Mijn jaarlijkse upgrade budget komt er weer aan. Dat is een budget wat ik van mijzelf mag uitgeven aan pc hardware. Een bedrag van €1000. Aangezien de laatste 2 jaar mijn gehele budget is gegaan naar desktop/tablet en ik eigenlijk mijn desktop pc niet echt meer kan upgraden ga ik mijn geld besteden aan een nieuwe laptop.
Ik was een fervente gamer, daarom heb ik een redelijk desktop pc (i5 met een gtx 970) om te gamen, maar sinds ik luiers mag verschonen sinds kort heb ik gewoonweg tijdgebrek hiervoor. Enige manier om dit te compenseren is te gamen op werk (eigen zaak) dus misschien is een gaming laptop niet eens een zo slechte keuze.
Mijn werkzaamheden op de laptop is:
draaien van camera software smartviewer samsung
standaard office werk
lichte foto editing
popcorn time / kodi etc
allemaal niet spectaculair dus
Momenteel heb ik een laptop van 6 jaar oud. Een grote maar,.......hij werkt nog perfect!
Het is een Dell e4310, met een i5 m560,8gb,256SSD,dvdrw,verlichte toetsen en zelf een data sim kaart slot voor 3g onderweg (heb er een bliep sim in) momenteel met windows 10 pro
Het is een vrij oude laptop, maar qua werkvermogen is er niets op aan te merken, enige minpuntje is misschien de lage resolutie, maar vorige jaar nog een 9 cell accu aangeschaft waar ik 4,5 uur op kan werken en natuurlijk als ik wil gaan gamen de videokaart die onboard zit (intel hd graphics)
Mijn eisen zijn simpel:
Laptop die naast stevig ook een werkuitstraling moet hebben
Niet teveel plastic gebruik (liefst alu omhulsel)
Niet te dik en zwaar (max 15")
games ala battefield op 720p, medium, 60 fps
Moet alles kunnnen en hebben wat mijn huidige laptop ook kan/heeft
Nu is €1000 misschien niet genoeg dus er zijn opties:
1) ik verkoop mijn huidige laptop (wat denk ik wel minimaal 250? moet opbrengen)
2) ik verkoop mijn gtx 970 (die ik afgelopen 3 maanden toch niet hebt gebruikt)
3) ik verkoop beide dingen hierboven
als ik alles door de pricewatch gooi dan krijg ik 24 laptops terug
waarvan hoofdzakelijk HP, Dell en MSI
en waarvan MSI denk ik al weg valt
even snel door de opties gegaan en deze eruit gehaald
pricewatch: Dell Latitude E5450 E5450-7006
met een GT840m
Ik was een fervente gamer, daarom heb ik een redelijk desktop pc (i5 met een gtx 970) om te gamen, maar sinds ik luiers mag verschonen sinds kort heb ik gewoonweg tijdgebrek hiervoor. Enige manier om dit te compenseren is te gamen op werk (eigen zaak) dus misschien is een gaming laptop niet eens een zo slechte keuze.
Mijn werkzaamheden op de laptop is:
draaien van camera software smartviewer samsung
standaard office werk
lichte foto editing
popcorn time / kodi etc
allemaal niet spectaculair dus
Momenteel heb ik een laptop van 6 jaar oud. Een grote maar,.......hij werkt nog perfect!
Het is een Dell e4310, met een i5 m560,8gb,256SSD,dvdrw,verlichte toetsen en zelf een data sim kaart slot voor 3g onderweg (heb er een bliep sim in) momenteel met windows 10 pro
Het is een vrij oude laptop, maar qua werkvermogen is er niets op aan te merken, enige minpuntje is misschien de lage resolutie, maar vorige jaar nog een 9 cell accu aangeschaft waar ik 4,5 uur op kan werken en natuurlijk als ik wil gaan gamen de videokaart die onboard zit (intel hd graphics)
Mijn eisen zijn simpel:
Laptop die naast stevig ook een werkuitstraling moet hebben
Niet teveel plastic gebruik (liefst alu omhulsel)
Niet te dik en zwaar (max 15")
games ala battefield op 720p, medium, 60 fps
Moet alles kunnnen en hebben wat mijn huidige laptop ook kan/heeft
Nu is €1000 misschien niet genoeg dus er zijn opties:
1) ik verkoop mijn huidige laptop (wat denk ik wel minimaal 250? moet opbrengen)
2) ik verkoop mijn gtx 970 (die ik afgelopen 3 maanden toch niet hebt gebruikt)
3) ik verkoop beide dingen hierboven
als ik alles door de pricewatch gooi dan krijg ik 24 laptops terug
waarvan hoofdzakelijk HP, Dell en MSI
en waarvan MSI denk ik al weg valt
even snel door de opties gegaan en deze eruit gehaald
pricewatch: Dell Latitude E5450 E5450-7006
met een GT840m
[ Voor 7% gewijzigd door SonyEricsson op 23-03-2016 12:12 ]