Displaypoort geeft geen beeld - DVI wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11-2025
Hallo allemaal

alvast bedankt voor de hulp.

Mijn DVI kabel begon een beetje oud te worden (of de aansluiting, geen idee, er staat in elk geval vrij veel spanning op beiden). Dus ik heb hem vervangen voor een displaypoortkabel. Nu krijg ik geen beeld over de displaypoort kabel. bij het inpluggen krijg ik wel een geluidje te horen dat er contact is,

Mijn vraag is hoe ik wel beeld krijg over de DP kabel. Ik lees via Google dat er veel issues mee zijn.

Wat heb ik geprobeerd?

- kabel opnieuw inpluggen
- stroom van monitor afgehaald en even gewacht (was een tip via Google)
- Beeldscherminstellingen gereset
- Computer opnieuw opgestart
- Gekeken in device manager of ik issues kon vinden
- Een beetje lopen spelen met de source van het beeldscherm

Het kan natuurlijk zijn dat de kabel DOA is, maar omdat er meer issues mee zijn twijfel ik daaraan.

Wat specs:
i7 4770
Asus z-97k
Sapphire R9 290
4 x 4GB Corsair vengeance DDR3 1600mhz
Corsair AX850 (I know, overkill)

Edit: Het type monitor is ook nuttig--> Dell 3008 WFP

Het lijkt me sterk dat behuizingen, dvd speler en harde schijven invloed hebben...

Ik heb niet echt opties om de kabel ergens anders te testen... Mn laptop heeft alleen HDMI, playstation 3 ook...

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05

Nemesizz

Untouchable

Zit er ook stof op de contactpunten van de displaypoort op de videokaart?

Merk zelf bij een paar videokaarten met DP (die ik nog nooit gebruikt heb) dat er na een paar jaar toch wel stof in de connector komt, kan zijn dat die daarom niet goed contact maakt.

• Dynion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-11-2025
Hey

Bedankt voor je reactie. Ik heb de posten even gecontroleerd en uitgeblazen. Geen succes.

Ik heb wel de drivers geïnstalleerd maar hoewel de displaypoort driver succesvol installeert verder geen succes. Het beeldscherm staat dan 2 keer in apparaatbeheer (1x dvi, 1x displaypoort)

Iemand ideeën? :/ zou wel fijn zijn als iemand een oplossing kan bieden, ik heb niet echt ideeën meer... :?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ook al eens getest met eerst alle stroom eraf (pc en beeldscherm) dan beeldscherm af en dan pas de pc aan. Input moet op het beeldscherm natuurlijk ook DP zijn.
Ik ga er van uit dat je de DP op je 290 hebt aangesloten? :P

Wel handig om te melden, hoe lang is je kabel?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

Milmoor

Footsteps and pictures.

Probeer iemand anders te vinden met werkende DP. Ligt het aan de monitor, de kabel of de pc?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.