Hallo allemaal
alvast bedankt voor de hulp.
Mijn DVI kabel begon een beetje oud te worden (of de aansluiting, geen idee, er staat in elk geval vrij veel spanning op beiden). Dus ik heb hem vervangen voor een displaypoortkabel. Nu krijg ik geen beeld over de displaypoort kabel. bij het inpluggen krijg ik wel een geluidje te horen dat er contact is,
Mijn vraag is hoe ik wel beeld krijg over de DP kabel. Ik lees via Google dat er veel issues mee zijn.
Wat heb ik geprobeerd?
- kabel opnieuw inpluggen
- stroom van monitor afgehaald en even gewacht (was een tip via Google)
- Beeldscherminstellingen gereset
- Computer opnieuw opgestart
- Gekeken in device manager of ik issues kon vinden
- Een beetje lopen spelen met de source van het beeldscherm
Het kan natuurlijk zijn dat de kabel DOA is, maar omdat er meer issues mee zijn twijfel ik daaraan.
Wat specs:
i7 4770
Asus z-97k
Sapphire R9 290
4 x 4GB Corsair vengeance DDR3 1600mhz
Corsair AX850 (I know, overkill)
Edit: Het type monitor is ook nuttig--> Dell 3008 WFP
Het lijkt me sterk dat behuizingen, dvd speler en harde schijven invloed hebben...
Ik heb niet echt opties om de kabel ergens anders te testen... Mn laptop heeft alleen HDMI, playstation 3 ook...
alvast bedankt voor de hulp.
Mijn DVI kabel begon een beetje oud te worden (of de aansluiting, geen idee, er staat in elk geval vrij veel spanning op beiden). Dus ik heb hem vervangen voor een displaypoortkabel. Nu krijg ik geen beeld over de displaypoort kabel. bij het inpluggen krijg ik wel een geluidje te horen dat er contact is,
Mijn vraag is hoe ik wel beeld krijg over de DP kabel. Ik lees via Google dat er veel issues mee zijn.
Wat heb ik geprobeerd?
- kabel opnieuw inpluggen
- stroom van monitor afgehaald en even gewacht (was een tip via Google)
- Beeldscherminstellingen gereset
- Computer opnieuw opgestart
- Gekeken in device manager of ik issues kon vinden
- Een beetje lopen spelen met de source van het beeldscherm
Het kan natuurlijk zijn dat de kabel DOA is, maar omdat er meer issues mee zijn twijfel ik daaraan.
Wat specs:
i7 4770
Asus z-97k
Sapphire R9 290
4 x 4GB Corsair vengeance DDR3 1600mhz
Corsair AX850 (I know, overkill)
Edit: Het type monitor is ook nuttig--> Dell 3008 WFP
Het lijkt me sterk dat behuizingen, dvd speler en harde schijven invloed hebben...
Ik heb niet echt opties om de kabel ergens anders te testen... Mn laptop heeft alleen HDMI, playstation 3 ook...