Vraag

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 23:10
Sinds kort heb ik een vogels thin345 hangen, alle kabels netjes weggewerkt via de muur, en alle coax bekabeling vernieuwd.
Nu ligt er overal koka 9ts, koswi4 connectors, en qfc5's. Knap spul dus.

Nu loop ik alleen aan tegen het probleem dat de vogel's draaibaar is en 60cm van de muur af kan komen, wat er voor zorgt dat de kabels ''knikken''. De utp stroom en hdmi lijken deze knik te kunnen maken als je de tv inklapt, maar de coax niet door zijn dikte.
Ik krijg dus twee knikpunten in de coax, en het is wachten volgens mij op storing of instraling door beschadiging in de kabel.

Zijn er nog mensen met een helder idee om te voorkomen dat de coax knikt, en je de tv toch netjes heen en weer kan slingeren met de muursteun?

*Edit voeg morgenochtend even foto toe.

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je COAX KoKa 9ts bekabeling af monteren in een WCD en het signaal van daaruit vervolgens middels een goedkoop kabeltje uit de "knakenbak" van de Action/Gamma/Hornbach/Praxis verder geleiden over de (paar) laatste meter(s) naar je TV?

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 23-03-2016 01:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

2 haakse aansluitingen nemen zodat de draad In een lus naar boven gaat wanneer de tv naar de muur komt

[ Voor 24% gewijzigd door Fietsbel op 23-03-2016 01:49 ]

39

• Soullancer
Fietsbel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 01:48:
2 haakse aansluitingen nemen zodat de draad In een lus naar boven gaat wanneer de tv naar de muur komt
Soort scharnierfunctie?
Dat is nog wel een idee als de demping het toelaat ja.

Van de goedkope knakenbak kabel ben ik niet zo'n fan, dan had ik t hele coax netwerk in ze oude staat kunnen laten liggen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Soullancer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 01:54:
[...]

Soort scharnierfunctie?
Dat is nog wel een idee als de demping het toelaat ja.

Van de goedkope knakenbak kabel ben ik niet zo'n fan, dan had ik t hele coax netwerk in ze oude staat kunnen laten liggen
Die "knakenbak" kabel voor die laatste meter(s) kun je met de juiste connectoren en kabels óók gewoon zelf in elkaar klussen... Je mag/kunt 't zo duur maken als dat je zelf wil :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Soullancer
wimmel_1 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 02:18:
[...]

Die "knakenbak" kabel voor die laatste meter(s) kun je met de juiste connectoren en kabels óók gewoon zelf in elkaar klussen... Je mag/kunt 't zo duur maken als dat je zelf wil :P
Ja ik maak nu even een nieuwe eind kabel van de 9ts rol voor na het scharnierpunt, kijken of dat werkt.

Iemand enig idee wat de demping is van koswi/kokwi 3 en 4?
Kan het nergens vinden... van een edc1000 is het bijv 0,5db, van de kabel is het ook wel te vinden per 100m of per m, maar van de connectoren niet?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02
wimmel_1 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 01:26:
Je COAX KoKa 9ts bekabeling af monteren in een WCD en het signaal van daaruit vervolgens middels een goedkoop kabeltje uit de "knakenbak" van de Action/Gamma/Hornbach/Praxis verder geleiden over de (paar) laatste meter(s) naar je TV?
Je hebt dus een A+ class installatie tot aan je WCD om vervolgens naar een ongedefinieerde class bekabeling over te gaan. Die goedkope kabels zijn niet voor niets zo goedkoop. Daarbij is de ene coaxkabel niet geschikt voor wat je met de andere coaxkabel prima kan doen. Ook in coaxkabel land is er een wereld van verschil tussen de verschillende kabels.
Soullancer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:07:
[...]

Ja ik maak nu even een nieuwe eind kabel van de 9ts rol voor na het scharnierpunt, kijken of dat werkt.

Iemand enig idee wat de demping is van koswi/kokwi 3 en 4?
Kan het nergens vinden... van een edc1000 is het bijv 0,5db, van de kabel is het ook wel te vinden per 100m of per m, maar van de connectoren niet?
Demping van een KOKWI/KOSWI 3/4 is nagenoeg 0. Je zou de kunnen gebruiken om de draaibeweging te maken van de schanieren. Let er alleen wel op dat slijtage ook kan leiden tot signaal problemen. Dit zal niet snel gebeuren maar op langere termijn is dit zeker wel een gevolg.
Pagina: 1