Specifieke Apple-laptop nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:13
Ik ben op zoek naar een Apple laptop ter vervanging van mijn MacBookAir.
Maar nu wil het volgende;
- ik gebruik bijna geen zware programma's, af en toe Photoshop
- ik wil wél een specifiek spel kunnen spelen waarbij de aanbevolen specs voor een PC als volgt zijn:

•Windows 7 64bit or newer
•Intel Core i5 -2300, AMD FX-4300 or better
•8GB Ram
•Nvidia GTX 560 / ATI Radeon 7850 Graphics card with 2GB of Graphics Memory or better

Kortom; ik zoek een MacBook (Pro?) die dit aankan, maar verder weinig om het lijf behoeft.
Rare vraag misschien, maar hoop op jullie hulp!

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan de website van apple openen en de specificaties vergelijken, of dat kun je niet?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Of je spel googlen icm 'macbook pro' (of 'bootcamp' of 'osx'). Om welk spel gaat het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
Spel dat nog in Alpha fase is; Planet Coaster....
Van grafische kaarten heb ik geen verstand en zie bij de specificaties alleen bij de duurste iMac een specifieke grafische kaart. Maar die iMac is wel erg prijzig.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je hebt het nu over een iMac.. da's geen Macbook (pro) en dus ook geen laptop.

Ook niet zo'n verstand van kaarten, maar euh zoiets:
http://gpu.userbenchmark....-6100-Mobile/2180vsm25925

Misschien kun je trouwens beter hier heen met je vraag ?
https://forums.planetcoas...lanet-Coaster-quot-thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
kaassouffle schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:46:
Je hebt het nu over een iMac.. da's geen Macbook (pro) en dus ook geen laptop.

Ook niet zo'n verstand van kaarten, maar euh zoiets:
http://gpu.userbenchmark....-6100-Mobile/2180vsm25925

Misschien kun je trouwens beter hier heen met je vraag ?
https://forums.planetcoas...lanet-Coaster-quot-thread
Dank, maar juist het feit dat ik een Apple wil maakt het erg lastig. Ik zal het daar ook plaatsen, maar ik denk dat niemand daar moeite doet voor een Apple-fan haha

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

polm85 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:03:
[...]

Dank, maar juist het feit dat ik een Apple wil maakt het erg lastig. Ik zal het daar ook plaatsen, maar ik denk dat niemand daar moeite doet voor een Apple-fan haha
Je komt waarschijnlijk wel weg met een 15" model met een GT650M of GT750M. Misschien dat de Iris Pro van de recente 15" modellen het ook wel trekt. In ieder geval gaat het niet gebeuren met een 13". Die Iris GPU is niet echt geschikt voor zulke dingen.

Helaas zoek je iets wat Apple niet aanbiedt. Een semi-betaalbare ultrabook met simpele processor maar wel met dedicated graphics. Je zal dus hoe dan ook uitkomen bij een 15" 2012 of later.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
nelizmastr schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:00:
[...]

Je komt waarschijnlijk wel weg met een 15" model met een GT650M of GT750M. Misschien dat de Iris Pro van de recente 15" modellen het ook wel trekt. In ieder geval gaat het niet gebeuren met een 13". Die Iris GPU is niet echt geschikt voor zulke dingen.

Helaas zoek je iets wat Apple niet aanbiedt. Een semi-betaalbare ultrabook met simpele processor maar wel met dedicated graphics. Je zal dus hoe dan ook uitkomen bij een 15" 2012 of later.
Thanks!! 15" vind ik persoonlijk ook oke hoor, alleen via de link van @kaassoufle zie ik dat de Iris Pro t.o.v. de GTX 560 liefst 126% langzamer is....of kijk ik nu totaal verkeerd?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet die iris pro maar, dat gaat het nooit goed doen voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:21:
Vergeet die iris pro maar, dat gaat het nooit goed doen voor games
De 650M en 750M zijn ook aanzienlijk langzamer dan de GTX560Ti, dus gamen algemeen is een slecht idee als je een recente titel een beetje leuk wil spelen.

Waarschijnlijk lukt het wel op low, maar als je een beetje lekker wil spelen zal je een desktop moeten kopen. Begin maar niet aan die lelijke opzichtige plastic fantastic gaming "laptops".

