone upgrade -> beperkte apps/data restoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:48
Mijn vraag
Ik upgrade voor het eerst naar een nieuwer model iPhone, in dit geval van de 5S naar de 6S Plus. Niet alle data van de 5S wil ik op mijn 6S+ hebben dus ik maak geen volledige backup (nu heeft iCloud daar ook niet genoeg ruimte voor). Het belangrijkste is dat mijn Whatsappgesprekken en data van wat losse apps overgezet worden, en eventueel de foto's library. Werkt het zo dat ik op mijn 5S deze zaken kan aanvinken om te backuppen, dit naar iCloud doen, waarna ik bij setup van mijn 6S+ aangeef van een backup te herstellen in plaats van 'm als nieuwe iPhone te gaan gebruiken? M.a.w. wordt dan alleen teruggezet wat ik initieel heb aangevinkt op een verder verse installatie? Een detail is dat de 5S op iOS 8 draait en de 6S+ natuurlijk op 9. Geeft dit issues?

Is het verder mogelijk om een backup eventueel in delen te restoren? Mijn foto's library is bijvoorbeeld al over de 5GB, wat de hoeveelheid ruimte op mijn iCloud is. Of moet ik dan sowieso via iTunes werken? Kan ik via iTunes aangeven welke apps ik gebackuped/restored wil hebben of maakt die per definitie een volledige backup?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard bij Apple support de artikelen m.b.t. backup & restore gelezen. De globale werkwijze is mij duidelijk, echter de vragen die ik heb heb ik geen antwoorden op gevonden.

Backup https://support.apple.com/en-us/HT203977
Restore https://support.apple.com/en-us/HT204184

Ik weet dat ik simpelweg kan gaan proberen en vanzelf kan ontdekken hoe het werkt, maar ik doe het liever in één keer goed. Vandaar mijn hoeveelheid vragen. :)

Alvast bedankt voor een reactie!

Alle reacties

• supersnathan94
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23-11 20:56
Je kan in het voorkeuren paneel van icloud op je telefoon aangeven welke apps wel of niet gebackupped moeten worden. Daarmee maak je een specifieke back-up voor alleen die apps.

• Recrush
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:48
Dat is dus waar ik al achter was. Maar niet of ik eerst apps kan resteren en daarna m'n foto library, of hoe het werkt via iTunes.

• Oppernerd
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 26-11 22:27
ITunes maakt een 1 op 1 backup. Via iCloud kan je gedeeltelijk maken.

Binnen WhatsApp kan je een Back-up van je gesprekken maken, maar ik geloof dat dat dan via iCloud wordt opgeslagen (not 100% sure).

Er is trouwens een workaround voor foto's buiten de 5gb iCloud limiet. Je kan bijvoorbeeld met photo sharing een map met jezelf delen. Alle foto's die je daarin zet wordt opgeslagen in iCloud, en gaat niet van je 5gb limiet af.

En herstellen via iCloud zet idd de dingen terug die je in je iCloud backup opgeslagen hebt.

Als laatst, moet de back-up van iOS 8 naar iOS 9 geen probleem geven. Andersom wel. Om er zeker van te zijn kan je ook beide toestellen updaten natuurlijk.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Maak je toch gewoon een 1:1 Back-up via iTunes en verwijder je daarna de apps die je er niet meer op zou willen?

Of je verwijderd op voorhand wat je niet op de nieuwe wilt. Net zo makkelijk ;)
Oppernerd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:25:
Als laatst, moet de back-up van iOS 8 naar iOS 9 geen probleem geven. Andersom wel. Om er zeker van te zijn kan je ook beide toestellen updaten natuurlijk.
Hij gaat naar een 6s plus. Die is er niet geweest met 8.x

[Voor 65% gewijzigd door Donstil op 23-03-2016 19:17]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee