Jawel nog een topic met wat vragen omtrent een nieuw aan te schaffen game pc.
Naast wat relaxed gamen op de PS4 en een wat oudere PC (met HD5670 kaart wat redelijk ging maar niet geweldig) wil ik toch eigenlijk ook wel eens een keer een goede up-to-date game PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De laatste games op minimaal 60fps op 1080p. Mogelijk in de toekomst 1440p maar voorlopig niet.
Games als Fallout 4, GTA V, Witcher 3, maar ook een compleet gemodde Skyrim met high textures incl. ENB moeten soepel gaan. M'n kids zullen er ook weleens achter zitten maar zullen dan vooral YouTube, Minecraft en Team Fortress spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800-900 euro, mag iets meer of minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard, IIyama Prolite T2253MTS monitor en een Fusion ioDrive 320GB kaart (er moet dus naast een pcie slot voor de videokaart ook (minimaal) een pcie x4 slot in zitten - deze flash memory kaart wil ik zeker niet missen aangezien die nog steeds sneller leest dan de meeste SSD's incl. de Samsung EVO 850).
Mocht de ruimte toch wat te krap worden (er komt ook nog een SSD schijf in) dan heb ik nog 3x WD Red 3TB liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD schijf voor besturingssysteem en applicaties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Processor in ieder geval van Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing hoeft geen window te hebben, kast komt op de vloer ergens onder de tafel/buro te staan.
Dus hoe het er van binnen verder uitziet maakt me niet uit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Twijfel nog over een aantal zaken zoals de videokaart, voeding en behuizing.
Met in het achterhoofd houden dat er ergens in de loop van het jaar mogelijk de nieuwe/snellere lichting videokaarten komen wil ik ook weer niet nu teveel uitgeven. Maar aan de andere kant wil ik wel gelijk aan de slag en dat de games vloeiend gaan.
Zal ik een 4GB videokaart nemen of toch beter een 8GB, zeker omdat ik Skyrim (en andere games) wil voorzien van de hoogste texture packs e.d. (4GB vram kan zeer snel bereikt worden heb ik gelezen).
Is de voeding genoeg voor een R9 390? Of is de 380x voldoende?
Hier het lijstje waar ik op kom.
Naast wat relaxed gamen op de PS4 en een wat oudere PC (met HD5670 kaart wat redelijk ging maar niet geweldig) wil ik toch eigenlijk ook wel eens een keer een goede up-to-date game PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De laatste games op minimaal 60fps op 1080p. Mogelijk in de toekomst 1440p maar voorlopig niet.
Games als Fallout 4, GTA V, Witcher 3, maar ook een compleet gemodde Skyrim met high textures incl. ENB moeten soepel gaan. M'n kids zullen er ook weleens achter zitten maar zullen dan vooral YouTube, Minecraft en Team Fortress spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800-900 euro, mag iets meer of minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard, IIyama Prolite T2253MTS monitor en een Fusion ioDrive 320GB kaart (er moet dus naast een pcie slot voor de videokaart ook (minimaal) een pcie x4 slot in zitten - deze flash memory kaart wil ik zeker niet missen aangezien die nog steeds sneller leest dan de meeste SSD's incl. de Samsung EVO 850).
Mocht de ruimte toch wat te krap worden (er komt ook nog een SSD schijf in) dan heb ik nog 3x WD Red 3TB liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD schijf voor besturingssysteem en applicaties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Processor in ieder geval van Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behuizing hoeft geen window te hebben, kast komt op de vloer ergens onder de tafel/buro te staan.
Dus hoe het er van binnen verder uitziet maakt me niet uit.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Twijfel nog over een aantal zaken zoals de videokaart, voeding en behuizing.
Met in het achterhoofd houden dat er ergens in de loop van het jaar mogelijk de nieuwe/snellere lichting videokaarten komen wil ik ook weer niet nu teveel uitgeven. Maar aan de andere kant wil ik wel gelijk aan de slag en dat de games vloeiend gaan.
Zal ik een 4GB videokaart nemen of toch beter een 8GB, zeker omdat ik Skyrim (en andere games) wil voorzien van de hoogste texture packs e.d. (4GB vram kan zeer snel bereikt worden heb ik gelezen).
Is de voeding genoeg voor een R9 390? Of is de 380x voldoende?
Hier het lijstje waar ik op kom.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,- | € 183,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | XFX Radeon R9 390 8GB Double Dissipation Core Edition | € 325,50 | € 325,50 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 33,65 | € 33,65 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 53,99 | € 53,99 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | Antec VPF Series 550W | € 62,- | € 62,- |
| 1 | OCZ Trion 150 240GB | € 64,90 | € 64,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 831,94 | |