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 23-03-2016 14:23 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
Ik heb zojuist de pricewatch bekeken:
http://tweakers.net/categ...jEF2WmAPUrmRhYWGiFFtbWwsA

Heel veel laptops die aan alle eisen of meer voldoen, 0 apple's, ofja 1 belgische voor 2300 euro met een 750m waar je niet vrolijk van wordt. En dan heb ik het budget vol open gezet.
Enige waar die mee komt zijn de intel graphics en that's it.
Dan zal de pricewatch en de Apple specs waarschijnlijk niet helemaal compleet zijn maar,,, ik zou twijfelen als ik jou was om een Apple te kopen. Heeft bizar weinig te bieden, kijkend naar jou eisen helemaal niks zelfs.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 23-03-2016 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
:'( Hartelijk dank voor alle reacties! Misschien dan toch maar een desktopje aanschaffen, of de game laten voor wat het is :'(

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:24

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Kan je niet beter een Macbook 13" kopen + een simpele game computer (desnoods van de V&A) ipv een 15" macbook?
Zo heb je denk ik veel meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:56
JeroenC schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:26:
Ik heb zojuist de pricewatch bekeken:
http://tweakers.net/categ...jEF2WmAPUrmRhYWGiFFtbWwsA

Heel veel laptops die aan alle eisen of meer voldoen, 0 apple's, ofja 1 belgische voor 2300 euro met een 750m waar je niet vrolijk van wordt. En dan heb ik het budget vol open gezet.
Enige waar die mee komt zijn de intel graphics en that's it.
Dan zal de pricewatch en de Apple specs waarschijnlijk niet helemaal compleet zijn maar,,, ik zou twijfelen als ik jou was om een Apple te kopen. Heeft bizar weinig te bieden, kijkend naar jou eisen helemaal niks zelfs.
MacBooks staan er helaas niet om bekend om wonderen te verrichten met gamen. Mijn advies is koop of de allerdikste 15" MacBook Pro en zet er Bootcamp op om te gamen (2700EUR). Of koop een gaming PC / laptop voor een stuk minder (1000EUR moet wel lukken denk ik) en koop er een nieuwe MacBook Air of 12" MacBook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
Dank voor de tips allemaal :)

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
polm85 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:31:
:'( Hartelijk dank voor alle reacties! Misschien dan toch maar een desktopje aanschaffen, of de game laten voor wat het is :'(
Nja waarom zou je een product kopen die al voor de aanschaf beperkingen op legt?
Indien je Apple wilt, kan je ook een Apple laptop voor 1200 kopen, een windows laptop voor 1000 euro en je kan jou game gewoon doen, idem dito voor photoshop. En heb je de Appel voor safari ofzo :P. Ik denk dat je voor die 2200 euro meer hebt dan alleen 1 Apple voor 2200 of meer.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 23-03-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Die M370X is opzich okee, maar voor die hard gaming? Kan je beter een 13" kopen en een desktop bouwen. als je een spel echt goed wil spelen dan kan dat beter met een desktop GPU. BIG difference in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Wat is je budget? Heb je namelijk niet genoemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Misschien is game streaming naar je MacBookAir een optie.
Zelf gebruik daarvoor een pc met ubuntu/win10 die de games kan draaien en een oude laptop met een core2 duo, ubuntu en de steam client. Ik vind het wel handig als ik m'n pc niet kan/wil gebruiken.
http://store.steampowered.com/streaming/?l=dutch
Wellicht zijn er meer mogelijkheden om zoiets te doen als de game niet via steam draait.

[ Voor 6% gewijzigd door bite op 23-03-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Maar 2 gb voor de gpu voor een tycoon game vind ik erg veel, ik denk dat het bij de uiteindelijke versie wel met een lagere gpu kan draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je wilt gamen voor weinig, dan moet je niet bij Apple wezen. Zeker nog als je Windows erop wilt draaien. Dan kun je beter zelf een desktop in elkaar schroeven, of een 'game' laptop halen. Als je aankoopadvies wilt hebben voor een gamedesktop kun je het beste in de meeste recente Desktop Best Buy Guide kijken of anders een topic openen in Desktop Aankoopadvies of Laptop Aankoopadvies, afhankelijk of je nu een laptop of een desktop wilt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-10 11:05
Mocht je echt een Macbook willen, dan zou ik even wachten. De Skylake chips voor die geschikt zijn voor de nieuwe 15" mbp zitten eraan te komen (volgens geruchten mei/juni). De geïntegreerde gpu in die chip is vergelijkbaar met een dedicated GTX 750m. Dus dat belooft nog wat. Dan hoef je en niet blauw te betalen voor het topmodel en bespaart het je heel wat batterij.
Pagina: 1