Opzoek naar een degelijke 5.1 set.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik zoek een?
Ik zoek een 5.1 (surround set) die mijn Logitech X-530 set mag gaan vervangen.
Wat is je budget?
Ik wil rond de 300 euro uitgeven, maar ik moet er wel bij zeggen dat dit aangemaakt is om al een beetje te kunnen kijken naar wat een goede set voor mij is. De uiteindelijk aankoop zal nog even duren, maar ik wil wel weten waar ik op moet letten (bijvoorbeeld: inrichting van mijn kamer) en welke een goede kwaliteit levert met mijn eisen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil een set boxen waarop ik kan gaan: Gamen, alle soorten muziek kan luisteren en die een aantal feautures heeft.
Wat ik verwacht zijn de volgende zaken: Muur montage, een console voor op mijn bureau, sterke kwaliteit (zowel geluid als materiaal) en eventuele aansluitingen voor op mijn TV kastje (deze is van KPN en heeft 1x een groene 3,5mm jack + een Optical uitgang. Natuurlijk ook HDMI). Mijn muziek voorkeuren zijn breed. Er zullen voornamelijk Eurotrance, Big Room House, HandzUp, Hardstyle, Hardcore, en dat soort dance tracks afgespeeld worden. Alhoewel ik ook wel eens van een lekker rustig nummertje houd.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf natuurlijk naar de Logitech series gekeken, maar die vind ik toch best prijzig voor wat het lijkt te geven. Ik wil dus aan de audio experts hier vragen of er betere opties zijn om voor te gaan. Aangezien ik absoluut niet geloof dat Logitech de enigste in de prijsklasse zit met een mooie set.
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke inrichting van een game-kamer het beste is. Ik ben hier totaal niet bekend mee, maar wel een hele erge muziek liefhebber :) Zou mooi zijn om daar tips over te krijgen of eventuele linkjes.

[ Voor 19% gewijzigd door Mosin op 23-03-2016 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als ik lees dat je Logitech gewend bent en ook in die hoek denkt; en je uitgaat van muurmontage, moet ik denken aan kleine speakertje en dat is imho niet te rijmen met een goede geluidskwaliteit. Zeker wanneer je een muziekliefhebber bent. Daarnaast maak je het jezelf in mijn ogen ook erg moeilijk met een budget van € 300 met als doel goed geluid te kunnen kopen.

Mijn advies zou zijn om te beginnen met voor jezelf helder hebben wat je kan verwachten voor een bepaalde prijs. En als je dan voor een kleine prijs toch iets goeds neer wil zetten, zou ik je adviseren om te kijken of je iets moois van Marktplaats kan halen. Daar kun je voor een leuk bedrag setjes kopen die elke set à la Logitech compleet zullen wegblazen. Kijk daar dus eens voor een aardige receiver met de aansluitmogelijkheden die je nodig hebt. Setje speakers er bij zoeken en gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:35
Ik weet niet wat je verstaat onder een console voor op je bureau, maar als je niet persé een kant-en-klaar set hoeft te hebben, dan kun je de versterker makkelijk op je bureau zetten. Dat hoeft waarschijnlijk niet eens een bakbeest te zijn.

Ik zat zelf meteen aan Teufel te denken. Dat merk wordt veelal genoemd wanneer het budget niet al te hoog is. Ik zag op marktplaats de Consono 35 set staan voor een schappelijke prijs;
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Voor €20,- meer krijg je er nog 2 statieven bij. Muurbevestiging hoeft ook niet zo duur te zijn.

Aangezien je alleen het pc-geluid gaat doorsturen hoeft de versterker ook niet van al te veel functies voorzien te zijn. Het leuke aan een receiver is dat deze vaak met een meetmicrofoontje komen, zodat je speakers bijna altijd optimaal afgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
S1NN3D schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:42:
Als ik lees dat je Logitech gewend bent en ook in die hoek denkt; en je uitgaat van muurmontage, moet ik denken aan kleine speakertje en dat is imho niet te rijmen met een goede geluidskwaliteit. Zeker wanneer je een muziekliefhebber bent. Daarnaast maak je het jezelf in mijn ogen ook erg moeilijk met een budget van € 300 met als doel goed geluid te kunnen kopen.

