Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Beveiliging] IP camera's onstabiel

Pagina: 1
Acties:

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-10 23:52
Hallo allemaal,

Ik heb een Foscam FN3004, IPCam FI9900p (1080) en 2 Foscam PTZ camera's (640x480).
Als WiFi point heb ik de modem Ubee EVW3200, deze is gepositioneerd achter de tv langs een tv meubel. Daar is een hoekje waar ik o.a. ook mijn Hue bridge, de NVR en Kodi heb neergelegd. De subwoofer van de soundbar (bluetooth) staat er ook bij...
Ik merk dat het signaal redelijk is bij de camera's, maar dat bij motion detection (beweging) het beeld soms even disconnect, en daarna vrij snel weer oppakt. Dat betekend dus dat de helft van de tijd er niets word gefilmd bij beweging. Daar koop je een NVR niet voor natuurlijk...
Soms worden camera's achtereenvolgens minuten ook niet gevonden, gewoon weg. Daarna ineens is hij weer online.
Ik heb alle camera's en NVR een vast IP en poort gegeven, DHCP op de camera's uitgezet. Poorten geforwarded... Afstand tussen de camera's is 1. 8-10m / 2. 4/5m / 3. 25m (tijdelijke camera) (deze is begrijpelijk heel slecht).
Ik weet verder niet wat ik nog kan proberen...
Zou een goede router verbetering geven, denken jullie?
Hebben jullie tips?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Blijkbaar klapt de stream eruit op het moment dat er juist data word gezonden. Dat houd in dat niet alleen bereik matig is maar ook de kwaliteit van de verbinding. Probeer het eens met de hue & subwoofer spanningsloos. Deze zitten misschien met de frequentie te storen.
Verder je accespoint van auto-channel afhalen deze op de meeste gunstige vastzetten. Ondersteuning voor 802.11B ook uitzetten want ik verwacht dat je cams op z'n minst 802.11G ondersteunen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:05
Als je echt op de camera's wilt kunnen vertrouwen is er maar één goede oplossing: netwerkkabels trekken.
Als een inbreker een WiFi-jammer meeneemt dan doen je camera's alsnog niets.

Dit past trouwens beter in 'Netwerken' dan in DED, ik schuif hem even die kant op.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2016 11:49 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
ThinkPadd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:48:
Als je echt op de camera's wilt kunnen vertrouwen is er maar één goede oplossing: netwerkkabels trekken
Dat dus...

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Daarnaast is mijn ervaring met Foscam camera's erg wisselend. Spontane reboots bijvoorbeeld. Misschien eens naar de uptime(s) kijken?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals hierboven al aangegeven kabels is echt veel beter zeker ook gezien al je andere draadloze apparaten. Verder vraagje wat verwacht je van je camera's en wat denk je ermee te bereiken? Want ik ben bang dat je voor een grote teleurstelling komt te staan als er daadwerkelijk iets gebeurt.
Vraagje heb je een bordje of iets waarmee je aangeeft dat je camera's hebt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1