Ik heb onlangs tweedehands memory aangeschaft en om toch even helemaal zeker te zijn dacht ik even memtest86+ te draaien. Ik had deze nog nooit op mijn persistent live USB van Arch geïnstalleerd. Maar tijdens het updaten van grub vroeg ik me af of ik misschien niet nog veel meer van dit soort boot programma's of tools mis.
Dus mijn vraag, wat hebben jullie zoal geïnstalleerd op jullie live USB's voor on-the-go Linux, debug of test USB omgevingen?
Ik heb dus nu weer memtest86+ op mijn /boot staan maar zijn er nog andere dingen die jullie hebben geïnstalleerd waar jullie niet zonder kunnen. Het meeste wat ik kan vinden met wat Google searches zijn obscure applicaties die eigenlijk meer niet doen dan wel, of waar verkapte licenties achter zitten. Daarnaast vind ik sowieso weinig over specifieke tools of utils die erg handig zijn bij een live USB. Of het zijn volledige live rescue systemen.
Ik heb als DM Xfce voor een relatief lightweight experience mocht het een oudere of tragere machine betreffen.
Daarnaast heb ik dus als /boot:
Nu kan ik mist ik internet heb altijd wel andere tools of utils pacmannen(
) maar als ik daadwerkelijk een keer een live Linux omgeving nodig heb waar ik dat niet heb wil ik graag voorzien zijn van alle mogelijk nodige tools. Wat zie ik eventueel over het hoofd of vinden jullie een aanwinst in dit lijstje?
Dus mijn vraag, wat hebben jullie zoal geïnstalleerd op jullie live USB's voor on-the-go Linux, debug of test USB omgevingen?
Ik heb dus nu weer memtest86+ op mijn /boot staan maar zijn er nog andere dingen die jullie hebben geïnstalleerd waar jullie niet zonder kunnen. Het meeste wat ik kan vinden met wat Google searches zijn obscure applicaties die eigenlijk meer niet doen dan wel, of waar verkapte licenties achter zitten. Daarnaast vind ik sowieso weinig over specifieke tools of utils die erg handig zijn bij een live USB. Of het zijn volledige live rescue systemen.
Ik heb als DM Xfce voor een relatief lightweight experience mocht het een oudere of tragere machine betreffen.
Daarnaast heb ik dus als /boot:
- memtest68+
- openssh-server
- Chromium
- FTP client FileZilla
- GParted en parted natuurlijk
- Baobab
- vim
- nmap
- wireshark
- chkrootkit / rkhunter
- clamav