Mijn advies zou zijn om te beginnen met voor jezelf helder hebben wat je kan verwachten voor een bepaalde prijs. En als je dan voor een kleine prijs toch iets goeds neer wil zetten, zou ik je adviseren om te kijken of je iets moois van Marktplaats kan halen. Daar kun je voor een leuk bedrag setjes kopen die elke set à la Logitech compleet zullen wegblazen. Kijk daar dus eens voor een aardige receiver met de aansluitmogelijkheden die je nodig hebt. Setje speakers er bij zoeken en gaan.
Dat kan ik me goed voorstellen. Volgens mij betaal je voor goed geluid ook behoorlijk.
Ik heb eigenlijk heel erg weinig kennis van speakers en geluidsinstallaties als muziek liefhebber maar als ik een budget van 100 euro zou hebben, zou je mij dan aanraden een goede 2.1 set te kopen met 2 normale boxen?
Als je enige links hebt waarbij ik me in kan lezen, dan neem ik dat eens door! :)
LA-384 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:37:
Ik weet niet wat je verstaat onder een console voor op je bureau, maar als je niet persé een kant-en-klaar set hoeft te hebben, dan kun je de versterker makkelijk op je bureau zetten. Dat hoeft waarschijnlijk niet eens een bakbeest te zijn.

Ik zat zelf meteen aan Teufel te denken. Dat merk wordt veelal genoemd wanneer het budget niet al te hoog is. Ik zag op marktplaats de Consono 35 set staan voor een schappelijke prijs;
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Voor €20,- meer krijg je er nog 2 statieven bij. Muurbevestiging hoeft ook niet zo duur te zijn.

Aangezien je alleen het pc-geluid gaat doorsturen hoeft de versterker ook niet van al te veel functies voorzien te zijn. Het leuke aan een receiver is dat deze vaak met een meetmicrofoontje komen, zodat je speakers bijna altijd optimaal afgesteld worden.
Ja, ik heb toch besloten niet voor 300 euro te gaan omdat je voor goed geluid echt moet betalen (dat kan ik me nu niet veroorloven) en aangezien mijn huidige set echt rot is, wil ik hem dan voor een prijs rond 100 euro vervangen. Ik begrijp dat er dan misschien niet teveel aan kwaliteit is, maar alles gelijk aan mijn X-530 set of beter is al een vooruitgang. Heb momenteel kabel breuk, dus de helft doet niks :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Wellicht is dit dan wat?
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Scoort beter dan de x-530 op reviewbasis. Ik denk dat deze op films en games gebied best goed uit de verf gaat komen. Voor die zaken is de helderheid/zuiverheid van de geluidsweergave niet zo van belang en wil je gewoon wat volume en bass. Hetzelfde geldt eigenlijk voor jouw muzieksmaak.

Ik heb het zelf nooit gehoord, het is slechts een suggestie om je eens verder in te verdiepen.
Met het budget op ongeveer €100,- zou ik het sowieso 2e hands gaan zoeken en dan voor het gemak ook een pc-speaker setje. Receivers met losse speakers maken het in dit geval onnodig duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Als het budget op € 100 gesteld is, zou ik mijn heil zoeken op Marktplaats voor een pc-speaker set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43
Ik ben zelf vroeger ook van een X530 overgestapt naar de z5500.
dat is toch echt een stuk mooier/beter en gaat je zeker niet tegenvallen.

Die set vindt je vast wel voor rond de € 100,00 op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Bedankt, dan weet ik gelukkig waar ik eens naar op zoek kan gaan!
Zou een geluidskaartje ook enigzins het geluid kunnen opkrikken of is dit meer een gimmick?

@NL_Scratch
Da's mooi om te horen :) Ik heb de set al eens ergens zien staan en ziet er best degelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Geluidskaart kan bijdragen, zeker als deze extern is, maar ik betwijfel of je dat met de genoemde speakerset gaat merken. Voor dit budget vindt je goede speakers, zoals die z5500, maar dat zijn geen speakers voor gedetailleerde weergave. Dan doe er maar een factor 4 bij qua prijs, voor een stereosetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
LA-384 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:20:
Geluidskaart kan bijdragen, zeker als deze extern is, maar ik betwijfel of je dat met de genoemde speakerset gaat merken. Voor dit budget vindt je goede speakers, zoals die z5500, maar dat zijn geen speakers voor gedetailleerde weergave. Dan doe er maar een factor 4 bij qua prijs, voor een stereosetje.
Poeh, da's een hoop!
Ik zal dan toch beter voor de Z5500 kunnen kijken. Voor de toepassing en muziek die ik gebruik/luister heb ik waarschijnlijk ook geen wereld set nodig, want het klinkt al aardig. Het is ook niet bepaald erg gedetailleerde muziek :+

Toch goed om te weten dat een geluidskaartje wat bij kan dragen, maar dat zal dan toch voor de helderheid/ruis zijn neem ik aan (tot bepaalde hoogte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Z5500 doen heb ik ook gehad supersetje! doen
Pagina: 1