Welk type mediaspeler heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:13
Ik zoek een?
Mediaplayer

Wat is je budget?
Rond de €50

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een Synology Nas die zijn standaard taken prima uitvoert maar niet is geschikt om video te transcoderen. Ik zoek daarom een mediaplayer die ik kan verbinden met mijn Nas en de transcoding taken overneemt.De Nas hoeft zodoende alleen maar te streamen naar de mediaplayer en die laatste moet alle de meest gangbare formaten kunnen afspelen. De speler zelf hoeft geen 4K contetnt af te spelen, alleen full HD. Wellicht dat het een vereiste is dat ik Plex gebruik als server op mijn Nas en als player op de mediaplayer. Daar ben ik nog niet helemaal uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn wat dit betreft tal van opties. Een crhomecast zou dit moeten kunnen, alleen weet ik uit ervaring dat deze nog wel eens last heeft met bepaalde videoformats. Een Apple TV zou dit zeker kunnen, maar vind ik iets te prijzig.
Ik heb zelf een PS4 met daarop Plex, helaas merk ik dat diverse video's daar niet op kunnen worden afgespeeld.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb vorig jaar nog een mediaplayer gehad van Minix Neo X8 die zou naar mijn idee dit ook prima kunnen, maar vond het zelf geen ideale speler ivm Android

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Zou een Raspberry Pi 2/3 dit niet kunnen?
het heeft zijn voor en nadelen, maar ik denk dat je voor €50 niet veel beters kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:13
Zou ook en alter actief kunnen zijn. Kan ook mijn budget wat verhogen natuurlijk

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:06
Ik begrijp dat verhaal over een mediaspeler en transcoderen niet.
Je zoekt volgens mij iets dat alles kan afspelen zodat je überhaupt niet meer hoeft te transcoderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met dit budget kun je niet op de Raspberry Pi heen. Ideaal als mediastreamer en dat voor een kleine prijs.

Verder een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Toevallig zat ik van de week nog naar kosten te kijken rondom "mediaplayer" en mijn voorkeur ligt bij Kodi. Even afgezien van de enorm open deur om inderdaad een Pi in te zetten, kwam ik ook nog iets anders tegen wat wel binnen je budget zou vallen maar waarvan ik persoonlijk nog geen info/experience heb en dat is een player die op Amazon te krijgen is onder de zoekterm "Bros Unite MXQ Amlogic S805".
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xMElKDE4-EQ]
^ korte impressie door de site WirelessHack

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 24-03-2016 07:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
heb zelf ook een MXQ Amlogic S805. Prima apparaat, gebruik het met veel plezier icm met een NAS. De TS heeft zelf alleen geen goede ervaring met een android TV doos.

Nu is het wel zo dat voor deze android doos OpenElec beschikbaar is. Dan heb je gewoon een kale Kodi speler erop staan, zonder android. Dan heb je dus bijna een Pi in een 'fancy' doosje.

Voor 50 euro zijn dit eigenlijk je enige twee opties. Welke het beste is weet ik niet en denk dat het niet veel uit maakt, maar eerder persoonlijk is.

Wil je puur HTPC ervaring icm Kodi -> Pi
Wil je HTPC + veel andere dingen -> Android doosje

Let er bij een android doosje wel goed op welke je koopt. Er zit heel veel verschil in.

Overigens zie ik geen reden om je budget te verhogen. Een Pi of android tv biedt een prima oplossing icm een NAS en een duurdere oplossing biedt echt nauwelijks meerwaarde IMHO
Pagina: 1