School en later game pc €800

Pagina: 1
Acties:

• Chem1kal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-05 00:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In eerste instantie voornamelijk schoolwerk, dus Word, Excel, internet etc. Later wil ik een videokaart erbij in zetten om ook te kunnen gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€800 inclusief verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een Hitachi Travelstar Z5K500 van 500GB.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, deze computer moet van de grond af worden opgebouwd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua behuizing ben ik erg gecharmeerd van de wat vierkante cases(bitfenix phenom/ corsair carbide air). Het blijft natuurlijk technologie maar het zou fijn als het niet een binnen een jaar hopeloos verouderd is.

Ga je overklokken?
Nee. Ik heb er wel over nagedacht, maar volgens mij kan ik mijn geld beter ergens anders aan besteden.

Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk op- of aanmerkingen op de build en een beetje hulp met de case. Hoe meer ik over de bitfenix phenom m lees, hoe meer ik het idee krijg dat kabelmanagement en airflow een ramp zijn in dat ding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 62,95€ 62,95
1BenQ GW2270H Zwart€ 118,90€ 118,90
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 73,99€ 73,99
1BitFenix Spectre Pro All Black 230mm€ 16,-€ 16,-
1Logitech MK270 Qwerty€ 25,41€ 25,41
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 741,05

Processor: Deze wordt hier overal aangeraden dus ik neem aan dat iedereen het hier mee eens is.
Moederbord: Eerst had voor de MSI B150M bazooka gekozen maar ik dacht voor €5 meer geef ik mezelf de mogelijk om in de toekomst een m.2 ssd in te bouwen.
Ram: Upgraden naar 16GB kan altijd nog
Case: Ik vind hem heel mooi maar ik heb het idee dat ik toch iets anders moet kiezen
Voeding: Deze is waarschijnlijk te groot voor welke videokaart ik er ook in ga zetten, of niet?
Ik hoop dat ik hiermee een klein beetje de vragen als waarom heb je dit wel/niet gekozen wegneem.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Prima opzet! Als je in de Pricewatch kijkt, is Windows 10 wel wat goedkoper te krijgen. Je zou zelfs Windows 7/8 kunnen nemen, welke je vervolgens gratis kunt upgraden. Verder zou je kunnen overwegen om een groter scherm te nemen, maar dat is persoonlijk. Ik vind het scherm zelf net wat te klein en ik zou dan ook een 24" nemen. Misschien kun je inderdaad ook een wat betere kast nemen, maar ik denk dat je je ook prima met deze kast kunt redden. In kleine kasten is kabelmanagement nou eenmaal wat lastiger, en airflow is meestal wel te doen. Als je per se zo'n kleinere vierkante case wilt hebben, is er niet heel veel keuze natuurlijk. Voor het geld zijn er denk ik wel wat betere 'normale' kasten te krijgen, zoals een pricewatch: Cooler Master Silencio 352 of een pricewatch: NZXT S340 Zwart.

Verwijderd

Een 450w voeding zal voldoende zijn voor een toekomstige videokaart. Dan is een pricewatch: Corsair CX450M te verkiezen boven een CM Gx50M.

• Miyazono
  • Laatst online: 23:54
Ziet er uit als een mooi lijstje, de G550M kan idd vervangen worden door een G450M aangezien dat meer dan genoeg is.
BitFenix Phenom vindt ik zelf ook een verschrikkelijk mooie case, voor minder geld zijn er qua uiterlijk niet echt vergelijkbare behuizingen. Er zijn natuurlijk minder mooie alternatieven maar als je per se de BitFenix wil zou ik het doen.
Windows kan je ook goedkoper krijgen als je in de pricewatch kijkt, als het goed is voor ~€55?
Voor de rest kan ik niet echt iets aanmerken.

Maar ja, ik ga dus ook een PC bouwen, deze week nog, met de BitFenix Phenom M en heb mij natuurlijk veel ingelezen, de airflow is niet rampzalig, je krijgt 2 fans, een voor achter en de ander voor of onder of boven. Aan de bovenkant zit een stoffilter dus nu kan je de tweede fan aan de bovenkant plaatsen. Aangezien je zelf nog een fan erbij neemt kan je die op de onderkant zetten. Zo neem je lucht in van boven en misschien ook onder en gaat het er van achter uit. Of ook van onder uit. Kabels kan je niet wegwerken maar qls het goed is zijn ze goed weg te proppen in een hoekje. Nu wordt de behuizing iets warmer dan de meeste maar eigenlijk is het nog steeds niet echt verschrikkelijk warm. Dit is alles wat ik er van weet.

