Opzoek naar een nieuwe CPU (aankoop advies nodig)

Pagina: 1
Acties:

• xander975
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe processor, en zit er voornamelijk over te denken om over te stappen van AMD naar Intel.

De huidige CPU die ik gebruik is de AMD FX4100/quad core/3.6~ GHz
Nou ben ik niet specifiek opzoek naar een bakbeest van een CPU maar eerder één die ongeveer gelijk is aan of iets beter dan mijn huidige. Zoals ik al aangeef, Ik ga liever voor Intel, de reden is omdat ik de multithreading goed kan gebruiken voor het gamen en streamen tegelijkertijd.

Ik heb niet echt een specifiek budget graag niet boven de 300~ Euro (exc verzendkosten).
dus nog even om het op te sommen.

Opzoek naar een nieuwe CPU. Wil over gaan op Intel.
Minimaal 3.6~ GHz.
Max Budget 300~ Euro.

Verwijderd

Waarom minimaal 3,6 GHz? Dan zit je bij Intel in de top cpu's. GHzen van AMD en Intel zijn absoluut niet 1 op 1 te vergelijken.
Mainstream is i5-6400 of 6500, B150 moederbord en 8gb ddr4 wat je voor totaal €300,- in huis kunt hebben.

• mathijsbaks2000
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-01 13:37
ik zou gewoon kijken voor een tweedehands setje.
i5 4690k of zoiets dergelijks.
ik vind het persoonlijk nog niet waard om naar skylake te gaan.
iedereen wilt nu van zen oude spullen af dus als je vraag aanbod in de gaten houdt heb je wel kans op een prikkie.
kortom.
voor dat budget zal ik niet voor een amd gaan. bulldozer is gewoon niet echt een single core killer.
je kan 2 dingen doen :
nu kopen of wachten tot amd zen, of evt de nieuwe intel.
dat ga ik dan doen.
MVG Mathijs Baks

ps met de i5 6500 en i5 6400 is niks mis mee.
dit is mijn mening.,
hoop dat het gewadeerd kan worden :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

mathijsbaks2000 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:19:
ik zou gewoon kijken voor een tweedehands setje.
i5 4690k of zoiets dergelijks.
ik vind het persoonlijk nog niet waard om naar skylake te gaan.
iedereen wilt nu van zen oude spullen af dus als je vraag aanbod in de gaten houdt heb je wel kans op een prikkie.
kortom.
voor dat budget zal ik niet voor een amd gaan. bulldozer is gewoon niet echt een single core killer.
je kan 2 dingen doen :
nu kopen of wachten tot amd zen, of evt de nieuwe intel.
dat ga ik dan doen.
MVG Mathijs Baks

ps met de i5 6500 en i5 6400 is niks mis mee.
dit is mijn mening.,
hoop dat het gewadeerd kan worden :)
Ik ben het met je eens dat er zeker leuke 2e hands setjes voor een prikje te vinden zijn, maar als TS nieuw wil kopen; haal aub Skylake ;)

houdt er rekening mee dat je met enkel een i5 processor je er niet bent, je bent ook nog een nieuw moederbord + RAM nodig, aangezien de nieuwste i5 op DDR4 draait over het algemeen.
verder zegt 3,6GHz van Intel niets tov AMD 3,6 GHz, dat is niet 1 op 1 te vergelijken, ook niet een beetje.
wat voor gamen en streamen is de bedoeling? want voor streamen is het wel prettig om een i7 te hebben, maar je wilt geen bakbeest van een CPU? als 't kon op je oude CPU dan is alles van een nieuwe generatie i3 of hoger sterker en sneller.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger