Crosslink UTP voor internet delen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ben een newbie in het delen van internet, heb al wat (veel!) via de search gevonden (choet he ;) ), maar het volgende ben ik niet zeker van:

Internet bij buurman, ikke wil ook; heb 25mtr UTP gekocht, en een netwerk kaartje.
Winroute pro erbij en klaar is brammus...NOT :(

Nu las ik in 1 v/d vele winroute topics dat je tussen de 2 PC's een crosslink kabel moet zetten, heb ik niet naar gevraagd bij de electronicaboer ... |:(

Is dat dus zo ? als er geen hub tussen zit, dat je een cross-link kabel moet hebben ???

TIA
(en toch bekruipt mij een akelig gevoel van open deurigheid...)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Ja, dat klopt, voor een verbinding van twee computers zonder hub, heb je een crosslink-kabel nodig

Als je wilt weten hoe je zo'n kabel kunt maken:

http://www.netspec.com/helpdesk/wiredoc.html

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• brammus
  • Niet online
TNX !!

Nu weet ik het weer helemaal !! :) :)

PC-Specs

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 22:49 schreef Wirf het volgende:

Als je wilt weten hoe je zo'n kabel kunt maken:

http://www.netspec.com/helpdesk/wiredoc.html
Zoveel boeien die kleuren toch ook weer niet?? Als je maar aan beide kanten van het snoer de RJ45 connectors op dezelfde manier aansluit. of niet dan??

• Wirf
Op vrijdag 22 juni 2001 23:04 schreef Mudman het volgende:

[..]

Zoveel boeien die kleuren toch ook weer niet?? Als je maar aan beide kanten van het snoer de RJ45 connectors op dezelfde manier aansluit. of niet dan??
Het boeit wel!

UTP zit namelijk in paren gedraaid, je moet er voor zorgen dat die paren goed komen (signaal + GND draad in een paar) anders kun je last krijgen van interferentie.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
nou als je 25m cross kabel wil gaan maken gaat dat niet werken he.

Cross kabel max 6 meter

• Oli4
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 22:56
Op vrijdag 22 juni 2001 23:26 schreef Attilla het volgende:
nou als je 25m cross kabel wil gaan maken gaat dat niet werken he.

Cross kabel max 6 meter
Waarom dat maximum? Het zijn gewoon de send en receive draadjes die je omwisselt. Als 25m normale kabel werkt, waarom dan niet 25m cross over.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
te veel data verlies

en ik heb nu weekend en ik heb gister al die shit op school gehad dus geen zin om er weer over na te denken.

maare als je het op een hub aansluit dan wordt het signaal ook nog versterkt.

maar ik ga het nu dus niet ff in een boek opzoeken.

en zelf werk ik in een computer winkel en er is ook gewoon niet langer te bestellen dan 5 meter.

• Oli4
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02 22:56
en zelf werk ik in een computer winkel en er is ook gewoon niet langer te bestellen dan 5 meter.
Vreemd, want bij Informatique bijvoorbeeld verkopen wel cross over kabels van 25m. Waarom verkopen ze die dan als je al vanaf 6m data verlies zou hebben?

• Wirf
De limieten op ethernet zijn er niet vanwege het sterkte van het signaal, maar vanwege de timing.

Crosslink kan dus, net zoals gewoon UTP tot 200 meter (@100 mbit/s 10 mb/s kan 2.5 KM)

• brammus
  • Niet online
Nou, met 25 meter UTP gecrossed werkt het prrrimaah! :)

Deze kabel was eerst "gewoon", maar die heb ik later "versoldeerd" naar een crossed versie... werkt zelfs dan...
Lijkt me dus kul dat het maar zou werken met max. 5-6 meter...

Nu is het alleen zo dat de connectie soms helemaal wegvalt...dwz; inloggen, lekker netten op client, 10 minuten later krijg ik time-outs als ik ping naar de router-PC... :?

Op de router PC alles gechecked...nix te vinden...rebooten, client rebooten, en nu werkt het weer wel...
Ben alleen benieuwd voor hoe lang... :?

PC-Specs

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 21:36
Euh, brammus, had je niet gewoon nog even een cross-kabletje van 1m kunnen kopen en die met een koppelstukje aan je cable die je al had kunnen koppelen? Dan had je die dure kabel niet hoeven vern**ken, je weet nooit wat je in de toekomst nog eens nodig hebt..

• brammus
  • Niet online
Jawel, maar ik wilde het Nu en Meteen...

En echt verneukt issie niet hoor, is heel netjes met krimpkous e.d. afgewerkt...

Nix aan et hendje hoar ;)

PC-Specs

Pagina: 1