• Chem1kal
JoepD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:47:
Prima opzet! Als je in de Pricewatch kijkt, is Windows 10 wel wat goedkoper te krijgen. Je zou zelfs Windows 7/8 kunnen nemen, welke je vervolgens gratis kunt upgraden. Verder zou je kunnen overwegen om een groter scherm te nemen, maar dat is persoonlijk. Ik vind het scherm zelf net wat te klein en ik zou dan ook een 24" nemen.
Ik heb niet zo veel vertrouwen in die hele goedkope windows versies. Er is volgens mij ook een topic op dit forum waarin er uitgebreid gediscussieerd word over de (il)legaliteit van dit soort keys. Ik neem liever niet het risico dat microsoft ineens kan besluiten om mijn windows te blokkeren. Ik weet of ik een 24'' scherm nodig heb maar ik zal me eens verdiepen in bv. http://tweakers.net/price...1/benq-gw2455h-zwart.html
Miyazono schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:48:
Maar ja, ik ga dus ook een PC bouwen, deze week nog, met de BitFenix Phenom M en heb mij natuurlijk veel ingelezen, de airflow is niet rampzalig, je krijgt 2 fans, een voor achter en de ander voor of onder of boven. Aan de bovenkant zit een stoffilter dus nu kan je de tweede fan aan de bovenkant plaatsen. Aangezien je zelf nog een fan erbij neemt kan je die op de onderkant zetten. Zo neem je lucht in van boven en misschien ook onder en gaat het er van achter uit. Of ook van onder uit. Kabels kan je niet wegwerken maar qls het goed is zijn ze goed weg te proppen in een hoekje. Nu wordt de behuizing iets warmer dan de meeste maar eigenlijk is het nog steeds niet echt verschrikkelijk warm. Dit is alles wat ik er van weet.
Ik zat zelf ook een opstelling met de intake bovenin en de outlet onderop want de psu blaast ook warme lucht aan de onderkant naar buiten. Het zou natuurlijk zonde zijn als je die weer naar binnen zou zuigen door er een intake naast te plaatsen. Maar de temperaturen vallen dus wel mee, dan heb ik me dus iets te snel bang laten maken. Kabelmanagement is inderdaad beperkt tot het hoekje boven de psu en de enige tip die ik daar voor kon vinden was dat je de zijpanelen moest omdraaien.

[ Voor 25% gewijzigd door Chem1kal op 22-03-2016 22:54 ]

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 12:01
Chem1kal schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:27:
[...]

Ik heb niet zo veel vertrouwen in die hele goedkope windows versies. Er is volgens mij ook een topic op dit forum waarin er uitgebreid gediscussieerd word over de (il)legaliteit van dit soort keys. Ik neem liever niet het risico dat microsoft ineens kan besluiten om mijn windows te blokkeren.
Ik zat
Aangezien je nog naar school gaat, mag je Windows 7/8/10 met een student license kopen. Dat is een stuk goedkoper.

Verwijderd

Roel84 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:59:
[...]

Aangezien je nog naar school gaat, mag je Windows 7/8/10 met een student license kopen. Dat is een stuk goedkoper.
Kopen? Via bijvoorbeeld www.slim.nl kan je gratis Windows Education downloaden als je ingeschreven staat bij een erkende onderwijsinstelling.

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 12:01
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Kopen? Via bijvoorbeeld www.slim.nl kan je gratis Windows Education downloaden als je ingeschreven staat bij een erkende onderwijsinstelling.
Helemaal mooi.

Ik studeer al een tijdje niet meer. Vroeger kon je er een "upgrade" kopen voor 15 euro geloof ik.

• Chem1kal
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Dat is wel een goede tip en er staat ook dat je eventueel kunt downgraden naar win10 home. Dus als het goed is dan kan ik deze windows downloaden op een usb zetten en daarmee het besturingsysteem installeren. Het maakt dus niet uit dat het hier niet om een OEM versie gaat?

Verwijderd

Het downloaden verloopt via een andere Media Creation Tool dan welke op de downloadpagina van W10 staat. De link naar die betreffende MCT en Windowskey ontvang je van Slim.

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 17:30
Ik dacht dat Windows 10 education alleen een upgrade betrof? Dat je dus eerst een Windows versie moet hebben welke je daarna upgrade?

Verwijderd

straaljager27 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:42:
Ik dacht dat Windows 10 education alleen een upgrade betrof? Dat je dus eerst een Windows versie moet hebben welke je daarna upgrade?
Nee, is een volledige versie.
Pagina: 1