Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een titan x, dus al mijn spellen kunnen op ultra en ik merk nu dat mijn cpu (4790) heel heet wordt onder zwaar gebruik, 84 graden zelfs. Heb ik mijn koeling verkeerd geinstalleerd? Volgens corsairLINK werkt alles wel, ik weet niet wat ik fout heb gedaan. btw heb een maximus ranger vii mobo
ik heb onder energie beheer mijn cpu op 99% gezet en nu is mijn maximale temperatuur 73 graden. Dus ik denk defecte water koeling of ik heb wat fout gedaan 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/H80iGT/6.html ?

FPU-waarden lijken inderdaad boven de 80 graden uit te komen met een H80i geinstalleerd. Dus, er zit een kans in dat alles werkt zoals bedoeld maar dat je niet precies ziet/weet wat de CPU doet op bepaalde momenten en daardoor hoge waarden gaat genereren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik was wat aan het kijken in de bios en heb mijn cpu nu op de asus optimal setting gezet en ging van 3600mhz naar 4100mhz en ging van 86 naar 84 graden raar. mijn tijdelijke oplossing is 99% in energie beheer en ik ga er zelfs op vooruit, wel geen 4100mhz maar nu 3700mhz. Maar toch hoort mijn temperatuur rond de 65-69 te blijven met 100% power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:17:
...Maar toch hoort mijn temperatuur rond de 65-69 te blijven met 100% power
Ik kan de specifics van bepaalde waarden in jouw BIOS niet beoordelen maar hoe kom je erbij dat je rond de 65-69 moet zitten? De URL die ik net postte laat duidelijk zien dat er gemeten is dat AIDA een bepaalde load kan leggen op een CPU waarbij de temperaturen zonder problemen boven de 80 graden komen te liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh verkeerd gekeken sorry, ik was gister need for speed 2015 aan het doen, op 1440p ultra en toen crashte het spel steeds en checkte ik mijn temperaturen en zag 86. Toen deed ik het bovenstaande. En stresstest op cpu-z gaf hetzelfde resultaat dus het kan geen kwaad boven de 80, zoals in je linkje duidelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Het zou kunnen dat de wijze van montage niet correct is, op socket 115X (1150) zie ik voornamelijk foutieve montage van de backplate.

Op onderstaande afbeelding zie je dat het 1150 socket 3 'schroefgaten' heeft.
1 onder en 2 boven. De Corsair backplate heeft een uitsparing voor deze 2 schroefgaten.
Dit bracket wordt regelmatig verkeerd gemonteerd waardoor er slecht contact wordt gemaakt bij montage.

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/5054/mounting-bracket.jpg

Dus hoe heb je de backplate gemonteerd? :)

Ik vind 80 graden ingame gewoon veel te hoog, zelfs voor Haswell i7 heethoofden.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 23-03-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal thuis eens kijken naar de backplate,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:48:
ik zal thuis eens kijken naar de backplate,
Toevallig al bekeken? Ik ben stiekem wel benieuwd namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. dom zeg zat met 3 schroeven vast.. opgelost xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 02:12:
Ja.. dom zeg zat met 3 schroeven vast.. opgelost xD
Wacht, je had maar 3 van de 4 schroeven gebruikt om hem vast te zetten bedoel je? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook hoge temps toen ik mijn pc bouwde: YouTube: H100i Backplate Fix
Pagina: 1