Wat is er naar de gaar?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe PC gebouwt met een aantal oude onderdelen uit mijn PIII

Ik heb ook 2x128 MB overgeplaatst.

1xSiemens
1xSpectec

Iedere haverklap loopt reboot mijn systeem in windhoos met die spectec in mijn bank, alleen met die siemens is er nix aan de hand en loopt het soepel, niet normaal meer.

Ik hoor jullie al zeggen: Geheugenprob.

(In voorgaande PC was ie perfect, en werk netjes met polsbandjes tijdens overzetten)

ALs ik van die speciale programmaatjes gebruik om mijn geheugen te testen (met bootflop) dan zeggen die proggy's dat er nix aan de hand is.

Wie helpt?

20*350ZO45°

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53

Gambit

Loopt ie ook vast als je alleen die spectec gebruikt?

Zo ja is die dimm gaar, zoniet kunnen de twee dimms niet met elkaar overweg.

If it is alive it can be killed

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
JA, dat kan ik morgen ook effe proberen, maar ik heb ze in een ander systeem al een half jaar met elkaar draaiend gehad (zeer goed zelfs)

20*350ZO45°

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Modules een keer omdraaien kan vaak ook helpen

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:54 schreef Super Cow het volgende:
Modules een keer omdraaien kan vaak ook helpen
Jah, net als die figuur die zijn geheugen verkeerd om in de bank plaatste |:( (die heeft pbl een grote hamer gebruikt), waarna er een vreemd geurtje vanaf kwam toen deze persoon probeerde te booten :D !

Maar jij bedoeld waarschijnlijk het omwisselen van de modules ;) !

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
ff contactpunten goed schoonmaken met een gum, en daarna schoonvegen wil ook wel eens helpen. en verschillende banken uitproberen uiteraard.

ff met cas instellingen in bios spelen wil ook wel eens helpen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb nu het "kapotte" spectec reepje zonder Siemens erin zitten, lijkt er dus op dat ie niet kapot is, misschien kunnen de reepjes op dit nieuwe moederbord wel niet met elakaar overweg, alhoewel dat op een ander moederbord wel kon.

Kan het ook niet zo zijn dat er een bank naar de klote is?

20*350ZO45°

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:30
Heb zelf wel eens verbetering gezien door 2 incompatible dimmetjes in bank 0 en 2 te zetten. Maar om eerlijk te zijn: ik had ook Spectek geheugen en dat was ook niet compatible. Is m.i. gewoon frutgeheugen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
UPDATE

Ik heb nu ipv bank 1 Siemens, Bank 2 Spectek precies omgewisseld ( niet gedraaid :) ) EN het lijkt erop dat het zootje stabiel is.
Ik zag hier zojuist iemand die hetzelfde probleem had met hetzelfde moederbord, alleen die van hem had een oude BIOS, en de mijne niet, want er is nog geen update voor de mijne.

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hij's toch nog minstend 1x steenhard op zijn bek gegaan, toch maar effe de nieuwe 4 in 1 halen

20*350ZO45°

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
hier nog een mooi memtest progje. kan je je geheugen mee testen of het geen fouten heeft

download

installeer de zut met rawrite.exe op een geformatteerde floppy en start ermee op. is niet leesbaar onder windows ofzo. speciaal bootsysteem.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 03:11 schreef twiekert het volgende:
hier nog een mooi memtest progje. kan je je geheugen mee testen of het geen fouten heeft

download

installeer de zut met rawrite.exe op een geformatteerde floppy en start ermee op. is niet leesbaar onder windows ofzo. speciaal bootsysteem.
Ik gebruik altyd al zo'n proggy.

Dit keer zei dit proggy dat er niets aan de ahnd was met mijn geheugen. En dat is ook niet zo. Gewoon in winhoos gaat ie steenhard op zijn bek. VIA ook altyd met hun via 4-in-1 drivers, als ik ze NIET installeer loopt mijn systeem wèl goed, en anders niet.

20*350ZO45°

Verwijderd

welk mobo heb je?
Pagina: 1