Volgens mij ben je met iets te veel enthousiasme aan het werk gegaan! Zeker als je er nog niet veel verstand van heb is het belangrijk om rustig te werk te gaan. Je kan er ook wel van uit gaan dat er zelden ruwe kracht nodig is. Als je merkt dat iets dus niet helemaal lekker zit, bekijk het dan nog eens rustig. Doe het stap voor stap en bekijk wat video's, lees wat forums, voordat je zelf aan de slag gaat. Daar heb je nu natuurlijk helemaal niks meer aan, maar maak er wel een leermoment voor de eventuele volgende keer van.
Als ik dit zo hoor, dan heb ik ook het vermoeden dat de pinnetjes van de CPU socket inderdaad zijn beschadigt. Ik denk dat het niet verstandig is als je gaat proberen dit zelf te repareren en in het proces vervolgens je CPU om zeep te helpen. Volgens mij gaf je aan dat er iemand je nog komt helpen, wellicht dat hij kan inschatten of de socket inderdaad beschadigd is. Anders zou ik denk ik het verhaal (iets genuanceerder) voorleggen aan de partij waar je het moederbord heb aangeschaft, garantie zal je in dit geval niet krijgen, maar wellicht kunnen ze het repareren of krijg je wat korting voor een nieuw exemplaar.
Succes en hou ons op de hoogte