Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Het wordt steeds erger, maar mijn iPhone 6 pakt heel vaak de USB kabel niet meer, en kan ik hem dus niet opladen. Alleen als ik de kabel erin doe, flink aan het stekkertje trek en er gewicht op leg op een bepaalde manier wil de telefoon opladen.

Ik denk dat de contactjes in de USB poort niet goed meer zijn. De telefoon is nu denk ik 14 maanden oud.
Heb ik hier garantie op? Of valt dit onder gebruikersschade? Ik mag toch aannemen dat de USB poort gebouwd is op veelvuldig die kabel erin en eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Probeer eerst maar eens met een tandenstokertje voorzichtig de lightning poort van je iPhone schoon te maken. Dikke kans dat er gewoon heel veel stof in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Icephase schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:51:
Probeer eerst maar eens met een tandenstokertje voorzichtig de lightning poort van je iPhone schoon te maken. Dikke kans dat er gewoon heel veel stof in zit.
Dat heb ik al gedaan, poort lijkt helemaal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 22:24
Even uit laten blazen met perslucht. Tandenstoker wil soms niet voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:47:
Hi,

Het wordt steeds erger, maar mijn iPhone 6 pakt heel vaak de USB kabel niet meer, en kan ik hem dus niet opladen. Alleen als ik de kabel erin doe, flink aan het stekkertje trek en er gewicht op leg op een bepaalde manier wil de telefoon opladen.
Ik neem ook aan dat je een andere usb kabel hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:47:
...
Heb ik hier garantie op? Of valt dit onder gebruikersschade? Ik mag toch aannemen dat de USB poort gebouwd is op veelvuldig die kabel erin en eruit halen.
http://www.apple.com/nl/contact/ ?

Veel simpeler lijkt het me niet; en anders kan je toch even contact zoeken met de winkel waar de iPhone is aangeschaft?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
rens-br schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Ik neem ook aan dat je een andere usb kabel hebt geprobeerd?
Jazeker, meerdere, allemaal zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
MAX3400 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:05:
[...]

http://www.apple.com/nl/contact/ ?

Veel simpeler lijkt het me niet; en anders kan je toch even contact zoeken met de winkel waar de iPhone is aangeschaft?
Klopt, maar ik heb de ervaring dat winkel altijd zegt: geen garantie. Dit heb ik met een PS4 ook gehad, ik heb toen echt mijn best moeten doen om hem binnen garantie te laten maken. Ik was hem wel 2 maanden kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:16
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Mar.tin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:10:

Dit is dus wel aannemende dat er geen water in gekomen is enzovoort :)
Tja het is een USB poort, ik heb het idee dat als je al een keer zucht in je iPhone dat er dan al gelijk vochtschade wordt geconstateerd.

Hier is dus het klote, als je hem opstuurt voor garantie, en het blijkt vochtschade, kun je dus 80 euro lappen voor onderzoekskosten.

Hoe kan ik uitsluiten dat het geen vochtschade is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Tja het is een USB poort, ik heb het idee dat als je al een keer zucht in je iPhone dat er dan al gelijk vochtschade wordt geconstateerd.

Hier is dus het klote, als je hem opstuurt voor garantie, en het blijkt vochtschade, kun je dus 80 euro lappen voor onderzoekskosten.

Ga er mee langs naar een apple store (via een afspraak). Je kan dan op het moment zelf bepalen of je wel of niet de reparatie laat uitvoeren. Als je niet wilt repareren kost het je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Openmaken en kijken of de rode vochtsticker aanwezig is? :/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:16
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:48
Mar.tin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:20:
[...]
Voel je je hier niet gemakkelijk bij, dan zou ik gewoon bij de Apple store Amsterdam / Haarlem een afspraak maken en langsgaan, immers hij werkt nu toch ook niet naar wens :).
Er is ook een Store in Den Haag. Misschien makkelijker voor Devroet, hij woont in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 23:14
Waar heb je je iPhone gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
MarcoC schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:43:
Waar heb je je iPhone gekocht?
Bij de Phonehouse, ik ga denk maar even naar een Apple Store dan, want dit is echt irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-09 23:14
SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:00:
[...]

Bij de Phonehouse, ik ga denk maar even naar een Apple Store dan, want dit is echt irritant
In principe is de verkoper verplicht garantie te verlenen na het eerste jaar. Dus de kans is groot dat Apple jou naar The Phone House stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
"Lukt het niet zelf om stof en vuil uit de Lightning-poort te halen, dan kun je het ook in de Apple Store laten doen. Hiervoor wordt ook perslucht gebruikt, maar personeel is wel getraind om dit te doen zonder je iPhone te beschadigen. Durf je het echt niet aan om het stof zelf te verwijderen, dan kan een bezoekje aan de winkel zelden kwaad." Bron: Tip 5 iCulture.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Robberto schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:29:
"Lukt het niet zelf om stof en vuil uit de Lightning-poort te halen, dan kun je het ook in de Apple Store laten doen. Hiervoor wordt ook perslucht gebruikt, maar personeel is wel getraind om dit te doen zonder je iPhone te beschadigen. Durf je het echt niet aan om het stof zelf te verwijderen, dan kan een bezoekje aan de winkel zelden kwaad." Bron: Tip 5 iCulture.nl
Ben toch nog even met een tandenstoker in de weer gegaan, en na flink peuteren kwam er toch een soort bonk met stof uit! Hij doet het nu weer! Thanks voor de replies.
Pagina: 1